lasten asioista erotilanteessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua.

Vieras
meillä on 4-viikkoinen vauva ja 2v. taapero, asumme avoliitossa ja lapsista on yhteishuoltajuus. Miten käy lasten kun eroamme? kummasta tulee lähivanhempi ja mitkä seikat siihen vaikuttaa? toisen vanhemman huumeriippuvuus, vaikka on hoidossa? miten lasten tapaamiset etävanhemman kanssa?
riippuvainen vanhempi on muuten hyvä vanhempi muttei pidä isomman lapsen ruoka-ajoista lainkaan kiinni. lapsi herää aamulla 7 ja saattaa saada vasta 10 jälkeen AAMUpalaa ja lämpimän ruoan klo 14 aikoihin, jos en näistä itse koko ajan ole muistuttamassa. kaikki mitä itse kiellän esikoiselta niin ne asiat tämä toinen antaa periksi ja lapsi on oppinut ettei minua pidä uskoa missään asiassa. vauvaa ei hoida lainkaan eli kertaakaan ei ole edes vaippaa vaihtanut. ja joskus riitatilanteissa on huutanut että "sinähän sen toisen halusit" vaikka itse hän alkoi toisesta puhua ennen minua..näistä asioista olen puhunut ja puhunut ja tänään sitten kilahdin kun mikään ei auta. haluan erota kun ei minua yhtään arvosteta.

Onko huumeriippuvainen siis isä? Vaikealta tuntuu kuvitella, että lapset hänen kanssaan asuisivat pääosin. 4-viikkoista varmaan äiti imettääkin?
En kyllä suosittelisi eroa siinä kohtaa kun nuorimmaisella ikää 4 viikkoa, ehkä olette vain väsyneitä.

isäpä juuri. retkahduksia ei ole ollut lähiaikoina mutta mistä siitä tietää jos niin käy ja lapset hänen luona? imetän vauvaa ja vauva alusta asti nukkunut yöt herää vain syömään ja jatkaa heti unia eli ei ole kyse väsymyksestä vaan tavoissa kasvattaa lapsia. mielestäni lapsella pitää olla jotain rajoja ettei ihan pellossa kasva. :( ja isä polkee minua maanrakoon opettamalla että äitiä ei tarvitse totella.

Yhteistyössä