Itselläni on isot ikäerot omiin sisaruksiini 5v, 13v ja 18 v. olemme kaikki samoista vanhemmista mutta luonnonlakiem mukaan ikäerot venähtivät pitkiksi. Leikit eivät ole koskaan menneet yhteen ikäerojen vuokisi mutta olemme olleet vanhemmille suureksi avuksi hoitaessamme pienempiä. Nyt aikuisiällä (34v.) sisareni on minulle hyvin tärkeä ja pidämme yhteyttä päivittäin. Nuorempiin sisaruksiin viikoittain.
itse toivoin saavani omat lapset melko pienellä ikäerolla, jotta heillä olisi seuraa toisistaan ja toisaalta myös sen vuoksi, että ikä painaa ja omalla jaksamisella on rajat. Äidilläni oli alle kouluikäinen 18 v. lähes koko ajan jaloissa pyörimässä.
olin onnekasa lapsemme ovatkin nyt tyttö 2 v ja poika 2,5 kk. En tiedä onko lapsiluku tässä vai ei. Mieheni on melko vahvasti sitä mieltä, että jo riittää....Vaikka meillä ovat isovanhemmat olleet todella paljon avuksi lastenhoidossa ja kuopus on erittäin hyvä nukkumaan. nnnnooh, 3. pohtimiseen on vielä aikaa, joten se siitä.
Kuten jo aiemmin monesti mainittu optimi ikäeroa ei voitane asettaa ja on jokaiselle hyvin henkilökohtainen lisäksi siihen vaikuttavat monet asiat, myös omasta tahdosta riippumattomat.