Laskisitteko vauvan liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 31+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 31+

Vieras
Jos tajuaisit etttet muista millon se on viimeks liikkunut, etkä oo varma ootko tuntenut liikkeitä koko päivänä.. Pari tuntia seuraillut ja ainakaan sillä aikaa ei oo liikkunut mutta sydänäänet kyllä kuuluu kun kuuntelin äsken dopplerilla. Oli jotain 165-180 välillä kun pari kertaa laskin.

Tekisittekö siis vielä sen että menisitte kyljelle makaamaan ja laskisitte liikkeitä niinkun on neuvottu? Vai mitä? Vai voiko silläolla joku hätä kun syke kuitenkin kuulu hyvin ja nopeesti?

Eli siis no, voiko sen liikkumattomuus johtua jostain muusta "ongelmasta" kuin siitä että se olisi kuollut? Vai huilaako se sitte vaan?

Mulla saattaa toi pieni olla melkeen koko päivänki välillä aloillaan ja sit illalla alkaa ralli.
Jos epäilen et kaikki ei oo hyvin makaan selälläni ihan rauhassa kymmenisen minuuttia ja vähän taputtelenki sit masua jos ei ala mitään tapahtua.
Tähän mennessä on aina sit jossain välissä herännyt touhuamaan.
vkoja 34+1 nyt.

Juo jotain makeaa ja sitten lakset uudelleen liikkeet. Ensiksi tunti ja siihen se kymmenen liikettä, mutta jos ei tunnu odota hetki ja juo lisää makeaa ja sit uudelleen toinen tunti ja kymmenen liikettä. Jos ei vieläkään niin sitten polille. Sydänäänten kuulumisnen ei kerro aina että vauvalla kaikki hvin, pitää myös liikkua.

Kyllä mä tekisin liikelaskennat ohjeen mukaan. Ei liikkumattomuus ole aina kuoleman merkki vaan voi johtua esim. istukan toiminnan häiriöstä. Just eilen mulla vauva oli tosi hiljainen ja tein laskennat. Vähän huonolla menestyksellä nekin ja olin jo äitiyspolin numeroa kaivamassa kun vauva piristyi. Entä onko vauvalla noin kova syke vaikka nukkuisi?

En halua pelästyttää, mutta ite kyllä laskisin liikkeet vaikka syke kuuluukin hyvin. Liikkumattomuus on mun käsittääkseni "oire" monestakin asiasta, esim. hapenpuutteesta tms. Uskoisin että voi kyllä varmasti tosiaan vaan levätäkin siellä.

Koita syödä jotain makeaa ja mene rauhassa pötköttelemään, toivotaan että vauva vilkastuu!

mene päivystykseen varmistamaan että istukan virtaukset on kunnossa. mulla on itsellä kuollut vauva 36+ kohtuun. turhaa käyntiä ei ole,parempi saada varmuus.
vauva vähentää liikkeitään voidessaan huonosti jotta saa verenkierron keskitettyä tärkeimpiin osiin elimistössään.
mene oikeesti nyt sinne :hug:

ja ihan tiedoksi että istukan huono virtaus ei ole vaan pikku juttu, vauva saa happensa istukan kauttaa ja jos verenkierto on huono niin vauva on vaarassa.. eli ei mitään pikku juttu vaan se on vakava juttu.

Laskin liikkeitä, mutta aina samaan aikaa iltasella, kun tiesin, että vauva on vilkkaimmillaan. Silloinkin oli toisinaan toistettava lasku parikin kertaa, kun ei tullut kovin montaa potkua/muljahdusta.

no joo nyt se vähän piristy kun söin ja kattelin tossa tv:tä .. tais olla raukalla nälkä :D
ei se kyllä hirveen virkee vieläkään oo mutta kattelen täs nyt vähän aikaa että hiljeneekö se taas kokonaan vai rupeeko nyt liikkumaan kunnolla.

Yhteistyössä