lastani ei oteta mukaan leikkiin 5v, mutta naapurin 5v kelpaa isompien tyttöjen kaa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moi"

Vieras
naapurissa on isompia tyttöjä jotka nytkin oli pyytäneet muita leikkiin ja naapurin 5v tytön. meidän tyttö tietysti katsoi että hänkin haluaa mutta muut huusivat että ei kovaan ääneen.
tuntuu että meidän lasta syrjitään eikä oteta mukaan. tuntuu että muut kaikki pihapiirin lapset kelpaa paitsi ei meidän.
mitä pitäs tehdä?
tuntuu kurjalta kun toinen katsoo ikkunasta että sielä ne menee ja minä en pääse mukaan

musta tuntuu että viel näiden tyttöjen vanhemmat on sanoneet pahaa meistä jotenkin aistin sen. esim. tietyt vanhemmat juoruu keskenään ja tekee myös kaikkea kivaa keskenään. eli se lähtee jo niistä vanhemmista. en ymmärrä jos me emme ole niin sosiaalisia vaikka yritänkin niin jätetään ulkopuolelle. itse tulen kaikkien kanssa toimeen nimenomaan aikuisten kanssa mutta tässä pihapiirissä aikuiset on jotenkin sellaisia että ne ei hyväksy meitä, paitsi yksi perhe.
ykskin kerta eräs isä sanoi mulle että sun mies on kamalasti tietokoneella, vähän niinkuin haukkumismielessä. mun mies on it-alan ihminen ja toki on paljon koneella mutta leikkii lapsen kanssa/tekee ruokaa ym. mutta ei ole mikää rakennusmies joka puuhastelisi nikkaroiden jotain tallia tai korjaisi autoa. ne ei häntä kiinnosta

No kinkkistä on ja tosi surullisista lapsen kannalta. Meillä vähän samanlainen tilanne kun naapurin 6v.tyttö päättää ketkä hänen kanssaan milloinkin voivat leikkiä ( muutama kaverus leikkisi keskenään ja kys.lapsi ei osaa hyväksy joukkoon). On nyt jo sellainen pikku pissis eikä vanhemmat vain tajua...

[QUOTE="moi";28860835]musta tuntuu että viel näiden tyttöjen vanhemmat on sanoneet pahaa meistä jotenkin aistin sen. esim. tietyt vanhemmat juoruu keskenään ja tekee myös kaikkea kivaa keskenään. eli se lähtee jo niistä vanhemmista. en ymmärrä jos me emme ole niin sosiaalisia vaikka yritänkin niin jätetään ulkopuolelle. itse tulen kaikkien kanssa toimeen nimenomaan aikuisten kanssa mutta tässä pihapiirissä aikuiset on jotenkin sellaisia että ne ei hyväksy meitä, paitsi yksi perhe.
ykskin kerta eräs isä sanoi mulle että sun mies on kamalasti tietokoneella, vähän niinkuin haukkumismielessä. mun mies on it-alan ihminen ja toki on paljon koneella mutta leikkii lapsen kanssa/tekee ruokaa ym. mutta ei ole mikää rakennusmies joka puuhastelisi nikkaroiden jotain tallia tai korjaisi autoa. ne ei häntä kiinnosta[/QUOTE]

Meillä ihan samanlaista naapurissa. Joku näistä vanhemmista ei kertakaikkiaan osaa edes tervehtiä vaan venkoilee vaikeana ihan muualle kun kohdataan. Aikuisista tuo lähtee että tuollainen sallitaan. Itse olen myös sosiaalinen ja tulen helposti muiden kanssa toimeen, paitsi juoruämmien. Ole siis tuon yläpuolella ja kasvata lapsesi samanlaiseksi muita kunnioittavaksi kuin itsekin olet!

Sanot aikuisena ja kasvattajana että "kaikkien kanssa leikitään tai mennään sisälle ja ei tulla leikkimään" Ketään ei saa jättää ulkopuolelle! Syrjimistä ei pidä sietää! Sehän on jo rikos.

No milläs pakotat ketään olemaan toisen kanssa????? Tuollaisesta uhkauksesta voisi jo soittaapoliisile!
Haluaisin kyllä nähdä ilmeen kun tulisi ilmoitus että noin on nyt lapsille sanottu, apua!

Tuota "uhkausta" voisi vielä säestää jollain hyvällä musiikilla, vaikka impaled nazarenella, niin saisi siihen lisää painokkuutta.

Toinen vaihtoehto olisi, että lapsi opettelee viihtymään itsekseen.

me on taloyhtiössä kyllä ihan juteltu siitä lasten kanssa että on kiva leikkiä yhdessä, ettei kenellekään tule paha mieli että joutuu olemaan yksin ilman leikkikaveria, niin omien lasten kuin muidenkin lasten kanssa. eikä ole tullut vielä kukaan aikuinen jurputtamaan että mitä ollaan tuollaisia puhuttu heidän lapsille...

meillä taloyhtiössä siis poikia iso lössi (6-11 vee) ja tyttöjä 3, joista 2 vuodenvanhempaa kuin meidän tyttö...ja tytöillä tuntuu olevan vaikeaa leikkiä kolmestaan, eli tyttömme kelpaa leikkiin kummallekin aina välillä mutta yhteisleikit vaativat vaivannäköä aikuiselta ainakin aina alussa.

eli lasten leikkejä voi ohjata, niihin voi puuttua ns. ulkopuolinenkin aikuinen jos näyttää siltä että joku jätetään pois leikistä - sehän on selvää ja tietoista kiusaamista- mites, oletteko kokeilleet että teidän ja se naapurin samanikäinen oppisivat leikkimään keskenään?? silloin ne isommat tuskin saisivat tätä naapurintyttöä aina houkuteltua mukaan.

kyllä nämä 5v leikkivät keskenään. mul on vähän vaikeeta aina pyytää ulos tätä 5v tä meinaan jos se äiti aina ajattelee että olen koko ajan vinkumassa. minun lapseni taas on ujo kun pitäs mennä kysymään jotain, kun toinen suostuu leikkiin jää heti sinne eikä mua kaipaakkaan. haittaako teitä jos joka päivä joku käy kysymässä leikkikaveria?

Minusta sun pitää mennä lapsen ehdoilla, hän jos haluaa pyytää leikkikaveria niin annat mennä ja lasket leikkimään. Välillä tsekkaat että leikki sujuu ja kaikki ok, kiusaamiseen puututtava tietysti.

Yhteistyössä