"Lasta täytyy aina kuunnella, lapsen asia on aina tärkeä!" Näin totesi kaverini kun......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiljaisuus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiljaisuus"

Vieras
kuuli minun hermostuneen omalle 7,5 vuotiaalleni jonka suu kävi lakkaamatta eikä mitään oikeeta asiaa ollu.
Yritin katsoa käenpesää ja sanoin, et mä haluan katsoa tän rauhassa, että et nyt pulise siinä.
KOKO AJAN se suu kuitenkin kävi ja jotain piti kommentoida koko ajan. Varmaan 15 kertaa sanoin et hyst! Ja sit sanoinkin jo aika kovasti et onko vika nyt kuulossa vai ymmärryksessä?!
Kyllä ton ikäisen lapsen pitää mun mielestä osata olla myös hiljaa, eihän se koulussakaan voi pulista koko ajan!
Enkä mä voi esim.omassa työssäni puhuapulputtaa jatkuvasti omaa monologiani.
Että mielestäni mä en nyt ton takia ole vuoden paskamutsi, mut kaverin mielestä olen. Lyttään lapsen itsetunnon ja jotain päläpälä.
(Ja haluan nyt korostaa, että mä kyllä kuuntelenkin lastani, huomioin ja annan pulista, mutta en aina ja joka hetki!)

Mitä te olette mieltä?

et ole paskamutsi, jos tahdot yhden sarjan seurata rauhassa. tuon ikäinen lapsi osaa odottaa, jos kyseessä ei ole mikään hätä.

kai tää arvostelija on itse vielä lapseton?

7,5v:n täytyy ymmärtää, että äidilläkin on oikeus katsoa oma ohjelma rauhassa! Jos ei ole mitään oikeaa asiaa, saa olla ihan hiljaakin...

Mä sanon joskus omilleni, että sitten saa tulla häiritsemään, jos jollain vuotaa verta tms. ;)

Lapsi halusi kenties huomiota? Mutta sen verran toisinajattelija mäkin olen, että en jaksa aina kuunnella lapsiani, etenkin jos haluan keskittyä omaan juttuuni...ja jajjaaa en myöskään allekirjoita sitä, että lapsilla on aina tärkeätä asiaa...aika monta prossaa on ihan diipadaapaa niin kun meillä aikuisillakin. Mutta kai tämäkin riippuu näkökulmasta...lapselle se oma asia on luultavasti hurjan tärkeä, oli niin tai näin. Ja on sellaistakin koettu, että jatkuvalla pulputuksella lapsi osoittaa mieltään siihen, että aikuinen keskittyy johonkin häntä sillä hetkellä tärkeämpään...:whistle:

Kuulostaa tutulta meillä 8v on melkeimpä aina äänessä ja jotain omiaan höpöttelemässä. Pääsääntöisesti sitä jaksaa ihan hyvin kuunnella, vaan toisinaan ei.

Olisin toiminut lapsen kanssa samoin ap:n kanssa. Ja toiminkin tarpeen tullen. Voi sille lapselle kertoa, että jutellaan tän jälkeen. Hieman oli kaverilla ylireagointia mukana.

Lapsen mielestä asia on varmaan ollutkin tärkeä, mutta ei mikään akuutti et siitä just sillä hetkellä olis ollut pakko puhua et miksi joku legoukko on just sellanen kun on tms. Sanoin, et puhutaan mainoskatkoilla ja sit kun ne katkot tuli, niin lapsella ei niin ollutkaan enää asiaa.... Sit mulla meni hermot ja sanoin, et nyt olet hiljaa ja annat mun katsoa tän kun ei kerta ole mikään hätä. Piste.

Kyllä mä yritän 3 vuotiaalle opettaa että sillon kun aikuiset puhuu keskenään tai keskitytään johonkin muuhun niinkun katsotaan vaikka uutisia, niin sillon ei lapsella ole mitään asiaa kälkättämään päälle. Tuo lapsi on semmonen papupata, että se ei olis hiljaa hetkeekään, ja yleensä se asia ei todella ole mikään erityisen tärkeä, tavallista juttelua vaan.
Kyllä mä sanon useinkin että nyt hiljaa, kerro kohta tms, ja usein jopa ihan "turhaan" - mä vihaan aamuja, tarviin sen puolen tuntia hiljasuutta ja kahvia ja sillonkaan mulle ei passaa tulla kälkättämään turhia.

Mä olisin sanonu varmaan jotain tyyliin "Onpas sulla paljon asiaa. Nyt kuitenkin olisi mulle tärkeätä saada katsoa tämä ohjelma rauhassa. Ohjelman jälkeen voidaan jutella rauhassa, nyt haluan, että olet hiljaa."

Ja sit toki ku hermo olis menny niin varmaan ap:n tyyliin "onko vika kuulossa vai ymmärryksessä...." :laugh:

No olisithan sinä voinut kuunnella mitä asiaa lapsella oli (kun todennäköisesti katsoit ohjelmaa tallennukselta) vai oletko niitä äitejä joiden mielestä lapsi ei saa näkyä eikä eteenkään kuulua.

[QUOTE="...";27634149]No olisithan sinä voinut kuunnella mitä asiaa lapsella oli (kun todennäköisesti katsoit ohjelmaa tallennukselta) vai oletko niitä äitejä joiden mielestä lapsi ei saa näkyä eikä eteenkään kuulua.[/QUOTE]

mistä näitä sikiää tänne palstalle?!

[QUOTE="...";27634149]No olisithan sinä voinut kuunnella mitä asiaa lapsella oli (kun todennäköisesti katsoit ohjelmaa tallennukselta) vai oletko niitä äitejä joiden mielestä lapsi ei saa näkyä eikä eteenkään kuulua.[/QUOTE]

No en katsonut tallennukselta.
Kyllä mä kuuntelinkin, sit käenpesän jälkeen :saint:
Ja asia koski legoukkoja. Eli ei tapahtunut mun mielestä mitään vahinkoa vaikka käskinkin odottaa ohjelman loppuun.....
Mä olen niitä äitejä joiden mielestä lapsi ei odottamisesta mene rikki. Kunhan se odottaminen ei ole kohtuutonta.

Aivan järkkyä jos se kersa koko valveillaoloaikansa näkyy ja kuuluu. Sit sitä pälpätystä pitäisi palvoa kuin jotain jumalallisen tärkeää. :D

[QUOTE="hiljaisuus";27634210]No en katsonut tallennukselta.
Kyllä mä kuuntelinkin, sit käenpesän jälkeen :saint:
Ja asia koski legoukkoja. Eli ei tapahtunut mun mielestä mitään vahinkoa vaikka käskinkin odottaa ohjelman loppuun.....
Mä olen niitä äitejä joiden mielestä lapsi ei odottamisesta mene rikki. Kunhan se odottaminen ei ole kohtuutonta.[/QUOTE]

Eli tv-ohjelma meni lapsen edelle, surullista.

Yhteistyössä