P
pohdintaa
Vieras
Elokuusta (siitä kun uusi "kausi" alkaa eli jostain 10. päivän tienoilta) alkaen molemmat tarvii kokopäivähoitoa ja esikoinen eskarin,se on selvä. Mutta,lapset tarvitsevat kokopäivähoitoa suuren osan ajasta myös toukokuun alusta lähtien sinne elokuulle. Toukokuun alkuun asti siis ovat kotihoidossa. Sit minä (=lasten äiti) palaan töihin. Mulla nyt ei juuri mitään lomaa ole,palkatonta ehkä viikko tai kaksi. Lasten isällä on 4-5 viikkoa lomaa mutta joutuu jakamaan sen ainakin kahdeksi,mahdollisesti jopa kolmeksi jaksoksi. Mitenköhän lasten hoito olis paras järjestää? Miten sinä tekisit vastaavassa tilanteessa? Olen yrittänyt miettiä eri vaihtoehtoja mutta tuntuu ettei palapeli järjesty millään.. Yks vaihtoehto olis tyyliä toukokuun alusta juhannukseen päiväkodissa,kesäkuun vika ja heinäkuun eka viikko isän kans kotona,loppukuu pk:ssa (tod näk eri paikka kun edellinen jakso),elokuun alku mahdollisesti koko perhe kotona ja sit "varsinainen päivähoito" alkaa. Mut onko liian "rikkonainen" kotihoidon jälkeen? Yks mahdollisuus vois olla joko pph tai hoitajan palkkaaminen kotiin (voi olla vaikea löytää?) jolloin ainakin yks hoitaja ja hoitopaikka pysyy samoina läpi kesän.. Mutta kuinka todennäköistä on että onnistuu käytännössä?