Lasten isä ei suostu/ei anna mulle lapsia mun lomaviikoksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "no ei sitten"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"no ei sitten"

Vieras
En nyt tiijä,kumpiko ois ollu parempi sanavalinta..Mutta,mulla ois lomaviikko parin viikon päästä,lapsilla olisi silloin isä-viikko(näin lasten kesälomilla ollaan sovittu viikko-viikko-systeemi).Kun kerroin,että olisin lomalla koko viikon tuolloin ja ehdotin,että voisin ottaa lapset itselleni siksi viikoksi-käytäisiin mun vanhempien luona ja muuten pieni reissu tekemässä-niin eipä käynyt!Isä ei ole mitään reissua suunnitellut tuolle viikolle,eikä muutakaan erityistä ohjelmaa.Tyttö oli ainakin pahoillaan,kun isä ei suostunut.Uhkasi olla menemättä koko loppukesänä isänsä luokse.Tyttö on siis nyt 14v,poika taas viittasi kintaalla "toi on niin isää".

En nyt oikein voi rohkaista tyttöäkään tuohon omaan uhkaamiseensa ja sen toteuttamiseen.
Pikkusen suututtaa ja harmittaa.

kun on tuon ikäisiä lapsia niin voivat kyllä ihan itse päättää miten toimivat. Meillä miehen ex piti joka kesä valtaa yllä juuri tuolla asenteella, että aina saatiin jännittää että saadaanko lapset silloin kun matkat haluttaisi tehdä. Tuossa vaiheessa lapset kyllä sitten jo itse ilmoitti exälle että lähtevät meidän mukaan ja siihen hänen oli sitten tyytyminen ja me olimme iloisia kun ei enää tarvinnut vääntää sen naisen kanssa joka kesä.

Kun kerran olitte sopineet että lapset vuoroviikoin jo alunperin niin miksi otit silloin lomaa? Mitä itse olisit tehnyt jos lasten isä olisi sinun viikolla pyytänyt lapsia?

Voisitko yrittää sopia isän kanssa että kaksi viikkoa putkeen sillä ja kaksi sulla?Tai yritää selittää että et voinut itse vaikuttaa tuohon lomasi aikaan.Tietty jos joku vatipää niin ei mene perille:kieh:

Kun kerran olitte sopineet että lapset vuoroviikoin jo alunperin niin miksi otit silloin lomaa? Mitä itse olisit tehnyt jos lasten isä olisi sinun viikolla pyytänyt lapsia?

No kyllä minusta niitä viikkoja voisi sumplia sen mukaan, milloin kummallakin on loma - vastaavasti ap olisi voinut antaa isälle jonkun sellaisen viikon, jolloin isälle sopisi. Ikävää joustamattomuutta, etenkin kun lasten etu kärsii :(

Luinko huonosti, vai eikö tässä vielä sanottu, onko isällä ko. viikolla lomaa vai töitä? Jos töitä, niin hommassa ei ole mitään järkeä. Jos lomaa, niin silloinhan mies on voinut suunnitella itse jo jotain tekemistä ko. viikolle.

Tää on niitä syitä miksi kannattaa olla paperilla nää asiat. Esim. että lapset ovat sen vanhemman luona, kumpi lomalla. Jos taas loma samaan aikaan, lapset 50/50 lomailevien vanhempien kesken. Ihan siksi, että moni ns. ystävyydessä eronneista muuttuu ihan mulkuiksi jonkin ajan kuluttua ja heittelevät kapuloita rattaisiin.

Kun kerran olitte sopineet että lapset vuoroviikoin jo alunperin niin miksi otit silloin lomaa?

Ei joka paikas olla lomalla just silloon ku haluaa. Jos on kiertävä lista, niin loma on silloon ku on. Tai jotkut työpaikat on kii heinäkuun ja kesäloma on silloon eikä milloonkaa muulloin.

Yhteistyössä