Laskettuaika 2022

@minttuni Minut saa päivittää. 3.10

Eka neuvola varattu 21.2 😄. Silloin viikkoja 7+. Täytyy tässä katsella mitä tekee, käynkö ultrassa ennen jo vai jälkeen...Vai en ollenkaan 😄 periaatteessa haluaisin käydä ottamassa swap testit yksityisellä heti ja mahdolliset lääkitykset kanssa. Hirvittää vain mahdolliset hinnat! Toki raha on pienin murhe raskaudessa
Onko testit jotain bakteeritestejä vai mitäs? Jos yhtään tuntuu, että toisi mielenrauhaa, turvallisuuden tunnetta, niin kannattaa mennä :) ei se hinta jälkikäteen sitten enää välttämättä kirpaise. Olen itse miettinyt, että kaikenlaisiin tutkimuksiin, vitamiineihin, vippaskonsteihin ja hoitoihin mennyt rahaa, mutta jälkikäteen ei ole mikään kaduttanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Suurperheenmama
Minutki voi tuohon listaan muuten päivittää. La 15.2. En oo rekisteröityny ko oon niin huono muistaan kaikkia salasanoja ja käyttäjätunnuksia🤣

Tääl on ollu ärtymystä ilmassa pari päivää. Tosi levoton olo ja hermot menee pienimmistäki asioista ja kotihommat (joita riittäs) ei kiinnosta pätkääkään. En tiä onko raskaudesta vai muuten vaan liiasta kotona olosta... 😁 Mut enää ei ois ko pari viikkoa seuraavaan äippäpoli aikaan ja ehkä käynnistykseen👍

Rv 37
 
Onko testit jotain bakteeritestejä vai mitäs? Jos yhtään tuntuu, että toisi mielenrauhaa, turvallisuuden tunnetta, niin kannattaa mennä ei se hinta jälkikäteen sitten enää välttämättä kirpaise. Olen itse miettinyt, että kaikenlaisiin tutkimuksiin, vitamiineihin, vippaskonsteihin ja hoitoihin mennyt rahaa, mutta jälkikäteen ei ole mikään kaduttanut.
Joo pyyhkäisy testit bakteereista. Katselen tässä pari viikkoa eträ varmasti lähtee käyntiin hyvin raskaus ja sitten varailen testejä ja ultria jos olo yhtään siltä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Käärmeinen
Eipä ollut koronaa meillä. Mies alkaa olla kunnossa, poika on flunssainen ja mulla lievästi kurkku kipeänä. Neuvolan kuitenkin ehdin siirtää ensi viikolle kun ohjeistus on ettei kipeänä tulla.

Aika menee kyllä nyt tosi hitaasti kun vaan kotona möllöttää, alkuviikko vuosilomia ja vasta torstaina olisi työpäivä.
 
Eipä ollut koronaa meillä. Mies alkaa olla kunnossa, poika on flunssainen ja mulla lievästi kurkku kipeänä. Neuvolan kuitenkin ehdin siirtää ensi viikolle kun ohjeistus on ettei kipeänä tulla.

Aika menee kyllä nyt tosi hitaasti kun vaan kotona möllöttää, alkuviikko vuosilomia ja vasta torstaina olisi työpäivä.
Hyvä varmasti oli siirtää, kun kuitenkin lievää oiretta on. Ensi viikolla sitten käynnille terveenä :)

Täällä ollut hyviä ulkoilukelejä, niin päivät menee ihan siinä että käyn lenkillä, teen kotitöitä ja katson telkkaria. Sitten on jo taas ilta :D
 
Käärmeinen
Toivotaan ettei mitään tule ensi viikon neuvolan esteeksi. Kotikouluun menee muutama tunti vielä huomenna, joten eiköhän tämä tästä lähde etenemään. Mieskin työnsi itsensä iltavuoroon kun töissä tuli tarvetta (ja samalla reissuhommiin, tuskin palautunee ennen torstai-iltaa kotiin). Synnytys on alkanut kovasti pohdituttamaan! Vaikka vielähän tässä on aikaa että sinne asti päästään...

Mikä on tilanteesi @Irtokehys?
Minua kanssa kiinnostaa. Samoin minttuni ja suurperheenmama, varovasti odottelen jo teidänkin vauvakuulumisia sitten kun aika on
 
Meillä on lähtenyt sujumaan kotona hirmu hyvin. Maito nousi kohisten ja vauva syö ja nukkuu ja on tyytyväinen ❤ Hormoonihuuruissani eilen ajattelin, että ihanaa kun tuntuu, että nyt kaikki on valmista. Yli kaksi vuotta meni koko ajan odottaen jotain. Ovulaatiota, oireita, plussaa, pettymysten jälkeen aina vaan uudestaan. Sitten raskausviikko kerrallaan eteenpäin ja vihdoin hän on täällä, tuossa, minun sylissä ❤

Minäkin käyn täällä tiirailemassa joko seuraavat vauvat saapuvat 😊
 
Vauvakuplasta päivää! Anteeksi, kun en ole kirjoitellut mitään. Muka niin kiireistä tää elämä, onhan tässä ollut toki kaikenlaista jo vauvan syntymän jälkeen.

Me oltiin bilirubiiniseurannassa vauvan kanssa ekat 10vrk, kerran hätyyteltiin jo valohoitorajaa mut onneksi kääntyivät laskuun lopulta ne arvot. Muuten vauva on oikein ihana, rauhallinen ja suloinen❤ syö hyvin ja nukkuu hyvin. Huonosti tosin viihtyy muualla kuin sylissä mikä vähän hankaloittaa kun on tuo taaperokin tossa😁 isosisko on ottanut vauvan hyvin vastaan, pari kertaa on vähän kovakourasesti kyllä silittänyt mut sille kai ei voi mitään kun ei noin pieni vielä ymmärrä..

Mä oon palautunut hyvin, ei oo mitään synnytysvaivoja jäänyt onneksi. Kiloja pitäis vielä 10 karistaa, 10 on lähtenyt 😊

Täälläkin innolla odottelen uusia vauvoja syntyväksi. @Töppönen_ onnea teille pienokaisesta❤
 
Suurperheenmama
Täälä olla öllötetään😄 aika kuluu hitaasti ja tylsää on. Eilen kävin ostaan macramee langat jos jaksais yhen seinäkoristeen makuuhuoneeseen solmia. Ois jotain tekemistä. Tääl lapset ollu nyt kotona ko en oikein uskalla viiä hoitoon jossa korona jyllää. Aattelin pitää nyt ainaki pari viikkoa pois, jos sitten ois tilanne rauhottunu. Sitten on kyllä synnytys niin lähellä et en tiä uskaltaako sittenkään viiä....

Ihanaa lukea teän jo synnyttäneiden kuulumisia❤ mukavaa et teillä hyvin lähteny sujumaan vauvan kans! Otellä kans mietityttää vähän tuo meän nuorimmainen. Uhma alkanu nostaan päätä melkosesti niin saapas nähä miten vauvaan suhtautuu...

Rv 37
 
Meillä todettiin miehen pojalla tänään positiivinen koronatulos ja on siis tällä hetkellä meidän luona.. Iso tunneryöppy tilanteesta tuli ja itkenyt pitkät pätkät asiaa. Varmasti osa syy myös hormonit :D
Pitää koittaa elää hetki kerrallaan.. Rakenneultra olisi perjantaina ja sekin harmittaa, jos peruuntuu. Mies ja poika ovat eristyksissä pojan huoneessa. Pitää varmaan hakea kasa kotitestejä kaappiin ja toivoa parasta.

Rv 21+3
 
Meillä todettiin miehen pojalla tänään positiivinen koronatulos ja on siis tällä hetkellä meidän luona.. Iso tunneryöppy tilanteesta tuli ja itkenyt pitkät pätkät asiaa. Varmasti osa syy myös hormonit
Pitää koittaa elää hetki kerrallaan.. Rakenneultra olisi perjantaina ja sekin harmittaa, jos peruuntuu. Mies ja poika ovat eristyksissä pojan huoneessa. Pitää varmaan hakea kasa kotitestejä kaappiin ja toivoa parasta.

Rv 21+3
Minulla oli tyttö koronassa, ja hoidin häntä ihan normaalisti kun lasta hoidetaan. Kukaan, perheestä ei saanut jatkotartuntaa :). Kävimme töiden vuoksi testeissä itämisajan jälkeen. Ja kaikilla negat, myös isosisaruksella. Lohduksi siis ettei se omikronkaan kaikkiin tartu tai kaikista leviä :)
 
Meillä todettiin miehen pojalla tänään positiivinen koronatulos ja on siis tällä hetkellä meidän luona.. Iso tunneryöppy tilanteesta tuli ja itkenyt pitkät pätkät asiaa. Varmasti osa syy myös hormonit :D
Pitää koittaa elää hetki kerrallaan.. Rakenneultra olisi perjantaina ja sekin harmittaa, jos peruuntuu. Mies ja poika ovat eristyksissä pojan huoneessa. Pitää varmaan hakea kasa kotitestejä kaappiin ja toivoa parasta.

Rv 21+3
Olin tulossa lohduttamaan samaa kuin Keksi82, ei kaikille ole välttämättä perheessä tarttunut! Toivotaan, että pysyy muut terveenä. Eikä ainakaan mitään vakavia oireita. Saattaapa tuon sairastaa oireettomanakin. Toivottavasti pääset ultaan!
 
Käärmeinen
Juu minullakin juuri tuttujen perheestä yksi lapsista sai positiivisen tuloksen jo viikko sitten, eilen testattu oireiden vuoksi 5/7 perheestä ja koko porukalla negatiiviset testitulokset.

Toivottavasti Charrypie-86 pääset ultraan perjantaina eikä tulisi mutkia matkaan 😬 meillä oli lievä korona-altistus ennen marraskuun rakenneultraa, ja olin silloin kanssa tosi jännityksessä aina ultraan asti. Ymmärrän siis hyvin ettei ole kivaa 😔 itseasiassa tirautin pienet itkut jo pelkästään neuvolaa peruessa tällä viikolla kun oli koronatulokset tulematta ja kurkku kipeänä, jotenkin olisi ollut helpottavaa päästä taas toteamaan että kaikki on kunnossa ja purkamaan omia ajatuksia synnytykseen liittyen. Se alakulo meni onneksi ohi.. 🙂
 
Eilen tuli raskauden puoliväli täyteen, nyt 20+1. Voi että oon iloinen, että tähänkin saakka on päästy lapsihaaveen kanssa. Rakenneultra reilun viikon päästä. Paljon ollaan jo hankintoja tehty (iso osa). Olokin on sen verran hyvä, että tuntuu kuin ei olis edes raskaana (paitsi nää hormonihommat, mm. Pesänrakennusvietti). On jaksanu käydä töissä, oksentelutkin loppui vuodenvaihteeseen. Paino ei tosin ole lähtenyt vielä yhtään nousuun sen 9 kg pudotuksen jälkeen. Maha ei vielä juurikaan näy, nii ei oo töissä työkavereille tarvinnu vielä kertoa. Esimies tosin tietää.
 
Eilen tuli raskauden puoliväli täyteen, nyt 20+1. Voi että oon iloinen, että tähänkin saakka on päästy lapsihaaveen kanssa. Rakenneultra reilun viikon päästä. Paljon ollaan jo hankintoja tehty (iso osa). Olokin on sen verran hyvä, että tuntuu kuin ei olis edes raskaana (paitsi nää hormonihommat, mm. Pesänrakennusvietti). On jaksanu käydä töissä, oksentelutkin loppui vuodenvaihteeseen. Paino ei tosin ole lähtenyt vielä yhtään nousuun sen 9 kg pudotuksen jälkeen. Maha ei vielä juurikaan näy, nii ei oo töissä työkavereille tarvinnu vielä kertoa. Esimies tosin tietää.
Onnea! Tuo 20 viikon rajapyykki kyllä ainakin itsellä tuntui todella huojentavalta. Miulla tuli juuri noihin aikoihin maha näkyviin ja paino lähti nousuun vasta sen jälkeen. Nyt on tullut viitisen kiloa rv26+0 mennessä ja täysin keskiarvokäyrän mukaisesti tulee painoa, sen alun nollakäyrän jälkeen. Itsellä siis seurataan tätä jonkin verran koska olen ylipainoinen 😅
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Käärmeinen
Jotenkin kun raskautta ajattelee matkana niin tällä hetkellä (rv 33), vaikka plussatestistä on reilusti yli 6kk, taaksejäänyt aika näyttää lyhyelle ja edessäoleva pitkälle 😀 miksi näin, en tiedä. Vaivat ei ole mitenkään erityisemmin lisääntyneet jos ajattelee jostain rv 16-17 eteenpäin, milloin mitäkin mutta olo on kokonaisuutena ihan ok. Vaikea käsittää että loppuraskautta tässä silti mennään ja tämä heti keskenmenon jälkeen tullut "ylläriplussa" on pysynyt mukana.

Meilläkin hankinnat aika hyvässä vaiheessa, ihme kyllä. Olen kyllä koittanut välttää liikahamstrausta.

Meillä on tällä hetkellä jännityksen aiheena (ja vähän väsymyksenkin) miehen reissutyöt. Tämänhetkisen tiedon mukaan niitä jatkuisi vielä tulevat 3 arkiviikkoa, eli maanantaina lähtee ja perjantaina palaa. Pekkaspäiviä hänellä on kyllä useammaksi viikoksi, mutta niitä on ollut tarkoitus säästellä lähemmäs vauvan syntymää/sen jälkeen.

Kuinka usein synnytystapa-arviossa muuten päädytään käynnistykseen? Meille lupailtiin ihan hyvänkokoista tyttövauvaa lasketun ajan liepeille. Mietin, onko mahdollista pyytää käynnistystä reilua viikkoa ennen laskettua aikaa, ettei vauva olisi mahdottoman iso, ja ehkä osittain "hoitamaan" tätä synnytyspelkoakin, että saisi miehen (tai koronasta riippuen jonkun muun tukihenkilön) mukaan helpommin. Saisin ymmärtääkseni suunnitellun sektionkin, kun esikoisen synnytys eteni avautumisvaiheen lopuille ja sitten tehtiin kiireellä hätäsektio kun tuntemattomasta syystä tosiaan hänen sydänäänet hiipuivat. Mutta en millään haluaisi sektioon 🤔 vaikka toki riski on päätyä uudestaan alatiesynnytyksestä kiireelliseen/hätäsektioon.
 
Olen kirjoitellut kahdessa muussa ketjussa ja voisin liittyä tännekin. Laskurin mukaan laskettu aika olisi joko 6.10. tai 7.10., rupesin pari päivää sitten miettimään, että lasketaanko menkat eka tiputtelupäivästä, vai ensimmäisestä kunnon vuoropäivästä? Tästä syystä hämmennystä lasketusta ajasta. Noh, se selviää sitten ajallaan. Rv olisi 4+1.

Missä vaiheessa olette kertoneet työnantajalle raskaudesta? Oletteko odottaneet kriittisen vaiheen yli, vai kerroitteko heti? Mulla on hieman syyllinen olo tästä, työpaikka kouluttaa uusiin tehtäviin, joihin on parin vuoden sisään työntekijäpulaa. En osannut arvata, että tulisin heti toisesta kierrosta raskaaksi, vaan ikänikin puolesta oletin, että tässä menee aikaa. Mies on kyllä mielellään myös kotona lapsen kanssa, tässä vaiheessa ajatuksena on, että olisin minimiajan kotona ja sen jälkeen mies jäisi kotiin. Tosin teen töitä etänä, joten mahdollinen imetys jne. hoituisi kyllä. Toivottavasti työnantaja suhtautuisi asiaan hyvin, ainakin muiden työntekijöiden raskaudet on otettu ilolla vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Katselin itse hieman hämmentyneenä kalenteria kun tajusin, että muutaman viikon päästä alkaa jo viimeinen kolmannes. Huomenna siis RV 26 käyntiin.

Vointi on edelleen ollut tosi hyvä, välillä ärsyttää kun maha on jo vähän tiellä, mutta kun samaan aikaan lukee muiden liitoskivuista sun muista, niin eipä parane tässä olla muuta kuin iloinen omasta voinnista.

@Lisbeth86, itse ajattelin alunperin että kertoisin esihenkilölle ja tiimille nt-ultran jälkeen, mutta sitten tulikin eteen tiimipäivä ja yllätysmenu, joten kerroin sitten etukäteen esihenkilölle että nyt tarvis tietää mitä ruokaa tarjolla. Sinänsä ei jännittänyt, koska hän tiesi meidän lapsihaaveista ja meidän tiimissä aiemminkin jääty äikkärille, eli sinänsä saatoin olla varma, että lapsimyönteinen esihenkilö ja työpaikka kyseessä. Hyvä myös muistaa, että oikeastaan koskaan ei ole hyvä aika lapselle - tai siltä itsestä saattaa tuntua. Jos aiemmat vauvauutiset on otettu ilolla vastaan, niin vaikea kuvitella miksi olisit poikkeus.
 
Samaistun täysin @Andune sinun ajatuksiin noista vaivoista - tai niiden puutteesta, että itsellä nuo ikävyydet on niin pieniä (lenkillä tarvitsee pysähtyä istumaan 500m välein ja maha vähän tiellä) että pitää vaan olla iloinen 👌

@Lisbeth86 ensinnäkin onnea!! <3
Miä kerroin esimiehelle aika varhain. Jo ihan siksikin, että se täällä miun asuinmaassa on suositeltavaa, mutta myös siksi että työskentelen pienessä firmassa, jossa on tosi hyvä työilmapiiri ja olen itse aika suuressa vastuussa niin halusin antaa johtoportaalle aikaa miettiä miten miun työt jaetaan. Taisi olla rv9 menossa, kun ilmoitin. Kyllähän se jännitti, etenkin kun olen koko firman 25v historiassa ensimmäinen raskautunut, mutta todella hyvin uutiset otettiin vastaan ja toimitusjohtaja itseasiassa katosi etsimään minulle vauvakirja siltä seisomalta, kun hän aiemmin omisti lastenkirjakaupan 🙈 😂
 
Täällä alkaa räkätauti olla voitettu ja jaksaa taas tehdäkkin jotain. Vauvalla ollut nyt useampana päivänä kova meno päällä masussa. Mitään kipuja tai muutakaan ei ole vielä (onneksi) ilmaantunut, muutenkin olen omasta mielestä päässyt helpolla. 🙂 vessassa tosin saa käydä yöllä sen 1-2krt. On tullut hankittua vauvalle melkein kaikki tarpeellinen jo. Viime viikolla kävin ostamassa vaunut 😊 Tällä hetkellä viettelen viimeisiä loma päiviä ja ensikuun alussa jään työttömäksi 2kk ja maaliskuun lopussa alkaa sitten äitiysloma, joten töistä ei tarvitse enää murehtia. 😁
Rv 26 ❤
 
Viimeksi muokattu:
Meillä sairastui nyt mieskin koronaan. Itse edelleen terveenä ja pääsin rakenneultrassa käymään. Oli opiskeöija kuvaamassa, niin sain pidennetyn ajan mikä oli tosi kiva juttu kaiken tän kaaoksen keskellä ❤
Pieni oli kasvanut hurjasti ja laskettua aikaa aikaistettiin ja pompattiinkin rv22+0. Kovasti touhuili napanuoralla ja käsillään. Hikka myös iski pikkuiseen kesken kuvauksen. Kaikki oli miten pitääkin ❤ Minun nenän näyttäisi perineen, mutta sen näkee sitten :)
 
Laskettu aika 2022 ⭐

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen/synt.21.1.2022/38+6/tyttö
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
15.2. Suurperheenmama
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
3.6. Charrypie-86
4.6. Coguine
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
21.6. Nml1
1.7. Apustaja
18.7. Eimy
19.7. Mansikka_maanantai
22.7. Miumau2
3.10. Keksi82
 

Yhteistyössä