Lasten jättämisestä kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolesta heikko äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolesta heikko äitee

Vieras
Meillä olis tällainen juttu. Lapset 16, 15, 12, 8 ja 3 vuotiaat. Tekis miei miehen kans lähtee vaikka tanssimaan tai jotain joku vkl ilta. Pienimmät laitettas eka nukkumaan ja isommat jäis vahtiin. Hyvin "aikuismaisia" kaksi vanhinta ja hoitaneet pienempiä useaan kertaan pieniä aikoja. Kauppareissu yms. noin tunnin parin juttuja. Vanhin pian 17v. Ryypättäs ei, kun molemmat ollaan absolutisteja, joten selvin päin saavuttais kotiin. Pois oltais noin 22-02. Täti asuu naapurissa, joten apua saisivat häneltä tarvittaessa ja oltais tosin noin 20 min ajomatkan päässä ja puhelin päivystää luonnollisesti koko ajan.

Tohtisimmeko siis lähteä kahden ekakerran neljään vuoteen jonnekkin. Parisuhde kaipaisi hoitoa. Meillä päin ei ole saatavilla MLL kautta lapsenlikkoja, naapurit tätiä lukuunottamatta ei käytettävissä. Tuttavia ei oikein ole sellaisia, jotka tulis. Mummut ja papat noin 300km päässä. Vähän patti tilanne. Luotettavia lapset kyllä on, mutta?

:) Kai tässä on uskottava, että meidän aika olis pitkästä aikaa tuulettua ja ilman huolta (arvatkaapa vaan, kuka tuijottaa puhelinta ja pelkää pahinta koko illan, jos lähdetään jonnekkin)

tottakai voi jos isommat ok.. hei mä olen aloittanut oikeat lastenhoitotyöt jo 16 v ihan opiskelujen ja ammatin kannalta.. jo 15-16 vuotias pääsee lukemaan lastenhoitajaksi ja töihin ihan lainkin mukaan :)

no minä oli äiti 17v....mutta aina ne omat lapset tuntuu aina vaan niin lapsilta, vaikka toinen ajaa partaa päivittäin ja toinen käyttää samaa kuppikokoa kuin minä...kanaemo...heh

Niin no itsehän sä parhaiten osaat arvioida, uskallatko jättää ne lapset keskenään. Jos nuo vanhimmat ovat vastuuntuntoisia luonteeltaan niin varmasti tuo olisi heille myös suuri luottamuksenosoitus teiltä vanhemmilta.

Kyllähän nuo kunnollisia ovat. Vanhin sellainen nörtti, ettei koneelta irtoa edes kylille. Luotettavia ja vastuuntuntoisia ovat. Hoitu paskavaipan vaihtokin käden käänteessä molemmilta, kun vauva aikana olin välillä selän takia aika kipiä. Eikä heillä silloin ikää tuotakaan vähää. Sitä vaan aina pelkää sitä ihmisten moralisointia, johon täälläkin törmää joka päivä useamman kerran.

Kyllä mun mielestä voitte lähteä. Onhan jotkut 16-vuotiaina jo äitejäkin. Itse lapsesi tunnet ja tiedät, miten hyvin heihin voit luottaa. Mä jätin oman 16 veeni 11 vuorokaudeksi keväällä yksin, kun lähdin työmatkalle Floridaan.

No jospas me sitten....tuntuis kyllä kutkuttavalta ajatukselta ilta miehn kans ihan kahden, tai no kahden ja kahden, yhtä bändiä mentäis kattoon jonka keikalla aikanaan tutustuttiin ja no... seurasihan siitä sitten jotain :)

Jos vanhin kerran jo 17v niin voisin tuoks ajaks jättää kuhan puhelin yhteydet toimis molempiin suuntiin. Ite olin 14 ja kaveri 13 kun oltiin kaverille lapsenlikkana melkein 2vk putkeen, hoidettiin aina joku 19.00- 09.00 asti 2v,3v ja 3kk vanhoja muksuja... Hyvin pärjättiin.

Tanssikenkiä vaan kuntoon laittamaan. Kyllä tuon ikäset pärjää ja jos eivät pärjää niin osaavat apua hakea. Kauan kauan sitten, kun a oli muutaman kuukauden ikäinen vauva niin sillä oli tommosia 16-17 vuotiaita lastenhoitajia. Eiköhän sitä kolmivuotiaan kanssa kuitenkin ole vähän helpompaa.