Laskettuaika 2022

Käärmeinen
Rv 8+ kävin yksityisellä ultrassa, ja köyhdyin n. 200e. Pari päivää koronarokotteen jälkeen terveydenhoitaja ei heti saanut sykettä kuulumaan dopplerilla, ja laittoi minut sitten tk-lääkärille tarkastukseen rv 12 kun kaksi km taustalla. Rv 13+0 oli eka varsinainen ultra.

Mullakin on ajoittain tuollaista 1-2h unettomuutta keskellä yötä. Ärsyttävää. Viikot poksuu taas, 14+0. Maha on alkanut näkyä vähän omaan silmään ja kohtu tuntuu selkeästi omaan käteen. Nyt on selkäkin ollut pari päivää parempi. Olojen puolesta ei siis ongelmaa, mutta mahan suhteen täytynee alkaa kertoa läheisille pikkuhiljaa. Kohta sitä on vaikea peitellä...
 
Yksityisellä halusimme käydä varhaisultrassa, 7+0. Täällä ei julkisella ultrata, vaikka ivf-alkuinen. Varsinainen eka ultra oli 13+0 nt-ultra.

Viime yönä myös valvottu muutama tunti. Voisin kyllä nukkua vielä jonku yön kokonaan ennen pienen syntymää x) ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Ihania ultrauutisia :love: Täällä jännätään vielä vajaa viikko, ensi viikon torstaina varhaisultraan. Sekin tuntui aikanaan niin kaukaiselta kun pari viikkoa sitten varasin ja nyt jo kohta päästään. Ehkä siinä kohtaa tämä raskauskin vihdoin kunnolla konkretisoituu ja uskoo, että siellä (toivon mukaan siis) nyt kasvaa joku. Parin viikon päästä sitten eka neuvola.
 
Tervetuloa @Charrypie - 86 :)

ON: täällä tuli täyteen rv8 ja hullua ajatella että ollaan jo näin pitkällä. Oireita on edelleen hyvin vähän, joten toivon että torstain varhaisultra toisi vähän isomman varmuuden siitä, että siellä masussa joku asustelee.

Onko kukaan miettinyt viikko/kuukausi kuvia raskauden etenemisestä? Itse tahtoisin kovasti jotakin sellaista tehdä, mutta mietinmillaiset kuvat olisi sitten lopulta kivoimpia. Olen miettinyt 'hedelmäkuvia' (kuva jossa esiintyy hedelmä, jonka kokoa vauva vastaa) , mutta näin varhaisemmilla viikoilla ne voi näyttää vähän hölmöltä, koska esim. viinirypälettä saa varmaankin etsimällä hakea kuvista. Olisi kuitenkin kiva jos olisi joku kuvakollaasi vaikkapa joka kuukaudelta. :)
 
Iltaa kaikille! :) Täällä alkanut liikkeet tuntumaan päivittäin. Rauhallinen mieli, kun ultrassa vaikutti olevan kaikki hyvin. Ensi viikolla alkaa jo 23. raskausviikko. Aika tuntuu menevän nopeasti. Töissä on ollut todella kiireistä. Työ ei sinänsä ole fyysisesti kuormittavaa, mutta paineen alla tekeminen väsyttää. Ja vapaa-ajalla huomaan myös olevani kierroksilla. Ehkä unettomuus johtuu siitäkin, että on kierroksilla. Pari yötä olen paremmin tosin nyt nukkunut, onneksi :)
 
Ihanaa @minttuni että liikkeet tuntuu ja olet saanut nukuttua :)

Mä olin ehkä tuntevinaan jotain jo nyt mut en ole ihan varma, uudelleen synnyttäneillä voikin olla mahdollista tuntea pieniä hipaisuja aiemmin, odotan kyllä milloin ei tarvitse enään arvailla liikkuuko pieni siellä vai ei :love:
Täällä masu pullahtanut ihan muutamassa päivässä esiin eikä meinaa mitkään omat housut tuntua kivoilta. Samoin pitäisi hankkia uusia alusvaatteita ja rintsikoita, koska nekin puristaa.
Minkä merkin housuja suosittelette? Ajattelin tilata netistä kun en pysty vielä pahoinvoinnin kanssa lähteä kaupoille. Yhet hm mama farkut mulla on mut niitä joutuu nostaa koko ajan ylös eikä nekään oikee tunnu mukavilta.
Uskomatonta että kohta alkaa rv 13!
 
@minttuni Täälläkin tuntuu ja näkyy potkut päivittäin. Mieskin on saanut niistä jo nauttia. ❤

Nyt tässä raskaudessa olen nukkunut kuin tukki. Johtuu varmaan tästä 1-vuotiaasta, jonka perässä saa päivät juosta. Edellisessä raskaudessa valvoin myös useita tunteja keskellä yötä. Nyt ainakin toistaiseksi saan nukuttua hyvin. @Alinna86 olin tuntevinaan kanssa jotain hipasuita aika aikasin, mutta ihan varmaksi niitä en kuitenkaan laske. Mutta joskus rv14 jo tuli sellasta tuttua kuplintaa, josta ei voinut enää erehtyä. Raskausvaatteita oon ostanut H&M ja Zalandosta tilannut. Ihan omalla peruskoolla ostanut ja yleensä ne on istunut hyvin, kun onhan niissä hyvin kasvuvaraa vatsalle. Kirppiksiltäkin löytyy aina välillä jotain, jos niitä jaksaa kierrellä.

Rv 21+0
 
Käärmeinen
Vaateasia mullakin pohdinnassa, Tunikoita, neuleita yms mulla on aika isojakin ja alustopit nyt saa muutenkin venyä. Kolmet vyötäröltä vähän löysemmät leggarit toimii vielä, vaikka itse jo huomaankin mahan kasvun. Yhden reilun kevyttoppatakin ostin cittarin alesta toissaviikolla.

Keskiviikkona neuvola ja pääsee kuulemaan taas pienen sydänäänet.
 
Oi, että odotan jo malttamattomana että alkaisi liikkeet tuntua. Kuopuksesta tunsin ekoja liikkeitä viikolla 13+ ja nyt ollaan juuri siinä menossa.

Kävin eilen ostamassa parit äitiyshousut. Farkkuleggarit ja kotihousut, molemmat h&m:ltä. Ihan pöljää kyllä jos äitiysvatteet siirtyy nettiin. Sen takia raahasin itseni liikkeeseen, että sain sovittaa kun en uskaltanut lähteä tilaamaan summassa.

Kyllä me otetaan vauvalle vakuutus. Molemmille lapsille ollaan otettu ja molempien vakuutuksia ollaan myös käytetty ihan reilusti, että on kyllä tullut ne vakuutukset tarpeeseen.

Rv 13+1
 
Viimeksi muokattu:
@Keksi82 puolesta tulin tosi surulliseksi, oot ollut paljon mielessä!❤

Täällä alkoi jo rv 17, ja liikkeitä on alkanut viikolta 15 lähtien tuntumaan, jos istun Vähän kippurassa niin että kohtu on ”ahtaalla”. Ensin viikolla 15 kun tunsin ne kuplinnat, en ollut ihan varma onko vaan ilmavaivoja, mutta nyt oon jo ihan varma että ne on pienen liikkeitä. Se on ihana tunne, eikä siihen kyllästy ikinä! Näin kolmannessa raskaudessa se on ihan yhtä ihmeellistä.
Kohtu pullottaa vähän navan alapuolella, ja tunnen sen kädellä nyt selvästi. Olo on kaikin puolin parempi, mutta vatsavaivat vaivaa edelleen. Närästystä, ilmavaivoja, tyhjän vatsan kipua. Eilen oli toka neuvola, jossa kaikki hyvin.
 
Milloin tää pahoinvointi loppuu? Tai edes helpottaa? Tuntuu ikävältä valittaa mutta tänään oon taas aika loppu tähän oksentamiseen ja pää on kovilla :(
Eniten ärsyttää kun on muitten armoilla kun ei mitään pysty tekemään kun makaa, vähän jos jotain tekee niin taas halaillaan pönttöä, tuntuu et tekeminen vaan kostautuu. Eikä uskalla oikee mihinkään lähteäkään. En oo yhtään makaaja tyyppiä niin nyt kun on reilu 6 viikkoo putkeen oksenneltu ja maattu vaan niin alkais riittää.
Mulla saissu loppumassa, oon saanut nyt viikon aina kerrallaan ja pahoin pelkään et lisää on haettava.
Onneksi kohta nähdään taas pikkuinen, kattelen aina kuvia ja videoita viime ultrasta kun oikein itkettää nää olot, se vähän helpottaa. Ihanaa keskiraskautta edelleen odottaen:ROFLMAO:
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Milloin tää pahoinvointi loppuu? Tai edes helpottaa? Tuntuu ikävältä valittaa mutta tänään oon taas aika loppu tähän oksentamiseen ja pää on kovilla
Eniten ärsyttää kun on muitten armoilla kun ei mitään pysty tekemään kun makaa, vähän jos jotain tekee niin taas halaillaan pönttöä, tuntuu et tekeminen vaan kostautuu. Eikä uskalla oikee mihinkään lähteäkään. En oo yhtään makaaja tyyppiä niin nyt kun on reilu 6 viikkoo putkeen oksenneltu ja maattu vaan niin alkais riittää.
Mulla saissu loppumassa, oon saanut nyt viikon aina kerrallaan ja pahoin pelkään et lisää on haettava.
Onneksi kohta nähdään taas pikkuinen, kattelen aina kuvia ja videoita viime ultrasta kun oikein itkettää nää olot, se vähän helpottaa. Ihanaa keskiraskautta edelleen odottaen
Oi että tiedän ton olon! Itsellä loppui onneksi joskus rv 16 kaikista. Siis se oksentelu. Vielä välillä on paha olo kyllä, mutta ei mitään verrattuna siihen jatkuvaan pöntön halailuun. Täällä lääkärillä ainakin tarjottiin lääkitystä, itse en sitä sitten kuitenkaan ottanut kun ruoka kuitenkin osittain pysyi sisällä. Ootko miettinyt jos siitä pahoinvointilääkkeestä olisi apua? Käytin myös niitä pahoinvointirannekkeita. Kai ne vähän auttoi myös. Voi itku, toivottavasti helpottaisi pahin olo pian. ❤
 
Oi että tiedän ton olon! Itsellä loppui onneksi joskus rv 16 kaikista. Siis se oksentelu. Vielä välillä on paha olo kyllä, mutta ei mitään verrattuna siihen jatkuvaan pöntön halailuun. Täällä lääkärillä ainakin tarjottiin lääkitystä, itse en sitä sitten kuitenkaan ottanut kun ruoka kuitenkin osittain pysyi sisällä. Ootko miettinyt jos siitä pahoinvointilääkkeestä olisi apua? Käytin myös niitä pahoinvointirannekkeita. Kai ne vähän auttoi myös. Voi itku, toivottavasti helpottaisi pahin olo pian.
Mulla ne rannekkeet ollu juu käytössä välillä mutta ne alkaa jossaa kohtaa kutisee niin hirveesti et pakko ottaa pois :oops:
Lääkettä tarjottiin kyllä mutta ite en uskalla ottaa mitään ylimääräistä kehoon kun km taustaa jo muutenkin :(
Ehkä tää kohta tästä helpottaa kun siirrytään 2/3, toivossa on hyvä elää :D
 

Yhteistyössä