Laskettuaika 2022

Käärmeinen
Pidemmällä olijat, miten teillä on sf-mitta käyttäytynyt? Kuinka ollakaan, kun alkuun mahaa oli helppo piilotella, niin nyt tuntuu että olen pelkkää mahaa :D Rv 18+6 lääkäri mittasi sf-mitaksi 18cm, joka huiteli noille viikoille yläkäyrän yli iloisesti.

En muista esikoisen raskaudesta mitään noiden mittojen osalta. Olen yrittänyt ajatella että lapsivettä on varmaan vaan paljon. Esikoinen oli syntyessään viikkoa ennen laskettua aikaa 52cm/3635g, eli pitkä mutta painoltaan ihan normaali vauva.

Rakenneultrassahan tätäkin voi kysyä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pidemmällä olijat, miten teillä on sf-mitta käyttäytynyt? Kuinka ollakaan, kun alkuun mahaa oli helppo piilotella, niin nyt tuntuu että olen pelkkää mahaa :D Rv 18+6 lääkäri mittasi sf-mitaksi 18cm, joka huiteli noille viikoille yläkäyrän yli iloisesti.

En muista esikoisen raskaudesta mitään noiden mittojen osalta. Olen yrittänyt ajatella että lapsivettä on varmaan vaan paljon. Esikoinen oli syntyessään viikkoa ennen laskettua aikaa 52cm/3635g, eli pitkä mutta painoltaan ihan normaali vauva.

Rakenneultrassahan tätäkin voi kysyä.
Rvk 22+5 21cm, rvk 26+2 25cm. Yläkäyrän ja keskikäyrän välillä. En ole perehtynyt, mikä kaikki tähän vaikuttaa. Ensimmäisestä mittauksesta ei vielä sanonut mitään, vasta toisen jälkeen näytti käyrää eli vertasiko näitä kahta mittausta sitten toisiinsa.
 
Heippa! Täällä plussattu eilen, nyt vasta dpo 9 eli 3+2. Ajattelin tässä kaikessa rauhassa lukea kaikki ketjun viestit ensin läpi ja odottelen, jos testit jatkaa tummumistaan, ennenkuin täällä aktivoidun. Mutta.

Onkos täällä muita, jotka plussanneet jo tosi aikaisin?
Tunnen olevani outolintu saadessani suht selvää haamua jo eilen, 8 dpo, joten tietenkin sitä taas miettii, onkohan kaikki ok.
Saa siis kertoa kokemuksia aikaisesta plussasta!

Taustatietona: ovis mitattu LH-testeillä sekä aamulämmöistä, raskaustestinä Pregcheck, 3 testiä uitettu.
 
Heippa! Täällä plussattu eilen, nyt vasta dpo 9 eli 3+2. Ajattelin tässä kaikessa rauhassa lukea kaikki ketjun viestit ensin läpi ja odottelen, jos testit jatkaa tummumistaan, ennenkuin täällä aktivoidun. Mutta.

Onkos täällä muita, jotka plussanneet jo tosi aikaisin?
Tunnen olevani outolintu saadessani suht selvää haamua jo eilen, 8 dpo, joten tietenkin sitä taas miettii, onkohan kaikki ok.
Saa siis kertoa kokemuksia aikaisesta plussasta!

Taustatietona: ovis mitattu LH-testeillä sekä aamulämmöistä, raskaustestinä Pregcheck, 3 testiä uitettu.
Sain haamun rv 3+2, mutta ovulaatiosta ei ollut tietoa. Tämä ei varmaan hirveästi auttanut.
Nyt rv 14+2
 
Heippa! Täällä plussattu eilen, nyt vasta dpo 9 eli 3+2. Ajattelin tässä kaikessa rauhassa lukea kaikki ketjun viestit ensin läpi ja odottelen, jos testit jatkaa tummumistaan, ennenkuin täällä aktivoidun. Mutta.

Onkos täällä muita, jotka plussanneet jo tosi aikaisin?
Tunnen olevani outolintu saadessani suht selvää haamua jo eilen, 8 dpo, joten tietenkin sitä taas miettii, onkohan kaikki ok.
Saa siis kertoa kokemuksia aikaisesta plussasta!

Taustatietona: ovis mitattu LH-testeillä sekä aamulämmöistä, raskaustestinä Pregcheck, 3 testiä uitettu.
Ensiksiksikin varovaiset onnittelut ja tarrasukkia! Olisi ihanaa jos teillä kävisi nyt onni! ❤

Omasta plussasta, en nyt tiedä oliko todella aikaisin, mutta sain selkeän plussan dpo10 ja dpo8 oli täysin Blanco, eli varmaan olisi itselläkin dpo9 näkynyt jo. 🙊Mulla on selittämätön nestepussi, joka on hyvin todennäköisesti 'katoava kaksonen' (omaa varmuutta asiata lisää se, että vauva on saanut alkunsa 4pv ennen ovisplussaa ja olen 5pv ennen merkannut alavatsanipistelyistä juuri sillä puolella mistä munasolu on lähtenyt). Itse siis ajattelen että se vahvahko plussa dpo10 selittynee todennäköisellä aiemmalla hedelmöittymisellä sekä sillä että alkioita oli todennäköisesti kaksi, mutta varmuutta siitä ei saa, sillä tuo nestepussi on tosiaan tyhjä. 🙈

Nyt rv 14+3.
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, onpa jännä juttu @possu.! Mutta hyvä että kaikki kuitenkin hyvin ja 1 sikiö jatkoi kasvamistaan. <3

Mites @Piipaa93, onks tuo 3+2 laskettu kuukautisista, vai laskettu sen mukaan mitä ultrassa on mitattu sikiön kooksi/viikoiksi? (Vai ovatko ne jopa täsmänneet keskenään?)
 
Ohoh, onpa jännä juttu @possu.! Mutta hyvä että kaikki kuitenkin hyvin ja 1 sikiö jatkoi kasvamistaan. <3

Mites @Piipaa93, onks tuo 3+2 laskettu kuukautisista, vai laskettu sen mukaan mitä ultrassa on mitattu sikiön kooksi/viikoiksi? (Vai ovatko ne jopa täsmänneet keskenään?)
Tuo 3+2 oli laskettu menkoista. Kävin varhaisultrassa 7+3 ja alkio vastas 7+5 eli muutaman päivän heittoa oli. Nt-ultrassa oli myös muutaman päivän heittoa. LA on pysynyt alusta asti samana :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Heippa! Täällä plussattu eilen, nyt vasta dpo 9 eli 3+2. Ajattelin tässä kaikessa rauhassa lukea kaikki ketjun viestit ensin läpi ja odottelen, jos testit jatkaa tummumistaan, ennenkuin täällä aktivoidun. Mutta.

Onkos täällä muita, jotka plussanneet jo tosi aikaisin?
Tunnen olevani outolintu saadessani suht selvää haamua jo eilen, 8 dpo, joten tietenkin sitä taas miettii, onkohan kaikki ok.
Saa siis kertoa kokemuksia aikaisesta plussasta!

Taustatietona: ovis mitattu LH-testeillä sekä aamulämmöistä, raskaustestinä Pregcheck, 3 testiä uitettu.
Mul tuli vahva plussa pc tikkuun oiskohan ollu dpo 13, viivat ilmesty siis heti dipatessa, en testannu aiemmin mut varmaan ois haamuillu monta päivää ennenkin tota...mutta selkis et miks oli vahvat viivat niin ovis olikin ollut jo 5 pv luultua aiemmin, la siis siirtyi aiemmaksi. Ja sain hymynaaman digiin kp 12 mut ei näköjään taannu mitään 😲
Ja hyvinhän tääl porskuttaa mini menemään rv 18 jo🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Kiitos vastauksista! Näemmä mikä vaan on mahdollista, vaikka mittaisi oviksen eri tavoilla. :D
Tänään, dpo 10/3+3 viiva taas vahvistunut, näyttää testejä vertailemalla siltä, kuin kiinnittyminen olis tapahtunut 2 päivää aikaisemmin kuin edellisessä. Siel on ilmeisesti aika vauhdikkaat solut päättäneet yhdistyä. :X3: :ROFLMAO:
 
Käärmeinen
Onnea Eimy :)

Plussan näkymisestä testissä: Edellinen keskenmenovuoto alkoi mulla sunnuntaina 20.6, ja hcg-arvot otettiin ma 21.6 ja to 1.7 jolloin arvo taisi olla muistaakseni 3. Mitään hajua ei ole ovulaatiosta sen jälkeen eikä muustakaan mutta 17.7 oli outo olo ja silloin sitten testi uudelleen positiivinen :D ja sillä tiellä olemme edelleen rv 20+4 nyt ultran perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Laskettuaika 2022 ⭐

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle, Kirjoh89
15.6. Pandi
23.6. Pampula3
3.7. Apustaja
22.7. Eimy
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
vierailija
Onko täällä kellään kokemusta nipt-testistä yksityisellä? Minulla laskettu aika toukokuussa ja nt-ultrassa oli riskiluvut hyvät, mutta haluaisin silti oman mielenrauhan vuoksi ottaa NIPT-testin. Paljonko kustantaa ja onko mahdollista ottaa pelkkää verikoetta kun ultraa ym tutkimuksia en tarvitse..? :)
 
vierailija
Onko täällä kellään kokemusta nipt-testistä yksityisellä? Minulla laskettu aika toukokuussa ja nt-ultrassa oli riskiluvut hyvät, mutta haluaisin silti oman mielenrauhan vuoksi ottaa NIPT-testin. Paljonko kustantaa ja onko mahdollista ottaa pelkkää verikoetta kun ultraa ym tutkimuksia en tarvitse..?
Jossain tuli itsellä vastaan, kun otettu NIPT tässä meneillään olevassa raskaudessa (nyt rv27), 600 tai 800€ kunnallisella puolella, en nyt muista kumpi. Mutta tuon hinnan, kun ajattelee yksityiselle puolelle ja siihen kaikki lisät päälle niin onhan sillä hintaa. Melkein kannattaa soittaa ja kysyä niin saa oikean hinnan eikä mitään mutuja.
 
Pidemmällä olijat, miten teillä on sf-mitta käyttäytynyt? Kuinka ollakaan, kun alkuun mahaa oli helppo piilotella, niin nyt tuntuu että olen pelkkää mahaa Rv 18+6 lääkäri mittasi sf-mitaksi 18cm, joka huiteli noille viikoille yläkäyrän yli iloisesti.

En muista esikoisen raskaudesta mitään noiden mittojen osalta. Olen yrittänyt ajatella että lapsivettä on varmaan vaan paljon. Esikoinen oli syntyessään viikkoa ennen laskettua aikaa 52cm/3635g, eli pitkä mutta painoltaan ihan normaali vauva.

Rakenneultrassahan tätäkin voi kysyä.
Ei tuosta oikeen voi vielä päätellä mitään, ihan normaalilta kuulostaa:). Lisäksi eri mittaajilta saattaa tulla hyvin erilaisia mittoja, melkein uskaltaisin sanoa, että terveydenhoitajat ovat tässä mittaamisessa asiantuntijoita ja heidän mittoihin luotan jopa enemmän kuin lääkärin :)
 
Laskettuaika 2022 ⭐

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
10.6. Mimmimami
14.6. Bluebelle, Kirjoh89
15.6. Pandi
23.6. Pampula3
3.7. Apustaja
22.7. Eimy, Miumau2
 
Moi :)

Uskaltauduinpa rekisteröitymään. Tuntuu, että oisi kiva jossakin vaihtaa ajatuksia (taikka vaan ajatella "ääneen") raskaudesta, mulla kun ei oikein ole samassa tilanteessa olevia tuttuja. Ihana avomies on kyllä, jolle voi onneksi jutella lähes mitä vaan :)

Odotan ekaa lasta, rv 18 meneillään :) Laskettu aika on siis huhtikuussa.

Varsinkin alussa hirvitti kovasti, milloin tää menee kesken. Kaiken maailman kipuja oli ja itse asiassa on ollut aina silloin tällöin tähän asti -sellaista kuukautistyyppistä polttelua alapäässä ja muuta vihlontaa. En nyt ole enää ihan niin pelokas ollut enää, kun reilu kuukausi sitten näkyi liikkuvainen viikkoja vastannut vauveli nt-ultrassa ❤ ja tämän viikon neuvolassa taas kuului sydänäänet! Jotain liikkeitäkin oon jo alkanut tuntea -en ollu aluksi varma, mutta niitä ne varmaan on, kun samantyyppistä "tuuppimista" ja hentoa pallottelua ollut niin useasti ja jotenkin vahvistuvassa määrin nyt :) Kyllä vähän murehduttaa edelleen että meneeköhän/onkohan kaikki ihan hyvin, mutta ehkä se kuuluu asiaankin.

Mulla on aiemmin ollut yksi keskenmeno, joka kyllä tapahtui jo aiemmin, rv 10-11 (eikä silloin sitä sykettäkään ollut vielä ees yritetty kuunnella, niin ei oikein varmaksi tiedä oliko siellä "mitään"). Surullinen kokemus oli.

En oo kertonut tuttavapiirissä tai töissä tästä vielä ollenkaan. Viimeksi eilen taas mietin, että alkaa käydä sellaiset pukeutumisvaihtoehdot vähiin, missä mahaa ei huomaa (vaikka voishan sen toki tulkita ehkä vielä lihomiseksi tms.). Ei mulla ole mitään erityistä tarvetta salailla ja itse oon tästä hyvinkin onnellinen. Luulen vaan, ettei tuttuni ollenkaan odota multa lapsen saamista, vaikka jonkinlaisessa perheellistymis-iässä tai siitä jo ohikin olen (34v.). Tuntuu jotenkin isolta jutulta möläyttää. Töissä meinasin odottaa ehkä rakenneultran jälkeiseen aikaan taikka siihen, että tulee joku erityinen syy kertoa. Työni on aika fyysistäkin, mutta oon varsin hyvin toistaiseksi jaksanut. Ja kun teen sitä aika yksin (siivooja), niin varsinaisia työkavereita tulee nähtyä vaan satunnaisesti.

Tulipas pitkä selostus. Mutta terve kaikille ja kiitos kirjoituksistanne! Niistä saa perspektiiviä omaankin tilanteeseen ja mukava kuulla raskausjuttuja. Varsinkin kun tää on kaikki niin jotenkin uutta ja outoa itselle.
 
Tervetuloa @Sohvapeitto ja @Miumau2

Täällä tänään 20+0. Jee, puoliväli vihdoin saavutettu! Kaikenlaiset kivut ja kolotukset on tällä hetkellä joka päiväisiä seuralaisia. En muista, että aiemmissa raskauksissa olisi vielä tässä vaiheessa ollut erityisemmin kipuja. Erityisesti lantionseutu ja lonkat on välillä tosi kipeät, nukkuminenkin alkaa olla sen takia aika hankalaa. Mutta positiivisena, pahoinvointi on helpottanut. Ei se kokonaan ole ohi, aamuisin oksennan vielä pari kertaa mutta muuten pahaolo on enää sellainen ärsyttävä tuntemus.

1,5 viikkoa rakenneultraan, jännittää tosi paljon onko kaikki hyvin. Liikkeitä onneksi tuntuu hyvin, niin tietää että hengissä siellä ollaan. Ollaan itse asiassa menossa muutamaa päivää ennen rakennultraa vielä yksityiselle kätilön tekemään ultraan, lähinnä siksi että saadaan lapsetkin johonkin ultraan mukaan. Ihan kiva, että on tuo ylimääräinen ultra vielä ennen rakenneultraa vaikka ei siellä rakenteita sen ihmeemmin katsotakaan, mutta näkeepä vauvan ja alustavasti onko kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Moi

Uskaltauduinpa rekisteröitymään. Tuntuu, että oisi kiva jossakin vaihtaa ajatuksia (taikka vaan ajatella "ääneen") raskaudesta, mulla kun ei oikein ole samassa tilanteessa olevia tuttuja. Ihana avomies on kyllä, jolle voi onneksi jutella lähes mitä vaan

Odotan ekaa lasta, rv 18 meneillään Laskettu aika on siis huhtikuussa.

Varsinkin alussa hirvitti kovasti, milloin tää menee kesken. Kaiken maailman kipuja oli ja itse asiassa on ollut aina silloin tällöin tähän asti -sellaista kuukautistyyppistä polttelua alapäässä ja muuta vihlontaa. En nyt ole enää ihan niin pelokas ollut enää, kun reilu kuukausi sitten näkyi liikkuvainen viikkoja vastannut vauveli nt-ultrassa ja tämän viikon neuvolassa taas kuului sydänäänet! Jotain liikkeitäkin oon jo alkanut tuntea -en ollu aluksi varma, mutta niitä ne varmaan on, kun samantyyppistä "tuuppimista" ja hentoa pallottelua ollut niin useasti ja jotenkin vahvistuvassa määrin nyt Kyllä vähän murehduttaa edelleen että meneeköhän/onkohan kaikki ihan hyvin, mutta ehkä se kuuluu asiaankin.

Mulla on aiemmin ollut yksi keskenmeno, joka kyllä tapahtui jo aiemmin, rv 10-11 (eikä silloin sitä sykettäkään ollut vielä ees yritetty kuunnella, niin ei oikein varmaksi tiedä oliko siellä "mitään"). Surullinen kokemus oli.

En oo kertonut tuttavapiirissä tai töissä tästä vielä ollenkaan. Viimeksi eilen taas mietin, että alkaa käydä sellaiset pukeutumisvaihtoehdot vähiin, missä mahaa ei huomaa (vaikka voishan sen toki tulkita ehkä vielä lihomiseksi tms.). Ei mulla ole mitään erityistä tarvetta salailla ja itse oon tästä hyvinkin onnellinen. Luulen vaan, ettei tuttuni ollenkaan odota multa lapsen saamista, vaikka jonkinlaisessa perheellistymis-iässä tai siitä jo ohikin olen (34v.). Tuntuu jotenkin isolta jutulta möläyttää. Töissä meinasin odottaa ehkä rakenneultran jälkeiseen aikaan taikka siihen, että tulee joku erityinen syy kertoa. Työni on aika fyysistäkin, mutta oon varsin hyvin toistaiseksi jaksanut. Ja kun teen sitä aika yksin (siivooja), niin varsinaisia työkavereita tulee nähtyä vaan satunnaisesti.

Tulipas pitkä selostus. Mutta terve kaikille ja kiitos kirjoituksistanne! Niistä saa perspektiiviä omaankin tilanteeseen ja mukava kuulla raskausjuttuja. Varsinkin kun tää on kaikki niin jotenkin uutta ja outoa itselle.
Hei, täällä taustalla myös yksi rv. 18 odottaja, myös yksi km taustalla rv 9+, ja pelottaa aika paljon. Alkuviikot jännitti joka ikinen vessakäynti ja koko ajan muutenkin. Nyt ehkä hieman helpottaa, kun tunnen hentoja liikkeitä ja tällä viikolla myös kuului sydänäänet neuvolassa. Työnantajalle ajattelin kanssa kertoa rakenneultran jälkeen. Mukava vaihtaa ajatuksia ja lukea kokemuksia täällä!
 

Yhteistyössä