Lasten isä ei siivoa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
...ja aina kun lapset tulevat taas kotiin isältään, ne haisee ihan karseelle. Aina joudun laittaa ne melkein saman tien suihkuun ja vaatteet pesuun. Välit Exään on hiukkasen huonot, joten ei auta sanoo tosta siivottomuudesta.

Kävin sen kämpällä tuossa taannoin (lapsia hakemassa), enkä pystynyt siellä kauaa olemaan, kun alkoi jo silmiä kirvellä se huono ilma. Ei oo varmaan viikkokausiin siivonnut, kun joka paikka oli pinttynyttä paskaa täynnä ja tavaraa ja vaatteita sikin sokin. Lattia lainehti pölystä ja koiran karvoista ja koira röhnötti koko komeudessaan petaamattomassa sängyssä, jossa lapset nukkuu.

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? oon koittanut lapsille sanoo, et ne vois ehdottaa isälleen siivoustalkoita ja meidän kotona oon painottanut sitä, et paikat pidetään siistinä. Vi###ttaa vaan, kun joutuu jatkuvasti huomautella siitä, et roskat laitetaan roskikseen ja pyykit pyykkikoriin ja muutenkin tavarat järjestykseen...jotta sais pidettyä ihan perusjärjestystä yllä.

Exä elää elämäänsä ja ei se ole niin vaikea laittaa lapsia sieltä tultua suihkuun ja vaatteita pesuun.

Jos se ei ole lastensuojeluasia se sotku niin et voi mitään. Toiset tupakoi ja koti haisee siksi pahalle.

Mut missä se raja menee, et olis lastensuojeluasia? Toi sotkuisuuskin on vaan yks osa tätä koko härdelliä... Harmittaa ihan hemmetisti sekin, et lasten isä surkuttelee jatkuvasti lapsille tätä tilannetta (kun ollaan erottu ) ...kolmas vuosi jo menossa. Ja lapset surkuttelee sitä, kun isä joutuu elämään yksin ja kun isälle tulee ikävä. Mul on täys työ kannustaa lapsia ja kertoa niille niitä positiivisia asioita tilanteesta. Enkä ole koskaan yrittänyt hankaloittaa lasten ja isänsä tapaamisia. Ex on saanu pitää lapsia luonaan niin paljon, kun on halunnut. Kerran sanoin tuosta, et onko pakko joka kerta surkutella lapsille sitä ikävää ja omaa huonoa oloa, niin sain vastaukseksi vaan, et "mä vaan haluan olla rehellinen lapsille".

No, kyllähän mä sen tiedän, et täytyy keskittyy vaan pitämään omassa kodissa hyvää fiilistä yllä ja olla lapsille sellainen äiti, ettei niitten mun pärjäämisen takia tarvi murehtia. Harmittaa vaan niin prkleesti välillä.

Mene ja siivoa sen äijän koti. Näytä että tässä on moppi ja tosta tulee vettä. Neuvo vähän toista. Mutta tee tämä vain kerran. Heität kaiken paskan sieltä pois. Tai ehdota jotain siivouspalvelua. Tee jotain konkreettista. Jos lapset tykkää olla isänsä kanssa niin älä sekasotkun takia pilaa heidän välejään.

[QUOTE="Vieras";27075266]Mene ja siivoa sen äijän koti. Näytä että tässä on moppi ja tosta tulee vettä. Neuvo vähän toista. Mutta tee tämä vain kerran. Heität kaiken paskan sieltä pois. Tai ehdota jotain siivouspalvelua. Tee jotain konkreettista. Jos lapset tykkää olla isänsä kanssa niin älä sekasotkun takia pilaa heidän välejään.[/QUOTE]

Mun mielestä tää ei kyllä kuulu ex-vaimon hommiin. Jos sotku ei lapsia haittaa, niin anna sen olla ja yritä sulkea asialta silmäsi. Jos siellä ei hometta kasva lautasilla jne ja on riittävästi kunnollista ruokaa ja mahdollisuus peseytyä, lapsilla turvallista jne niin älä puutu. Ei toi nyt mitenkään enää kuulu sulle.

Jos koet että se uhkaa lasten terveyttä niin ota yhteys lastenvalvojaan.

Tuli mieleen että eikö mies ole päässyt yli teidän erosta kun siitä lapsillekkin aina puhuu ja onko pikkuhiljaa näiden 3 vuoden aikana alkanut masentua kunnolla tuosta asiasta ja siksi ei jaksa mitään tehdä asunnon siisteyden eteen?

Toinen vaihtoehtohan on tietenkin henkinen kiristys tuo että aina valittaa lapsille pahaa mieltä ja voihan
se kämpän likaisuuskin olla vain sitä että on oikeasti luonteeltaan niin laiska ja possu.

Yhteistyössä