[QUOTE="vieras";27571811]Taidan olla ainut joka ymmärtää ap:ta. Siis itse kans aikoinaan olin vastaan näitä bratz-nukkeja koska en tykännyt niiden ulkonäöstä. Itseä myös harmittaa ostaa jotain kestämätöntä muovilelua lahjaksi kun jo ostaessa tietää etteivät kuitenkaan kauaa tule kestämään joten paljon mieluummin tykkään ostaa esim legoja lahjaksi koska ne kehittävät mielikuvitusta ja lapsi voi niistä itse keksiä sen leikin. Esim viime jouluna nuorempi tyttö toivoi sitä puhuvaa hamsteria niin mietin todella pitkään ostanko sitä koska tiesin että se jaksaa kiinnostaa tasan hetken ja sitten unohtuu johonkin lelukoppaan ja näinhän siinä sitten lopuksi kävikin kun tytölle sen ostin.
Meillä on vanhemman tytön (10v) toiveiden toteutuksessa vähän ongelmia kun tyttö toivoo tyyliin nukenvaunut, baby born nukke jne... Ei oikein toivo mitään sellaista minkä todella voisi toteuttaa.[/QUOTE]
Kiitos että edes joku ymmärsi pointtini!
En haluaisi että nelivuotias opettelee meikkaamaan ja värjäämään hiuksia. En halua ostaa muovilelua joka maksaa minusta paljon ja joka todennäköisesti jää joulunpyhien jälkeen hyvin vähälle käytölle (joo, en voi tietenkään olla asiasta täysin varma, mutta pahoin pelkään silti niin). Haluaisin antaa mieluummin jotain kehittävämpää, vähemmän kaupallista ja mielikuvitusrikkaampaa. Sillä että tuo on "tyttöjenlelu" ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jäin miettimään tuota halvemman version hankkimista tai jos hankkisin esim. jonkin setin hiustelaittovälineitä (leikkihiustenkuivain, pinnejä, harja yms.) joilla laittaisi omaa tukkaansa tai vaikka äidin hiuksia, mutta toisaalta muistan itse lapsuudestani, kuinka se Daisy- nukke ei kyllä vastannut sitä toivomaani Barbieta, vaikka tavallaan samoista nukeista olikin kyse.