Laskettuaika 2022

Tervetuloa uusille!

Itse olen siinä tylsässä vaiheessa, missä raskaus ei näy eikä tunnu missään ja välillä mietityttää onko kaikki hyvin, vaikka mini on joka kerta ultrassa ollut hyvin aktiivinen. 😔 Viikkoja nyt 15+3 ja mulla menee kaikki samat vaatteet kuin ennen raskauttakin, eikä liikkeitä vielä tunnu. Jokainen oire on kadonnut ja lisäksi en saa kotidopplerilla sykettä kuulumaan. Tuo tosin johtuu varmastikin siitä että mulla on jonkun verran rasvaa kohdun ja ihon välissä... Seuraavaan lääkäriinkin on vielä reilu viikko. En malttaisi odottaa että minin liikkeet alkaa tuntumaan tai maha alkaisi näkyä, niin tuntuisi ehkä taas siltä että tässä ollaan raskaana 🙈

Odottelen myös edelleen niptin tuloksia, koska jouduin käydä antamassa uuden näytteen ja odotus alkoi alusta... Nyt ollaan tosin jo yliajalla sen kanssa, mutta varmaan parit pyhäpäivät edellisviikolla vaikuttaa 😖
 
Tervetuloa uusille!

Itse olen siinä tylsässä vaiheessa, missä raskaus ei näy eikä tunnu missään ja välillä mietityttää onko kaikki hyvin, vaikka mini on joka kerta ultrassa ollut hyvin aktiivinen. Viikkoja nyt 15+3 ja mulla menee kaikki samat vaatteet kuin ennen raskauttakin, eikä liikkeitä vielä tunnu. Jokainen oire on kadonnut ja lisäksi en saa kotidopplerilla sykettä kuulumaan. Tuo tosin johtuu varmastikin siitä että mulla on jonkun verran rasvaa kohdun ja ihon välissä... Seuraavaan lääkäriinkin on vielä reilu viikko. En malttaisi odottaa että minin liikkeet alkaa tuntumaan tai maha alkaisi näkyä, niin tuntuisi ehkä taas siltä että tässä ollaan raskaana

Odottelen myös edelleen niptin tuloksia, koska jouduin käydä antamassa uuden näytteen ja odotus alkoi alusta... Nyt ollaan tosin jo yliajalla sen kanssa, mutta varmaan parit pyhäpäivät edellisviikolla vaikuttaa
Mulle on nipt vastaukset tulleet aina viikossa. Kannattaa olla yhteydessä testin ottajaan jos sieltä ei mitään kuulu. Jos on unohtanut hoitajan/lääkärin soittaa. Itselläni on sellainen kokemus että jos soittaa lääkäri niin vastaus on positiivinen kromosomi muutoksesta tai jos hoitaja niin kaikki on kunnossa.

Tuohon sykkeen kuulumiseen ja liikkeiden tuntemiseen. Kannattaa yrittää kuunnella ihan alhaalta häpykummun läheltä. Voi kokeilla laittaa doppleriin kuulokkeet niin häviää kaikki häiriöt. Itse totesin että kuuluu paremmin ja ne häiriöt ei vaikuta. Myös istukan sijainti voi vaikuttaa ettei kuule. Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa myös istukka. Se vaimentaa liikkeitä. Itselläni ei kylläkään. Molemmissa raskauksissa tuntenut aika ajoissa ne. Itselläni on myös ollut sitä vatsa makkaraa. Liikkeiden tunnistaminen on täysin yksilöllistä. Ne ensi hipaisut on kuin joku kutittelisi vatsassa. Joku kuvasi niitä perhosen siiven iskuiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Heip! Kuukautiset jo 5pv myöhässä, testiä en ole vielä tehnyt, mutta olisi 4+4 nyt jos olen raskaana, eli 21.7.2022 olisi L.A. Kysynkin, onko teillä muilla ollut yöllä ns kramppeja alapäässä? Heräsin itse viime yönä niihin ja huh olikin ikävät juilinnat ihan koko alapään alueella, muistutti supistuskipuja! Mitään vuotoa ei tule, ei niin minkäänlaista. Minulla on ennestään 3 lasta ja nuorin 4v, mutta en nyt äkkiseltään muista tällaisia kramppeja olleen..
 
Moi kaikille!
Sain viime viikolla tietää odottavani esikoistani ja laskettu aika on 19.7.2022

Mulla on ehkä hieman erikoinen pelko, sillä nuorempana minulla oli todella kovaa nenäverenvuotoa, jolle ei löytynyt mitään erityistä syytä ja edelleen se vaivaa silloin tällöin, varsinkin talvisin. Nyt minua pelottaa, että tuleva talvi ja raskaus saa nenäverenvuodot taas alkamaan, enkä uskalla poistua kotoa sen pelossa. Haluaisin tietää, että kuinka monella raskaus on aiheuttanut nenäverenvuotoa ja kuinka olet sitä hoitanut?
 
Laskettu aika 2022 ⭐

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
10.6. Mimmimami
14.6. Bluebelle, Kirjoh89
15.6. Pandi
23.6. Pampula3
3.7. Apustaja
22.7. Eimy, Miumau2
 
Tervetuloa uusille! Täällä hyvät fiilikset viime viikon nt-ultran jälkeen, kaikki kunnossa ja liikkuvainen pötkylä löytyi. Sen myötä kerrottiin laajemmin kavereille ja sukulaisille. Tällä viikolla on myös tarkoitus kertoa töissä tiimille. En jotenkin tässä vaiheessa näe syytä enää salailla etenkin kun nyt ollaan siinä vaiheessa, että jos jotain kamalaa tässä käy, niin se on sitten meidän kohdalla huonoa tuuria, jota ei voi mitenkään ennakoida. Tai jotenkin vain sellainen olo, että en jaksa enää sen vuoksi salailla, "jos jotain sattuukin".

Olen vähän samassa tilanteessa kuin @possu., oireita ei ole, mutta mahakaan ei ole vielä kasvanut. Housut alkavat ehkä aavistuksen kiristää, joten yhdet äitiysfarkut jo tilasin käytettynä testiin. Kuulun kyllä siihen porukkaan, joka ei malttaisi odottaa, että raskaus alkaisi jo näkyä ulospäin. Jospa jotain pyöristymistä tapahtuisi tässä seuraavan parin viikon aikana. Nyt menossa 14+2 :)
 
Mulle on nipt vastaukset tulleet aina viikossa. Kannattaa olla yhteydessä testin ottajaan jos sieltä ei mitään kuulu. Jos on unohtanut hoitajan/lääkärin soittaa. Itselläni on sellainen kokemus että jos soittaa lääkäri niin vastaus on positiivinen kromosomi muutoksesta tai jos hoitaja niin kaikki on kunnossa.

Tuohon sykkeen kuulumiseen ja liikkeiden tuntemiseen. Kannattaa yrittää kuunnella ihan alhaalta häpykummun läheltä. Voi kokeilla laittaa doppleriin kuulokkeet niin häviää kaikki häiriöt. Itse totesin että kuuluu paremmin ja ne häiriöt ei vaikuta. Myös istukan sijainti voi vaikuttaa ettei kuule. Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa myös istukka. Se vaimentaa liikkeitä. Itselläni ei kylläkään. Molemmissa raskauksissa tuntenut aika ajoissa ne. Itselläni on myös ollut sitä vatsa makkaraa. Liikkeiden tunnistaminen on täysin yksilöllistä. Ne ensi hipaisut on kuin joku kutittelisi vatsassa. Joku kuvasi niitä perhosen siiven iskuiksi.
Tulihan ne niptin 'tulokset' sieltä sitten tänään aamulla.. Ei vieläkään tarpeeksi vauvan dna:ta näytteessä, eli huomenna ultraan ja jos näyttää pahalta niin siitä punktioon (johon en kyllä ihan helpolla mene). Oma veikkaus on että kaikki on ok, kuten oli nt-ultrassakin ja oma ylipaino on syynä tuloksettomuuteen, mutta kyllä tässä on koko päivä itkeskelty ja panikoitu.. 😰
 
Tulihan ne niptin 'tulokset' sieltä sitten tänään aamulla.. Ei vieläkään tarpeeksi vauvan dna:ta näytteessä, eli huomenna ultraan ja jos näyttää pahalta niin siitä punktioon (johon en kyllä ihan helpolla mene). Oma veikkaus on että kaikki on ok, kuten oli nt-ultrassakin ja oma ylipaino on syynä tuloksettomuuteen, mutta kyllä tässä on koko päivä itkeskelty ja panikoitu.. 😰
Tsemppiä epätietoisuuteen ❤ kerro kun ultra takana.
 
Tulihan ne niptin 'tulokset' sieltä sitten tänään aamulla.. Ei vieläkään tarpeeksi vauvan dna:ta näytteessä, eli huomenna ultraan ja jos näyttää pahalta niin siitä punktioon (johon en kyllä ihan helpolla mene). Oma veikkaus on että kaikki on ok, kuten oli nt-ultrassakin ja oma ylipaino on syynä tuloksettomuuteen, mutta kyllä tässä on koko päivä itkeskelty ja panikoitu..
Valitettavasti normaali NT ultra ei takaa että olisi terve lapsi. En halua mitenkään pelotella mutta moni saanut NT ultrassa normi tuloksen turvotuksen osalta. Ja silti on ollut down lapsi. Yleensä voimakas niskaturvotus johtuu vauvan sydän ongelmista. Jotka on yleisiä downeille. Mutta jos on terve sydän niin ei ole turvotusta
 
Valitettavasti normaali NT ultra ei takaa että olisi terve lapsi. En halua mitenkään pelotella mutta moni saanut NT ultrassa normi tuloksen turvotuksen osalta. Ja silti on ollut down lapsi. Yleensä voimakas niskaturvotus johtuu vauvan sydän ongelmista. Jotka on yleisiä downeille. Mutta jos on terve sydän niin ei ole turvotusta
Olen kyllä tästä tietoinen, mutta jos tuo nipti on tulokseeton ja ultrat normaaleja, niin oma järki sanoo että mennään ultran mukaan, etenkin kun minulla tosiaan on ylimääräisiä kiloja 😅 uskon siis että todennäköisyydet on samat, mitä ne olisi pelkän ultran perusteella.

Meillä on kaikki ihan hyvin! Kieltäydyttiin punktiosta, koska mitään havaittavissa olevia poikkeavuuksia ei ole, eli ilman niptiä kukaan ei ikinä olisi sanonut mitään😑 Päästään nyt kurkkimaan vauvaa kerran kuukaudessa, mikä on oikeastaan ihan kiva asia 🙊 gyne myös sanoi ettei he oikein tiedä miten hoitaa tällaisia tapauksia kun nipti kaikille on niin uusi juttu ja tulokseeton vain 0.5% kaikista testeistä, joten ne pitää meitä nyt enemmän silmällä ja jos päästään osaksi tutkimusta tämän asian saralla niin sitten saadaan vielä kolmas nipti rv24, mutta jos se edistää näiden hoitojen ja testien tarkkuutta niin käy minulle 🙈
 
Onneksi kaikki kuitenkin hyvin @possu. ❤
Ja kivahan se on päästä tarkempaan seurantaan varmuuden vuoksi :love:


Täällä puoliväli häämöttää, oksentelu vähän helpottaa ja jotain saanut aikaiseksikin kun pelkkää makoilua😅
Pahanolon aaltoja kyllä tulee jos unohtaa syödä usein. Liitoskivut ja yövalvomiset sekä närästys on nyt alkanut, et yhestä oireesta kun helpottaa ni toisia tulee tilalle 😂
Myös ruoka alkanut enemmän maistumaan, ei kylläkään paino noussut vielä yhtään, en usko että tulee lainkaan raskaus kiloja kun oksentaminen vei alkuun niin monta kiloa.
Liikkeitä tunnen nyt joka päivä ainakin edes hetken mikä on niin helpottavaa ja liikuttavaa, myös maha on näkyvä eikä pysty enään piilottaa, pieni pyöreä pallo havaittavissa🥰
Kaikki lähipiirissä tietää nyt raskaudesta, somessa en ole julkaissut.
Ei olis enää kun pari viikkoa niin saisi tietää kumpi sieltä on tulossa😍
 
Onneksi kaikki kuitenkin hyvin @possu.
Ja kivahan se on päästä tarkempaan seurantaan varmuuden vuoksi


Täällä puoliväli häämöttää, oksentelu vähän helpottaa ja jotain saanut aikaiseksikin kun pelkkää makoilua
Pahanolon aaltoja kyllä tulee jos unohtaa syödä usein. Liitoskivut ja yövalvomiset sekä närästys on nyt alkanut, et yhestä oireesta kun helpottaa ni toisia tulee tilalle
Myös ruoka alkanut enemmän maistumaan, ei kylläkään paino noussut vielä yhtään, en usko että tulee lainkaan raskaus kiloja kun oksentaminen vei alkuun niin monta kiloa.
Liikkeitä tunnen nyt joka päivä ainakin edes hetken mikä on niin helpottavaa ja liikuttavaa, myös maha on näkyvä eikä pysty enään piilottaa, pieni pyöreä pallo havaittavissa
Kaikki lähipiirissä tietää nyt raskaudesta, somessa en ole julkaissut.
Ei olis enää kun pari viikkoa niin saisi tietää kumpi sieltä on tulossa
Juuri tuota olen tässä itsekin kironnut, että kun pahoinvointi helpottaa niin alkaa liitoskivut, yövalvominen ja närästys. On tää raskaana olo vaan raskasta 😂
 
Täällä myös rv30 menossa. Uni on alkanut taas maistua! Ihanaa! :D
Viime viikolla käytiin äitipolilla taas kurkkimassa pientä ja kaikki oli hyvin. Sektioarven kohdallakin kohtu näytti tasaisen paksulta. Ensi viikolla taas uusi käynti kuitenkin. Ekassa raskaudessa mulla meni vedet 31+1, joten yritetään nyt olla tarkkana, jos siellä jotain syytä näille aikaisille vesien menoille löytyy, niin ehtii ajoissa reagoida.
Usein oon tässä miettinyt kiitollisena, että vuosi sitten olin surun murtama enkä tiennyt voiko minun kohdulla enää ees saada lapsia. Ja nyt siellä kelluu hyvä vointinen pikkuinen ja näin hyvillä viikoillakin jo ❤
 
Laskettu aika 2022 ⭐

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
23.6. Pampula3
3.7. Apustaja
22.7. Eimy, Miumau2

Laitoin nyt itseni kuitenkin tuohon 15.6 la, kun neuvolassa sitä käyttävät. Rakenneultran jälkeen voi vielä päivittyä, mutta näillä näkymin tuolla lasketulla ajalla edetään.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hei, täällä taustalla myös yksi rv. 18 odottaja, myös yksi km taustalla rv 9+, ja pelottaa aika paljon. Alkuviikot jännitti joka ikinen vessakäynti ja koko ajan muutenkin. Nyt ehkä hieman helpottaa, kun tunnen hentoja liikkeitä ja tällä viikolla myös kuului sydänäänet neuvolassa. Työnantajalle ajattelin kanssa kertoa rakenneultran jälkeen. Mukava vaihtaa ajatuksia ja lukea kokemuksia täällä!
Oi, kuulostaapa tutulta! Itse panikoin viimeksi tänään, kun mahasta ja muualtakin vihlonut ikävän tuntuisesti useammassa vaiheessa päivää. Aina noita säikähtää. Pitää vaan ottaa rauhallisesti minkä voi ja toivoa, että kaikki menee hyvin! Mulla alkaa 19 viikkoa kolkutella, rakenneultra-aika reilun parin viikon päästä.
 
Oireiden osalta ollut rauhallisempaa viime päivinä. Huonoa oloa ja väsymystä on, mutta kipuja/kolotuksia tms. ei ole ollut. Harjoitussupistuksiakaan ei ole nyt ollut, olen liikkunut vähemmän kuin yleensä.

Vauvan liikkeet tuntuu ja näkyy. Yritän äsken kuvata puhelimella 5min ajan liikkeitä, ei näkynyt yhtään, mutta heti kun laitoin puhelimen pois, niin alkoi näkyä :D

Alkuvuoden lasketut ajat lähestyvät kovaa vauhtia, jännä nähdä milloin ketjussa tällä hetkellä mukana olevien palstailijoiden joukosta putkahtaa ensimmäinen vauva ❤
 
Eipä ole tännekään kerennyt kirjoitella. Miten voikin olla muka niin kauhea kiire? 😅

Täällä mennään rv 33+3 tänään ja ensi viikon torstaina olisi viimeinen työpäivä. Kipuja on kyllä jo sen verran tuolla alakerrassa että huhhuh. Panadolia saa olla syömässä joka päivä eikä sekään ihmeitä tee. 😖Kieltämättä tässä rupee oottelemaan jo synnytystä. Ainoa toive on, että tällä kertaa synnytys käynnistyisi itekseen eikä tarvitsis mitään avituksia kuten esikoisen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Eipä ole tännekään kerennyt kirjoitella. Miten voikin olla muka niin kauhea kiire? 😅

Täällä mennään rv 33+3 tänään ja ensi viikon torstaina olisi viimeinen työpäivä. Kipuja on kyllä jo sen verran tuolla alakerrassa että huhhuh. Panadolia saa olla syömässä joka päivä eikä sekään ihmeitä tee. 😖Kieltämättä tässä rupee oottelemaan jo synnytystä. Ainoa toive on, että tällä kertaa synnytys käynnistyisi itekseen eikä tarvitsis mitään avituksia kuten esikoisen kanssa.
Niin pitkällä jo, ei ole enää pitkä aika lapsen syntymään, ihanaa :) tsemppiä kipujen kanssa, millasia kipuja sinulla on?
 
Niin pitkällä jo, ei ole enää pitkä aika lapsen syntymään, ihanaa tsemppiä kipujen kanssa, millasia kipuja sinulla on?
Liitoskipuja on. Ne on lähinnä sellasia repiviä tuossa häpyliitoksessa. Nyt on alkanut olla ongelmia kävellessä ja muistutan lähinnä ankkaa. Tuntuu että nivelet ja kaikki myös poksuu, sohvalla makaaminen tuntuu olevan pahin. Sieltä kun kampeaa ylös niin sattuu kyllä ihan hurjasti. Mulla on tosi yliliikkuvat nivelet, joten tää on ollut tiedossa. Esikoisen odotuksessa ne kivut oli pahimmat pakaroiden alla tuolla istuinkyhmyissä ja silloin en pystynyt edes istumaan, nyt ei onneksi ole sitä vaivaa.

Tuntuu kyllä, että tää raskausaika on mennyt hurjan nopsaan. Tuntuu myöskin ikuisuudelta tammikuuhun, mutta taaksepäin kun katsoo niin vastahan sitä teki positiivisen testin.
 

Yhteistyössä