Lasten edun mukaista?ja kaikkien..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NonaMeea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NonaMeea

Vieras
Ajattelin nyt tulla tänne purnaamaan,nimittäin kun nyt ottaa pattiin niin ettei ole tosikaan!! Tämä on erittäin pitkä juttu,mutta yritän tiivistellä.. Hain perjantaina esikon koulusta ja lähdimme heti matkaan. Määränpäänä meillä oli exän koti n.270km:n päässä ja sieltä haimme nuoremmat lapseni viikonlopun viettoon luokseni. Eli siis esikon kanssa istuimme autossa yhteensä 9tuntia,joista 8 oli ajoa. Ja sitten sama lenkki taas eilen! Yhteensä tuota ajamista tuli n.1080km (pe + su yhteensä) Exä vain viivyttelee asianajajansa kanssa,kaipa sillä on rahat loppu kun ei suosiolla käräjille päästä asiaa menemään. Hän ei lähe lapsia kuskaamaan metriäkään ja minä työttömänä retuutan esikkoa matkoilla mukana (ei voi jättää yksin kotiin) Ja minä en ole se ainut joka on muuttanut ja minkä johdosta nyt välimatka on mitä on.Luonnollisesti arvaattekin,että esikolla on eri isä. Ja alunperin kun nuoremmat lapset jäivät kirjoille isänsä luo,asuimme samalla kylällä ja lapset olivat vuoroviikoin kummallakin. Ja sovimme ettei kumpikaan muuta alueelta pois vaikka mikä olisi. Ajattelimme lapsia. Mutta eipä kauaa mennyt kun exä muutti 100km päähän nykyisen avokkinsa kanssa ja lapset mukana. Siitä alkoi mun taistelu. Lastenvalvojat ei pysty asialle tekee mitään ja exä ei anna lasten tuoda mun luokse mitään,eikä päinvastoin. Nyt kesällä ostin keskimmäiselle koulurepun ym,niin arvatkaas mitä niille tapahtui. Kaikki lenti reppua myöden takkaan ja voin vain kuvitella miten lapsi itki! Lapset eivät uskalla sanoa isälleen etteivät halua asua siellä,vaan haluavat muuttaa äidille. Siitä tulee kuulemma kauhea huuto. Kahden viikon päästä olisi taas tehtävä sama ajolenkki.. Sikäli mikäli mun selkäni ees paranee ajokuntoon siihen mennessä. Kiitos jos jaksoit lukea *huokaa*

kyllähän sinulla pitäisi olla täysi oikeus päästä käräjille. etsit nyt vaan hyvän asianajajan niin ei ole exällä silloin pahemmin valinnanvaraa.. :hug: voimia sinulle.

Kiitos! Oikeusapu toimiston kanssa odotellaan exän puolelta vastausta. Odotettu jo pian kaksi kuukautta,hänen asianajaja on ollut lomilla. Kaiken lisäksi jos sattuisin löytämään vakityöpaikan,pitäisi minun kieltäytyä jokaisen parittoman viikon perjantain työvuoroista. Exä ei luovuta lapsia jos olen hiukankin myöhässä hakemassa. Ja hänen laatima haku-ja palautus aika klo 16.00. Oikeasti en enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä,tällä odotus ajalla ennen kuin päästään käräjille ja saadaan sieltä tuomio. Haenko ja palautanko lapset kiltisti vai jätänkö hakematta,koska tämähän on aivan kohtuutonta..

Mitä kunnassa on sitten sanottu? Oikeusavustaja? Tilannehan on lasten kannalta älytön, ja isän puolelta touhu vaikuttaa pelkästään kiusanteolta. Ettehän te nyt noin voi iän kaiken jatkaa... Voimia, että saat asian järjestymään, eli huoltajuus sulle ja isälle tapaamisoikeus silloin kun jaksaa itse nähdä vaivaa asian eteen (isälle mennessä ei ilmeisesti kannata antaa mukaa juuri muuta kuin päällä olevat vaatteet).