Lassie vs.Jonathan,ihan sekaisin vk-puvuista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Tytöillämme on aina ollut Jonathanin ulkovaatteet,jotka ovat mielestäni olleet hyviä hinta-laatusuhteiltaan.
Nyt oli Mammuttimarkkinoilla Lassien vk-haalari 30 e ja ostin sen.Siinä on vyötäröstä alaspäin takapuolella kokonaan supratech-vahviste ja etupuolella polvista alaspäin.Värikin oli ihan ok,ainoa miinus oli vyötärönauha,olisin halunnut vielä baby-mallisen,kun tyttö käyttää kokoa 80-86cm.
No,menin sitten J&J kauppaan ja siell äoli kiva vk-haalari myös,vain 16e kalliimpi.jäin miettimään,pitäisikö sittenkin viedä tuo Lassie pois ja ottaa Jonathan.Kuitenkin tuo Jonathan tuntui ohuelta vs.Lassie..mutta kuosi oli kyllä sievempi.Ja onhan siinä se vesipilari 10 000,Lassiesta en edes tiedä mitä on.
Lassiessa myös oli jalkalenksut vahvistetut,JOnathanin puvuissa meilläne kyllä hajoaa ensimmäisenä.
Kertokaa mielipiteitä,kumpi puku parempi??

Tuo Lassie ei pidä vettä, mutta muuten on kyllä tosi hyvä puku. Kestävä kuin mikä. Märällä ilmalla vaatii kurahousut päälleen, mutta pientä kosteutta kyllä pitää.

pitää kosteutta.Hmmm...mitenkähän tuo nyt sitten on.
Ettekö ole Jonathanin kanssa käyttäneet kuravaatteita erikseen?Itse olen laittanut näillä keleillä Jonathanin toppapuvun päälle kuriksetkin.

Lassie hylkii kosteutta, mutta ei ole vedenpitävä.
En käytä Jonathanin tai muidenkaan vedenpitävien pukujen kanssa kurahousuja, mutta jos käyttää niin silloinhan on sama onko siellä alla vedenpitävä vai kosteutta hylkivä haalari =).
Mä tykkään tuosta Lassiesta siksi, että se on niin hirmu kestävä, ja ne jalkalenksutkin on kivat.

Alkuperäinen kirjoittaja emppuli:
pitää kosteutta.Hmmm...mitenkähän tuo nyt sitten on.
Ettekö ole Jonathanin kanssa käyttäneet kuravaatteita erikseen?Itse olen laittanut näillä keleillä Jonathanin toppapuvun päälle kuriksetkin.

Pitää kosteutta tarkoittaa käytännössä että tihkusateella ei kastu jos käy pikaisesti ulkona. :)
Mä en tajuu miksi pistetään vedenpitävien haalareiden päälle kurikset. Esikoisella oli ekat ja vikat kurikset kun oli 1,5v sen jälkeen on pärjännyt ilman jo 5v.
Miksi maksaa vedenpitävistä jos kuitenkin käyttää kuriksia? Tyhmää sanon mä .

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Pitää kosteutta tarkoittaa käytännössä että tihkusateella ei kastu jos käy pikaisesti ulkona. :)

Sekä sitä, ettei lapsi kastu jos leikkii kostealla ruoholla tai kostealla hiekalla, mutta vesilammikossa kastuu.

Vedenpitävätkin puvut likaantuvat mudassa.Vähemmällä päässyt kun vetäissyt kurikset päälle - ei tarvitse pestä pukua jatkuvasti tai olla pyyhkimässä pahimpia mutia.Eipämeidän 5v tyttökään ole kuriksia kyllä tarvinnut pariin vuoteen,kun ei maassa istu,mutta tuo pienempi kyllä.

Meidän 1 veellä on ollut reima tecin haalri. Ja en ole pitänyt kuriksia koko talvena..vaikka konttaileekin. Toinen puku on sitten parempana kauppa pukunu...mutta suihkutan sen puhtaaksi tai pesen koneessa. Kerran olen vasta tänä talvena laittanut haalarin koneeseen. Samalla vaivalla huuhtelen ne kurikset kun haalrinkin. Ja on ihanaa kun lapsi ei tartte kuriksia hankaloittamaan liikkumista. Haalri kyllä kuluu polvista kun konttailee, mutat käyttöä vartenhan se on ostettu, tosin me saatiin kavereilta.

Nyt mietin itsekkin kevät pukua, minkä ostaisin. Mutta taidan päätyä jonathaniin tai sitetn reima teciin...riippuu siitä kummasta löytyy miellyttävämpi väri.

Mulla oli tytöllä viime syksynä jonathanin välikausipuku ja nyt talvella on jonathanin toppahaalari. Kertaakaan en ole kuriksia laittanut, vaikka neiti 1v6kk paljon vielä maassa möyriikin, eikä yhtään kertaa ole kastunut haalari läpi, vaikka tällaiset vesi- tai loskakelit on ollut oikeestaan koko talven. Niin paljon olen tykännyt jonathanin hinta-laatu-suhteesta, että nyt keväällä ostettava uusi välikausipuku tulee olemaan myös jonathan :D

Lisään vielä että vain kerran olen talven aikan toppahaalarin pessyt koneessa, ne liat ja kurat lähtee hyvin irti kun aina ulkoilun jälkeen pyyhkii kostealla tai suihkuttaa haalarin.

on lassien ne g techit ja on hyvät haalarit..ei oo kuriksii tarvinnu ja on suht halpakin 49,90.entisenä reima fanina meillä on vaan nykyään just tota g techiä ja sit remuja

Mutta miksi sitten pitää alunperinkään ostaa se vedenpitävä puku, jos siinä pitää niitä kuriksia päällä? Eikö silloin riittäisi ihan tämmöinen kosteutta hylkivä?

Hupsista, en ole ikinä ymmärtänyt, että haalarin hankinta on näin iso juttu... Meillä mennään milloin milläkin haalarilla, on kirpparilta hankittua ja sitten niitä, joilla on ihan joku merkkikin :D Ja hyvin on pärjätty kaikilla. Olisipa omakin elämä sellaisessa tilanteessa, että suurin huoli on haalarinmerkki...

Yhteistyössä