laskettuaika meni jo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija

Vieras
hei!
miten teillä muilla, joilla raskaus on mennyt yli lasketunajan, kuinka tiheästi ootte joutunu käymään neuvolassa?
itellä oli laskettuaika 23.4, samana päivänä kävin neuvolassa viimeksi, eli 5päivää sitten. seuraava neuvolassa käynti on 2.5 eli se on silloin 41+2.

kuulin, että jos laskettuaika on ylitetty, pitäisi neuvolassa käydä tiheämmin, 1-2päivän välein?! miten mulle sitten tulee yli viikon tauko näitten neuvolakäyntien väliin?! hermostuttaa, varsinkin kun luin mitä kaikkea voi seurata, kun laskettuaika on ylittynyt!

"Kun laskettu aika ylittyy, on ratkaistava, käynnistetäänkö synnytys vai seurataanko sikiön ja synnyttäjän vointia TIHENNETYIN neuvola- ja äitiyspoliklinikkakäynnein. Istukan toiminnan heikkenemistä lasketun ajan jälkeen pidetään tärkeimpänä syynä lisääntyneeseen perinataaliseen sairastuvuuteen ja kuolleisuuteen"

mitä helvettiä, tihennetyin! mulla kyllä ei ole mitään tihentyneitä käyntejä!
mitä teen?? soitanko neuvolaan ja vaadin päästä aikasemmin, vai ootanko kiltisti sydän kurkussa ENSI VIIKON TORSTAITA??

APUA!

Meidän vauva syntyi viime kuussa 30. päivä kun rv oli 42+1, eli yli la:n mentiin reippaasti ja ei mulla ainakaan neuvolakäynnit ennen sitä kovin tiheäksi muuttunut. Kerran viikkoon kävin silti neuvolassa ja sen lisäksi yliaikaiskontrolli oli rv 41+5.

Mulla oli myös kova huoli, että onko kaikki varmasti kunnossa kun la:n yli mentiin jo paljonkin, mutta terve tyttö syntyi kumminkin ja kaikki oli ollut hyvin koko ajan. Kyllähän ne alkaa yleensä sitten viimeistään 42 viikolla käynnistelemään jos ei pieni itse meinaa ulos tulla. Älä huoli, kaikki menee varmasti hyvin. :)

älä huoli.useilla menee yli lasketun eikä ole mitään hätään jos vauva liikkuu masussa.ei siellä lääkärissä yms kannata ravata kokoaikaa-anna ajat kipeille ihmisille:)

No usealla menee yli, tuo nyt on ihan normaalia, älä hätiköi. Sit kun alkaa menee lähemmäs pari viikkoa yli LA niin alkaisin vasta "huolestumaan", joskin sekin voi olla ihan normaalia.

39+ jotain kävin neuvolassa. 40+4 yritettiin käynnistää siinä onnistumatta. Kontrolli annettiin äitipolille 42+0 eikä neuvolassa tarvinnut käydä tuossa välissä

Yhteistyössä