Laskettuaika 2022

Laskettu aika 2022

4.1. Skyela
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
10.6. Mimmimami
14.6. Bluebelle
15.6. Kirjoh89, Pandi
23.6 Pampula3
3.7. Apustaja
 
Kiitos kaikille vanhoille tutuille viesteistä, ja tosiaan mukava tutustua myös kaikkiin muihin Monet ovatkin jo hyvillä viikoilla, onnea vielä kaikille!

Itsellä niin alussa että tänä aamuna iski kauheat pelot siitä jos tämä unelma viedäänkin pois kaikkien näiden vuosien jälkeen. Ennen 2.5 vuoden yritystä haaveilin 2.5 vuotta että voitaisiin aloittaa yritys kunnes mieskin oli lopulta mukana ajatuksessa. Tuntuisi kohtuuttomalta jos 5 vuoden odottamisen jälkeen tämä unelma vietäisiin pois, en tiedä miten siitä selviäisi... Toista ihmettä tuskin enää tulisi. Mulla on aiemmat 2 lasta syntyneet hätäsektiolla joten mulla on tehty pystyviilto ja nyt alkoi pelottaa hirmuisesti tuon sektioarven vaikutukset raskauteen sekä se että kohdun on todettu olevan hyvin kiinnikkeinen. Googlettaminen pahensi asiaa. Onko muilla ollut alkuraskaudessa pelkotiloja? Miten ootte päässeet niistä yli? Aiemmista raskauksista on sen verran aikaa etten muista tällaisia pelkoja olleen, toki aiemmat kokemukset vaikuttuvat nyt myös.

Koska voisi aikaisintaan mennä varhaisultraan? Ehkä rauhoittaisi vähän kun tietäisi onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja näkisi sydämen sykkeen...

Sori kun viesti on hieman alakuloinen, olen melko positiivinen ihminen ja näen yleensä asiat valoisasti. Nyt on todella vaikea olla näiden pelkojen kanssa...
Ota puheeksi neuvolassa, pääset varmasti pelkopolille ❤ Siihen kuuluu jonkin verran enemmän ultriakin, tai ainakin pk-seudulla. Itse kävin tokassa raskaudessa, kun esikoisen synnytyksestä jäi pahat traumat. Oon monesti kuullu puhuttavan vk 6+3, jollon pitäs kuulua! ☺
 
Käärmeinen
Tervetuloa Vaapukkaaa :)

Eilen ei meinannut päästä millään nukkumaan, sänkyyn mentyäni kävin alle tunnin sisään varmaan 8 kertaa pissalla kun aina tuli uudelleen pissahätä vaikka mukamas pissasi rakon tyhjäksi. Onneksi se sitten viimein helpotti ja sai unen päästä kiinni. Toivottavasti ei tule jatkuvaksi riesaksi. Pissanäyte on otettu nyt niin monta kertaa 1.5 viikon sisään ja aina puhdas että tiedä mistälie moinen johtui. Joku mielikuva on 8 vuoden takaa että silloin pissahätä olisi vaivannut lähinnä loppuraskaudesta kun nyt se on jatkuvasti vieraana.
 
Suurperheenmama
Tervetuloa kaikille ja sulla Vaapukkaa onki näimmä enemmän lapsia ko mulla sielä kotona temmeltämässä. Mitä pelkoja sulla on, liittyykö synnytykseen vai jihonki muuhun. Ei roki oo pakko kertoa jos et halua.

Itellä onneks ollu kaikki neljä edellistä ihan hyviä synnytyskokemuksia, mut olen miettiny et joka kerta sitä oottaa vähemmän sitä kärvistelyä.

Mulla nyt rv 24 ja nukkumisesta on tullu hankalaa mullekki. Ei niinkään vessassa köynnin takis vaan sen takia etten vaan löydä hyvää asentoa ja pyörin koko yön...

Noh toivotaan ettei pahene. Vartalotyynyn kävin ostaan, jos se helpottas asennon löytämistä.
 
Tervetuloa Vaapukkaaa ja onnea raskaudesta. Millainen raskaus on ollut? Onko pelkoja ollut aiemmissa raskauksissa?

Ja hei vain kaikille muillekin! Minulla nukkuminen helpottanut. Ehdin jo huolestua, nukunko enää ollenkaan ennen synnytystä.. en tiedä mikä auttoi, yhtäkkiä vaan huomasin että en enää heräile. Vessassa ramppaamisesta tuli mieleen, minulla oli sitä myös yhteen väliin ja otettiin näyte, ei mitään tulehdukseen viittaavaa. Sekin oire katosi, mutta nyt taas huomaan että tullut takaisin. Iltaisin en uskalla juoda paljoa vettä, mutta silti herään öisin vessaan useammankin kerran.
 
Vaapukkaa
Tervetuloa kaikille ja sulla Vaapukkaa onki näimmä enemmän lapsia ko mulla sielä kotona temmeltämässä. Mitä pelkoja sulla on, liittyykö synnytykseen vai jihonki muuhun. Ei roki oo pakko kertoa jos et halua.

Itellä onneks ollu kaikki neljä edellistä ihan hyviä synnytyskokemuksia, mut olen miettiny et joka kerta sitä oottaa vähemmän sitä kärvistelyä.

Mulla nyt rv 24 ja nukkumisesta on tullu hankalaa mullekki. Ei niinkään vessassa köynnin takis vaan sen takia etten vaan löydä hyvää asentoa ja pyörin koko yön...

Noh toivotaan ettei pahene. Vartalotyynyn kävin ostaan, jos se helpottas asennon löytämistä.
Mulla on kokemuksia tuulimunasta keskeytyneeseen keskenmenoon, tuplaraskaudesta sektioon joten kaikki liikaa tieto mitä voi tapahtua pahimmillaan pelottaa.

Käyn pelkopolilla juttelemassa ja uskon että selviän tästä vielä. 😀 onneksi ei enää paljoa aikaa!

Sanoin juuri polilla viimeksi että tasan tiedän millasta synnyttäminen on, jännittää se kokonaisuus, puututteiden onnistuminen ym!
 
Vaapukkaa
Tervetuloa Vaapukkaaa ja onnea raskaudesta. Millainen raskaus on ollut? Onko pelkoja ollut aiemmissa raskauksissa?

Ja hei vain kaikille muillekin! Minulla nukkuminen helpottanut. Ehdin jo huolestua, nukunko enää ollenkaan ennen synnytystä.. en tiedä mikä auttoi, yhtäkkiä vaan huomasin että en enää heräile. Vessassa ramppaamisesta tuli mieleen, minulla oli sitä myös yhteen väliin ja otettiin näyte, ei mitään tulehdukseen viittaavaa. Sekin oire katosi, mutta nyt taas huomaan että tullut takaisin. Iltaisin en uskalla juoda paljoa vettä, mutta silti herään öisin vessaan useammankin kerran.
Kiitos kysymästä, tämä raskaus sujunut ihan hyvin, hieman vuotoja alussa. Edellinen raskaus vuosi sitten päättyi km viikolla 20. Kaikki epätavallinen olossa pelottaa. Uskon kuitenkin että salama ei kahta kertaa iske peräkkäin samaan.

Sanottaisko näin että mitä useampi raskaus takana, pelot lisääntyy. Onneksi ei enää kun 2kk laskettuunaikaan!
 
Oottelen jännityksellä @KirJoh89 ultrakuulumisia! :love:

Täällä oloissa ei juurikaan muutosta, eilen ekan kerran 16viikkoon söin aamupalan pystyasennossa enkä oksentanut! Mutta tänään taas menty pää pöntössä. Jotain positiivista kuitenkin edes tuo yksi päivä, ajattelin kyl jo et nytkö se helpottaa mut ei näköjään.
Öisin alkanut vaivaa lonkat, ne puutuu ja kipeytyy kun voi vaan kyljellään nukkua, kokeilin nyt tyynyä jalkojen väliin ja sain ehkä himpun verran paremmin nukuttua.
Vauvan liikkeet tuntuu lähinnä vaan iltaisin ja just ennenku menee nukkumaan, malttamattomana ootan et alkais tuntee niitä pitkin päivää❤
 
Oottelen jännityksellä @KirJoh89 ultrakuulumisia!

Täällä oloissa ei juurikaan muutosta, eilen ekan kerran 16viikkoon söin aamupalan pystyasennossa enkä oksentanut! Mutta tänään taas menty pää pöntössä. Jotain positiivista kuitenkin edes tuo yksi päivä, ajattelin kyl jo et nytkö se helpottaa mut ei näköjään.
Öisin alkanut vaivaa lonkat, ne puutuu ja kipeytyy kun voi vaan kyljellään nukkua, kokeilin nyt tyynyä jalkojen väliin ja sain ehkä himpun verran paremmin nukuttua.
Vauvan liikkeet tuntuu lähinnä vaan iltaisin ja just ennenku menee nukkumaan, malttamattomana ootan et alkais tuntee niitä pitkin päivää
Jos tuntuu että yöllä herää lonkka/jalkakipuihin niin kannattaa ottaa magnesiumia ja rautaa. Siis sen mamma vitamiinin lisäksi. Mulla on helpottanut sillä lonkka ym kivut.
 
Suurperheenmama
Voih, johan sulla Vaapukkaaa ollu monenlaista kokemusta. Ei ihme et on pelkoja.

Mul kaikki synnytykset käynnistettyjä vauvojen ison koon vuoksi, nyt aattelin et kokeilen antaa mennä loppuun raskauden. Eiköhän se viis kilonenki mahu jos reilu nelikilonenki on tullu😅Haluaisin kokea "normaali" synnytyksen. Ainut mikä siinä pelottaa on sairaalaan ehtiminen. Tää on kumminki viides synnytys ja synnärille matkaa 45min...ja tieten tuo puudutteiden ehtiminen. Mut daa nyt nähä. Luotan kumminki lekureihin ja siihen mitä sanovat sit 36 viikon kokoarvio ultrassa.
 
Mulla oli tänään varhaisultra. Yksisikiöinen raskaus, vastasi kokoa 7+2 ( nyt olisi menossa 7+1). Hyvin sydän sykki ja kaikki oli hyvin. Melko vähillä oireilla olen tähän saakka päässyt. Väsymys on voimakasta ja palelu. Laskettu aika tämän perusteella 14.6.22, eli siirtyi päivällä aikaisemmaksi. Nt-ultrassa toki varmistuu sitten joulukuussa, että mikä on laskettu aika.
 
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
10.6. Mimmimami
14.6. Bluebelle, Kirjoh89
15.6. Pandi
23.6 Pampula3
3.7. Apustaja
 
Terve täältä! Enpä ole saanut aikaiseksi kirjoitella hetkeen.. Täällä mennään eteenpäin, rv 30+3 tänään menossa. Neljä viikkoa töitä jäljellä ennen äitiyslomaa. Kipuja enempi ja vähempi, viime viikolla olin 3 päivää sairaslomalla alavatsakivun takia. Kävin sillon synnärillä näyrillä, ultrat ja käyrät ihan kunnossa. Vauva köllötteli silloin perätilassa ja liikkeiden tuntemisesta päätellen viihtyy niin edelleen. Painoarvio sillon 1333g, pikkusen keskikäyrän alapuolella mutta viikkoja vastaava muuten :) kivut onneksi loppui kun muutaman päivän otti rauhakseen.

Kiva lukea muidenkin kuulumisia! Onnea uusille plussanneille ja @KirJoh89 onnea hyvistä ultrakuulumisista! 🥰
 
Mulla on kurja mieli, on tunne että kesken tämä raskaus menee. Tänään on ollut jo useamman tunnin aika voimakasta korventelua kohdussa ja mahakin on vähän sekaisin. Vuoto ei ole vielä alkanut. Osasin kyllä odottaa, kun tiedostan miten yleisiä keskenmenot ovat, mutta silti surettaa. Katsotaan nyt mihin tämä kehittyy. Onko muilla ollut alkuraskaudessa vastaavaa ja alkio ollut kuitenkin kunnossa? Menkkakorventeluiksi kuvaisin.
 
Mulla on kurja mieli, on tunne että kesken tämä raskaus menee. Tänään on ollut jo useamman tunnin aika voimakasta korventelua kohdussa ja mahakin on vähän sekaisin. Vuoto ei ole vielä alkanut. Osasin kyllä odottaa, kun tiedostan miten yleisiä keskenmenot ovat, mutta silti surettaa. Katsotaan nyt mihin tämä kehittyy. Onko muilla ollut alkuraskaudessa vastaavaa ja alkio ollut kuitenkin kunnossa? Menkkakorventeluiksi kuvaisin.
Mulla pari päivää kohtu muistutti itsestään välillä kovillakin vihlaisuilla ja repäisykivuilla. Eilen jomotteli koko päivän. En silti ole kovin huolissani vaan ajattelen, että ovat kohdun kasvukipuja. Silloin kun minulla oli kkm 6+3 en tuntentunut mikäänlaisia kipuja ja tuikkailuja. Toivotaan että kaikki on hyvin. :giggle:
Nyt 8+3.
 
Mulla korvensi monta tuntia ja maha toimi useaan otteeseen sen aikana. Panadol taisi nyt auttaa kun ei enää ole juurikaan kipuja. Saattaahan se olla suolistoperäistäkin. Vuoden 2020 keskenmeno pyörii mielessä nyt ja se kokemus varmaan vaikuttaa siihen että en osaa nyt ajatella positiivisesti vaan pelkään heti pahinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Mulla korvensi monta tuntia ja maha toimi useaan otteeseen sen aikana. Panadol taisi nyt auttaa kun ei enää ole juurikaan kipuja. Saattaahan se olla suolistoperäistäkin. Vuoden 2020 keskenmeno pyörii mielessä nyt ja se kokemus varmaan vaikuttaa siihen että en osaa nyt ajatella positiivisesti vaan pelkään heti pahinta.
Ymmärrän. Itsekkin tosi vaikea uskoa, että kohdussa olisi mitään elämää. Keskenmeno itsellä tapahtui kesällä ja oli vain yhdet kk välissä, kunnes raskauduin uudelleen. Kävin nyt 6+1 ultrassa ja syke näkyi. Ensi viikolla toinen ultra ja pitäisi olla 9+2 tuolloin. Pakko käydä vielä kurkkimassa.
 
Käärmeinen
Onnittelut Kirjoh89 hyvistä ultrakuulumisista :)

Apustaja, tsemppiä noiden ajatusten kanssa.. suurempia mahan korventeluita en muista heti alkuraskaudesta, mutta vatsa on kyllä ehtinyt tänä aina olla sekaisin ja kipeä milloin mistäkin kohtaa, ilman että olisi mitään varsinaista hätää.

Minulla takana yksi lähes oireeton keskeytynyt keskenmeno jossa alkio ehti liki 4 viikkoa olla kuolleena sisälläni, mutta mitään vuotoja tai tuntemuksia ei ollut. Ja vastaavasti esikoisen raskaudessa oli veristä vuotoa ja vatsatuntemuksia yli viikon, mutta tuossa tuo 7v nyt touhuaa ja raskaus sujui hyvin loppuun asti.

Omalla kohdalla tämä raskaus alkoi suoraan kesäkuisen varhaisen keskenmenon perään ja oli oikeastaan olo että kävi miten kävi, en jaksa stressata turhia kun kaksi aiempaakin raskautta ovat päättyneet keskenmenoon. Yllättävää kyllä, ensimmäiset 2-3 viikkoa taktiikka toimikin ihan hyvin kunnes pahoinvointi astui kuvioihin ja pakotti ajattelemaan enemmän itse raskautta. Ensimmäiset ultrat olivat superjännittäviä ja ihan ensimmäisessä, yksityisellä tehdyssä alkuraskauden ultrassa oli kova työ pitää itsensä kasassa ja uskaltaa edes mennä huoneeseen ultrattavaksi.

(Joskin koin kyllä vähän ehkä epäoikeudenmukaistakin ärsyyntymistä kuluneen vuoden mittaan, kun käytännössä joka kierrosta tuli raskaaksi ja aina tuli keskenmeno, mutta ehkä tämä nykyinen raskaus korjaa sen asian pois mielestä.)

Omaa napaa. Terveydenhoitaja totesi viikolla hemoglobiinin nyt laskeneen aika rajusti, joten rautalisää kehiin. Ja nyt sitten viikonlopun kunniaksi sain flunssan, koronatesti negatiivinen kuitenkin. Harjoitussupistukset ovat alkaneet (ehkä rv 17-18 ekat), tosin niitä on vain silloin tällöin eikä rasitus niitä mitenkään aiheuta. Joku muistikuva on että esikoisenkin raskaudessa alkoivat samoihin aikoihin. Eilen pyörähti rv 20 käyntiin

Mites muut, onko vielä harjoitussupistuksia?
 
Mulla on kurja mieli, on tunne että kesken tämä raskaus menee. Tänään on ollut jo useamman tunnin aika voimakasta korventelua kohdussa ja mahakin on vähän sekaisin. Vuoto ei ole vielä alkanut. Osasin kyllä odottaa, kun tiedostan miten yleisiä keskenmenot ovat, mutta silti surettaa. Katsotaan nyt mihin tämä kehittyy. Onko muilla ollut alkuraskaudessa vastaavaa ja alkio ollut kuitenkin kunnossa? Menkkakorventeluiksi kuvaisin.
Mulla oli tässä raskaudessa sillon alussa koviakin kipuja mut oli myös pientä vuotoa. Tietty pelotti kun mullakin monta peräkkäistä keskenmenoa, paitsi että esim 2 edellisintä keskeytynyttä km mitä oli niin ei mitään kipuja eikä vuotoja ja niin vaan sydämet lakkas lyömästä just ennen nt ultria. Tämä raskaus tuli todelliseksi ultrassa 10+6 eikä kivuille ja tiputtelu vuodoille ollut muita syitä kun raju oksentelu ja kohdun kasvukivut. Nt ultrassa myös kaikki hyvin. Sen jälkee ollut pari kertaa supistuksia niin että on panadolia joutunu ottaa ja repäisykipuja. Veikkaan että tunnen nyt enemmän kaikkea koska ollut keskenmenoja, ja ollut kohtu kovalla koetuksella.
Nyt menossa rv 17 ❤
 
Laskettuaika 2022

4.1. Skyela
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
10.6. Mimmimami
14.6. Bluebelle, Kirjoh89
15.6. Pandi
23.6 Pampula3
3.7. Apustaja
 

Yhteistyössä