Laskettuaika 2022

vierailija
Itse noista hankinnoista stressasin ehkä eniten vaunuja (jotka nyt hankittu), tuntuu tavallaan vieraimmalta asialta kun lapsia ei ennestään ole. Äitiyspakkauksestakin onneksi taitaa saada paljon apuja Pitää kyllä vielä tutustua noihin listauksiin vauvan tarvikkeista ajatuksella, sen verran on uutta. Mua kiinnostaisi kestovaipat, mutta en taida niihin ihan heti ensimmäisenä ryhtyä. Ehkä ajan kanssa, jos muuten saa asiat sujumaan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa vauvan kanssa. (Eli siis nyt keväällä. Hui...)
Täältä suositus kestovaipoille! Me aloitettiin kestovaipoilla heti, kun päästiin ensimmäisen lapsen kanssa kotiin. Samalla vaivalla sen opettelee, kuin ensimmäisen kohdalla kaiken muunkin. Sen vinkin antaisin, ettei kannata ostaa halvimpia käytettyjä, joita on markkinoilla. Mahd. hyväkuntoisia tai uusia, niin homma toimii. Hintansa maksavat takaisin ja luonto kiittää. Yön yli reissuilla käytettiin kyllä kertakäyttöisiä. Nyt on toinen tulossa ja kestoilla jatketaan.
 
Täällä jo 16+0, ihan hullua miten aika juoksee verrattuna siihen, kun odotin esikoista.

Vauvan liikkeitä olen tuntenut jo pari viikkoa ja pahoinvointi on vihdoin loppunut. Liitoskivut ovat vaivanneet jo tovin ja harjoitussupistuksiakin on jo alkanut rasituksesta tulla.
 
Mukava lukea teidän kuulumisia :)

Kestovaipat kiinnostaa. Onko vinkata mitään nettisivua, mistä saisi tietoa? Onko jotain tiettyjä merkkejä, mitkä olisi hyviä? Vai onko yksilöllistä, mikä malli kellekin hyvä tai mistä kukakin perhe tykkää. Ei olla vielä perehdytty vaippa-asioihin. Näytepakkauksista pieniä vaippoja tullut.
 
Käärmeinen
Mutsimediasta löytyy juttu missä lääkäri kommentoi koronan riskejä rokotetulle raskaanaolevalle. 🙂

Ihanaa kun kohta syntyy lisää vauvoja tähän ryhmään 🥰 olisi toisaalta ihana lukea synnytyskertomuksiakin täältä. Ja teidän kaikkien kuulumisia muutenkin.

Rv 31, eilinen työpäivä oli aika tiukka jo, ensi viikon lopulla helpottaa kun pidän siitä lähtien osittain lomia ja vapaapäiviä ja siirryn tekemään vain pari päivää per viikko. Iltaisin esim sängystä tai tuolilta ylösnoustessa liikun kyllä kuin ankka, mutta ihanaa että edelleen päivittäin reilumpikin määrä liikuntaa onnistuu ja tuntuu suhteellisen helpolta kuitenkin. Ei supistele isommin eikä liitoskivut ole pahoina.

Odotan hirveästi vauvan syntymää 🥰 toisaalta haikea olo että näinköhän enää koskaan olen raskaana. Noh, ehkä ehdin vielä väsyä raskaanaolemiseen ennen vauvan syntymää 😀
 
@Töppönen_ teillä on jo ihan pian vauva sylissä. Voimia loppumetreille.

Puoliväli lähestyy, 18+4 menossa nyt. Liikkeitä tuntuu jo lähes päivittäin. Oma olo kanssa parantunut huomattavasti. Töissäkin jo jaksanut taas käydä. Raskausdiabetes todettiin, nii tällä viikolla alkoi sokeriseurannat. Sokerit pysyneet hyvin maltillisina, ei yhtään edes lähellä viiterajoja olevia lukuja. Toivottavasti samoilla linjoilla jatkuukin.
 
Kovasti onnea loppumetreille @Töppönen_ ja @minttuni! Ihana kuulla että vointi on vielä noinkin hyvä :)

Itse olen puuhaillut ostoslistaa. Kohta tässä pitäisi varmaan alkaa oikeesti ostamaan asioita vähän tiuhempaan tahtiin, kun olla jo rv25 puolivälissä 🙈 tähän mennessä on tilattu vaunut ja Tula saapui viimeviikolla postissa, mutta muuten en juurikaan ole tehnyt hankintoja. Tätä kyllä vähän jarruttaa myös se ettei voida ajaa meidän autoa tällä hetkellä (väärän maan kilvet kyttien mielestä), joten niitä hankntoja on hankalampi tuoda kotiin, kun haluan keräillä halvemmalla kuin paikallinen vauvakauppa tarjoaa 😅

Tiistaina päästään taas kurkistamaan pikkumiestä kontrolliultraan ja sokerirasitukseen pitäisi jaksaa kanssa varata aika ensiviikolle👌muuten tämä elo on aika tylsää ja tasaista, sillä oireita ei juuri ole.
 
Täytyypi itsekin kirjoitella tänne kuulumisia pitkästä aikaa!
Sokerirasitus kokeesta tuli onneksi puhtaat paperit.
Melkein jo varasin ultra aikaa kun yks ilta iski hirvee paniikki ja huoli vauvasta, en tiiä miks mut onneks seuraavana päivänä se menikin ohi. Jotenkin olisi kyl kiva nähä vauva vielä ennen syntymää kun siitä on jo niin monta viikkoa aikaa, mut täytyy nekin rahat laittaa vaan vauvatarvikkeisiin.
Mua vaivaa oireina jokapäiväinen närästys, liitoskivut, väsymys, rikkinäiset unet ja nyt kun vauva on pää alaspäin jo niin kävelytyyli muistuttaa lähinnä ankkaa 😅
Vauva on aktiivinen jumppaaja (tälläkin hetkellä bileet menossa :D) ja rytmi on päivästä toiseen melko sama. Eli kohta mamma pääsee yöunille :X3:
Meillä ei oo vieläkään oikeen mitää hommattu, pari juttuu vasta..kiire tulee
Jotenkin en osaa ajatella et vauva on kohta täällä.
Keskiraskausaika on menny niin hurjaa vauhtia ja tuntuu et tää raskaus loppuu kesken, vaik on ollu paljon kaikkii epämukavia oireita niin siitä huolimatta, toisaalta taas en malta oottaa et saan tän vauvan syliin:love:

Ihanaa @Töppönen_ miten lähellä teillä jo on, kovasti tsemppiä!:love:❣
Samoin @minttuni ,kiva kuulla että olo kuitenkin hyvä, eipä kauaakaan kun teilläkin vauva maailmassa🙏🥰

Rv 28 ❤
 
Täytyypi itsekin kirjoitella tänne kuulumisia pitkästä aikaa!
Sokerirasitus kokeesta tuli onneksi puhtaat paperit.
Melkein jo varasin ultra aikaa kun yks ilta iski hirvee paniikki ja huoli vauvasta, en tiiä miks mut onneks seuraavana päivänä se menikin ohi. Jotenkin olisi kyl kiva nähä vauva vielä ennen syntymää kun siitä on jo niin monta viikkoa aikaa, mut täytyy nekin rahat laittaa vaan vauvatarvikkeisiin.
Mua vaivaa oireina jokapäiväinen närästys, liitoskivut, väsymys, rikkinäiset unet ja nyt kun vauva on pää alaspäin jo niin kävelytyyli muistuttaa lähinnä ankkaa
Vauva on aktiivinen jumppaaja (tälläkin hetkellä bileet menossa ) ja rytmi on päivästä toiseen melko sama. Eli kohta mamma pääsee yöunille
Meillä ei oo vieläkään oikeen mitää hommattu, pari juttuu vasta..kiire tulee
Jotenkin en osaa ajatella et vauva on kohta täällä.
Keskiraskausaika on menny niin hurjaa vauhtia ja tuntuu et tää raskaus loppuu kesken, vaik on ollu paljon kaikkii epämukavia oireita niin siitä huolimatta, toisaalta taas en malta oottaa et saan tän vauvan syliin

Ihanaa @Töppönen_ miten lähellä teillä jo on, kovasti tsemppiä!
Samoin @minttuni ,kiva kuulla että olo kuitenkin hyvä, eipä kauaakaan kun teilläkin vauva maailmassa

Rv 28
Pienenä vinkkinä, että kannattaa mainita neuvolassa närästyksestä ja pyytää, että lääkäri kirjoittaa reseptin omeprazoliin. Miulla on ollu nyt muutaman viikon se käytössä eikä närästä yhtään.
 
Käärmeinen
Mulla helpotti närästys, tosin en tainnut syödä kuin 3 omepratzolia. Joulun aikaan oli hirveää olla makuulla varmaan parin viikon ajan, istuessa särki kokoajan oikeaa kylkiluuta. Vauva vaihtoi jotenkin asentoa kun molemmat vaivat ovat tässä helpottaneet. Toistaiseksi, eivätköhän ne sieltä tule takaisin 😂

Meilläkin hankinnat vähän vaiheessa. Hyönteis- ja sadesuoja vaunuihin tarttuivat mukaan viime kauppareissulla.

Onko kukaan mitään tukivyötä käyttänyt tai miettinyt synnytyksestä ja raskaudesta palautumiseen? Belly Bind sidontaliina on aika hintava mutta onko edullisempia vaihtoehtoja olemassa?

Rv 31
 
Pitkästä aikaa täällä! 😊
Täällä mennään jo loppuraskaudessa, rv 32+3 tänään. Keskiraskaus meni todella nopeasti, ja käsittämätöntä että 2 kk niin meillä saattaa olla jo vauva sylissä. 2 viikkoa enää töitä jäljellä. Itsellä iski pieni haikeus siitä että kohta raskaus on ohi. Vaikkakin odotan myös synnytystä ja vauvan tapaamista. Ihana myös päästä taas imettämään ja hoitamaan pitkästä aikaa pientä vauvaa. ❤
Voikaa hyvin!
 
Mulla helpotti närästys, tosin en tainnut syödä kuin 3 omepratzolia. Joulun aikaan oli hirveää olla makuulla varmaan parin viikon ajan, istuessa särki kokoajan oikeaa kylkiluuta. Vauva vaihtoi jotenkin asentoa kun molemmat vaivat ovat tässä helpottaneet. Toistaiseksi, eivätköhän ne sieltä tule takaisin 😂

Meilläkin hankinnat vähän vaiheessa. Hyönteis- ja sadesuoja vaunuihin tarttuivat mukaan viime kauppareissulla.

Onko kukaan mitään tukivyötä käyttänyt tai miettinyt synnytyksestä ja raskaudesta palautumiseen? Belly Bind sidontaliina on aika hintava mutta onko edullisempia vaihtoehtoja olemassa?

Rv 31
Neuvolassa kertoivat tukivyöstä, mutta ihan yleisellä tasolla, että sellaisia on olemassa. En ole perehtynyt, mutta vaikuttaa kiinnostavalta. Odotan siis myös muiden kommentteja, onko kokemuksia? :)
 
Turussa ainakin saa tukivöitä vuokralle ja pääsee testailemaan paikan päälle itselleen sopivaa vyötä. Taisi saada hetkeksi myös lainaan, jotta käytössä tuntee onko vyö oikeasti hyvä. www.yhdessäpalvelut.fi.
On myös paljon muita vuokratuotteita ja tietysti myös myynnissä olevia :) en muista paikkakunnista osaa sanoa. On kiva, kun saa vuokrattua myös asioita, jotta kaikkea ei tarvitse ostaa. Me vuokrataan vaavisänkykin ensimmäiseksi 4kk vaavi.fi sivustolta :)

Täällä 20+2 ja hirveä flunssa päällä.
 
@minttuni sunnuntaina alkoivat kaikki oireilla. Koronatestit onneksi negoja. Kovasti toivon, että miehellä ei menisi kovin pahaksi ja paranisi perjantaihin, että pääsee mukaan. 😔❤ Toisaalta onneksi ehkä sairastavat mieluummin nyt kuin sitten ensi viikolla kun vauvan kanssa kotiudutaan. Nyt vaan jännään sitten säästynkö itse 😩
Me ollaan tehty nyt niin, että ollaan eri huoneissa ja käytetään eri vessoja, jos mies ollut kipeänä. Olen ihmeen kaupalla säästynyt kaikilta taudeilta raskausaikana. Toki helppo toteuttaa, kun ollaan kahdestaan. En tiedä onko teillä mahdollista toteuttaa, mutta tällainen ajatus tuli mieleen. Toivottavasti ei sinulle tartu. Ja jospa mies ehtisi parantua. Ja totta tuokin, että parempi että sattui nyt, eikä ens viikolla. Vaikka ei tietenkään koskaan ole kiva, että sairastetaan :/
 
Me ollaan tehty nyt niin, että ollaan eri huoneissa ja käytetään eri vessoja, jos mies ollut kipeänä. Olen ihmeen kaupalla säästynyt kaikilta taudeilta raskausaikana. Toki helppo toteuttaa, kun ollaan kahdestaan. En tiedä onko teillä mahdollista toteuttaa, mutta tällainen ajatus tuli mieleen. Toivottavasti ei sinulle tartu. Ja jospa mies ehtisi parantua. Ja totta tuokin, että parempi että sattui nyt, eikä ens viikolla. Vaikka ei tietenkään koskaan ole kiva, että sairastetaan :/
Miehen kans varmaan onnistuisikin, mutta kuopus nukkuu minun vieressä ja on muutenkin kovin vielä kiinni minussa. Tärkeät viimeiset yöt yhdessä kun sitten vauvan synnyttyä alkaa harjoitella isin kanssa omaan sänkyyn ja huoneeseen. Oon popsinut sinkkiä nyt urakalla jo viikon ja toivon sen auttavan!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Miehen kans varmaan onnistuisikin, mutta kuopus nukkuu minun vieressä ja on muutenkin kovin vielä kiinni minussa. Tärkeät viimeiset yöt yhdessä kun sitten vauvan synnyttyä alkaa harjoitella isin kanssa omaan sänkyyn ja huoneeseen. Oon popsinut sinkkiä nyt urakalla jo viikon ja toivon sen auttavan!
Sinkkiä ei kannata ottaa raskaana ollessa ns yli suosituksen. Ja muutenkin olla varovainen sen suhteen. Liiallinen sinkin syönti voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen.
 
Käärmeinen
Sattuipa teillä kurjaan ajankohtaan tuo flunssa, Töppönen_ 😕 Juuri viime metreille 😔 Toivottavasti sektiosta ja sairaala-ajasta silti jäisi suht hyvä kokemus.

minttuni, onko siellä vielä mitään synnytyksen käynnistymisen merkkejä ollut havaittavissa?
 
Sinkkiä ei kannata ottaa raskaana ollessa ns yli suosituksen. Ja muutenkin olla varovainen sen suhteen. Liiallinen sinkin syönti voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen.
Suositeltu annos raskaana on 9mg/vrk ja oon ottanut 10mg/vrk. Flunssan ehkäisyyn sitä toki tarvittaisiin moninkertainen määrä, mutta toivossa on hyvä elää, että tuollakin jotain vaikutusta olisi 🤗
Ennenaikaisuus onneksi ei enää ole ongelma kun rv39 jo menossa.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Voi ei, toivottavasti @Töppönen_ säilyt terveenä ja muukin perhe tästä vielä tervehtyy!

Onko joku muuten hiljan laittanut äitiyspakkausta tilaukseen? Itse laitoin äitiyspäivärahaa yms varten hakemukset Kelaan jo menemään kun saatiin raskaustodistus viime viikolla, mutta äitiyspakkauksen tilaamista vielä panttaan, kun haluisin sen uuden 😄 mietin vaan että jokohan niitä on kohta jaossa.
 
Käärmeinen
Andune, tilasin 20.12, tuli 5.1 ja silloin tuli vielä vanha pakkaus. Nythän tuosta on tietysti jo liki kuukausi. Vanhassa oli pari tuotetta (molemmat housuja) korvattu toisilla tuotteilla jonkinlaisten saatavuusongelmien takia.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä