lasten hoidosta tämäk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Mitäs olette meiltä siitä, onko turhaa viedä lapsi jonnekin yökylään tai pyytää hoitaja kotiin jos vanhemmat haluavat viettää aikaa kaksistaan.
millainen aikaväli tälle laatuajalle on sopivaa, kerran kuussa, vuodessa, viikossa??
Entäs jos vanhemmat hoitavat lapsia itse päivällä, mutta lapset viedään jonnekin illalla että vanhemmat voivat harrastaa?

Me pyritään kerran kuukaudessa, mutta.... useimmiten se unohtuu ja jää. Kerran kolmessa kuussa ois ehkä lähempänä totuutta. Tosin tyttö aika paljon viettää aikaa mummulassa, siis ihan yökylässä, kun isovanhemmat tykkäävät tuota pitää. Mutta joskus järjestetään ihan omaa aikaa meille vanhemmille sitten erikseen, niin että mieskin töiltään kerkiää.

Ainiin, meillä ei kummallakaan ole harrastusta juuri nyt: miehen aika menee töissä ja mä en mitään säännöllistä harrastusta pysty ajattelemaan tuon tytön hoidon kannalta juuri.

Riippuu suhteesta. Jos vanhemmilla on keskenään hyvä suhde, eivätkä he mielestään tarvitse kahdenkeskistä aikaa, silloin se varmaan on turhaa. Useimmat kuitenkin tarvitsevat.
Lapsen etu on se, että vanhemmat ovat tyytyväisiä ja perhe ei hajoa. Sen eteen kannattaa tehdä töitä, ja lapset pärjäävät silloin tällöin hyvin yökylässäkin, tai hoitajan kanssa.

Voi kuulkaa, musta ei ole huono juttu, vaikka lapset olis joka toinen vkl yökylässä. Itse saamme lapset yöksi muualle pari-kolme kertaa vuodessa (valitettavasti niin harvoin) ja kahdeksi yöksi n. kerran vuodessa. Eli ei herkkua, koska emme voi viettää juurikaan rauhaisaa "laatuaikaa" miehen kanssa kahdestaan ja lähteä jonnekin. Olisi kieltämättä ihanaa useammin saada viettää päivää ja iltaa huolehtimatta muksuista, ja lisäksi saada vielä herätä aamulla ihan rauhassa... *unelmoi*

Joo, ei ole huono homma yhtään et lapsi on silloin tällöin hoidossa. Me ollaan usein kun saadaan lapsi hoitoon (pari kertaa kuussa) ihan vaan kaksistaan kotona, ajelemassa kaupungilla tai mennään vaan kahville. Eli siis ihan pientä, mutta että saadaan olla kaksistaan. Yökyläaikanakin ollaan lähes aina ite kotona. Katotaan leffaa ja syödään, ollaan "rauhassa". :) Ei tarvii mun mielestä pitää huonoo omatuntoo.
Mutta mitäs teillä...? Vaimon oli aluksi (nyt lapsi jo 3v) tosi vaikee jättää lasta hoitoon edes omalle äidilleen saati muille sukulaisille. Epäili ettei kukaan muu osaa/kykene hoitamaan lasta. Minä olisin voinut jättää jo paljon nopeammin... Ja kun jätti lapsen alkuvuosina, ja kun lapsi jäi itkemään, sai viedä vaimon lähes väkisin pois. Parin minuutin päästä lapsi oli jo leikkimässä hoitopaikassa :) Eli onko teillä muilla ollut tälläista "turhaa" pelkoa hoitoonjättämisessä? Niin, meillä ei kyllä koskaan ole ollut suvun ulkopuolista hoitajaa. VÄlillä on harkittu kun ei sukulaisia tunnu saavan hoitamaan omilta kiireiltänsä.

Yhteistyössä