Lasten hoitoon liittyen... Mielipiteitä, pliis!

Mitä olette mieltä, tai mitä itse olette tehneet vastaavassa tilanteessa:

Meidän perheessä on kaksi tyttöä 3 ja 4,5 v. Ovat tällä hetkellä perhepäivähoitajalla ja mä käyn kokopäivätyössä. kolmas lapsi on tulossa huhtikuun alussa. Tytöt harrastavat kerran viikossa jumppaa ja isompi käy myös seurakunnan kerhossa. Olen miettinyt pitäisinkö isommat lapsetkin kotona kun vauva tulee vai veisinkö päivähoitoon. Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt osa-aikaista päiväkotipaikkaa, esim. kaksi päivää viikossa. En ole ollut kovin tyytyväinen perhepäivähoitoon. Me asutaan paikassa, jossa ei ole paljon leikkikavereita, joten tyttöjen kavereista suurin osa on juuri hoidon kautta.
-Ehdotuksia vastaanotetaan, tai onko kellään samanlainen tilanne?? =)

Mä kannatan joko osa-aikaista päiväkotipaikkaa, tai kerhoa+jumppaa molemmille.
En tiedä, kauanko aiot olla kotona vauvan kanssa, mutta tuossa pk-paikassa on sekin hyvä puoli että sitten on hoitopaikat valmiina lapsille, kun palaat töihin, ja nuorinkin pääsee helpommalla samaan päiväkotiin kun isommat ovat jo siellä.

joikhu
Meillä 4v poika halusi jäädä kotiin kun sisko syntyi. Ja tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt oon ite pph ja molemmat lapseni ovat siis kotona minulla "hoidossa". Poika käy srk:n kerhossa ja liikuntakerhessä kerran viikossa. Tämä hyvä meille.

Onhan niistä tytöistä seuraa toisilleen kotona,lisäksi jos on jo jumppaharrastus ja seurakunnankerho(eikö pienempikin jo pääsisi)niin oma mielipiteeni on että pitäisin tytöt kotona siihen saakka kun taas aloitat työt vauvan kasvettua. Mutta mielipiteitähän on monia. =)

Yhteistyössä