Laskettuaika 2022

Käärmeinen
Piipaa93, vaikea sanoa, selkäkivut ovat tulleet kyllä mukana tässä mulla ainakin koko ajan ja ajoittain vatsastakin nippaillut. Tämä on 4:s raskaus mulle, tänä vuonna takana kaksi keskenmenoa, yritys aloitettiin joulukuun lopussa viime vuonna.

Mulla olis LA 26.3, en saa näköjään puhelimella kopsattua tota listaa. Eli maaliskuinen olisi taas tulossa jos kaikki menee hyvin :) maaliskuussa esikoinen täyttääkin jo 8v.

Käärmeinen rv 12+3
 
Voisiko joku pidemmällä oleva kertoa, että onko normaalia vasemman puoleinen kipu alaselässä sekä koko alavatsan kipu? Tänään tuli vasta vatsa kipu. Vuotoa ei ole ollut.
Mullahan oli näitä kovia kipuja ja selkä sairaan kipee niin etten pystynyt kylkeä kääntää. Ihan siinä rv 4-7. Luulen että kaikki kivut ja kolotukset kuuluu raskauteen, tietysti jos kipu alkaa olla sitä luokkaa että ei kestä tai joutuu ottaa lääkettä ni huolestuisin.
Nyt on alkanut nämä repäisykivut, kun yskii, aivastaa tai nopeasti vaihtaa asentoa niin ai että ku tuntuu viiltävä kipu alavatsassa. Muistelen että esikoisesta oli myös näitä.
 
Mullahan oli näitä kovia kipuja ja selkä sairaan kipee niin etten pystynyt kylkeä kääntää. Ihan siinä rv 4-7. Luulen että kaikki kivut ja kolotukset kuuluu raskauteen, tietysti jos kipu alkaa olla sitä luokkaa että ei kestä tai joutuu ottaa lääkettä ni huolestuisin.
Nyt on alkanut nämä repäisykivut, kun yskii, aivastaa tai nopeasti vaihtaa asentoa niin ai että ku tuntuu viiltävä kipu alavatsassa. Muistelen että esikoisesta oli myös näitä.
Tää on ehkä vähän menkkakipujen tapaista kipua. Kipu säteilee pakaraan.
 
@Piipaa93 minullakin oli alkuraskaudessa vaikka minkälaista ja kovaakin kipua. Varmasti ihan yleinen ja vaaraton vaiva. Enemmän ehkä huolettaisi, jos mitään ei tuntuisi. Koko raskaus on kyllä melkoista huolehtimista
Alkuun kyllä pelotti, kun ei ollut mitään oireita, että onko pieni edes matkassa ja nyt sitten, kun on oireita niin pelottaa, että menee kesken :(
Onneksi on tämmöinen ryhmä missä voi kysyä teiltä pidemmällä olevilta :)
 
Alkuun kyllä pelotti, kun ei ollut mitään oireita, että onko pieni edes matkassa ja nyt sitten, kun on oireita niin pelottaa, että menee kesken
Onneksi on tämmöinen ryhmä missä voi kysyä teiltä pidemmällä olevilta
No niinhän se on. Mullakaan ei ollut oikeastaan ollenkaan esim. Pahoinvointia ja olin ihan ihmeissään, että voiko näinkin helpolla päästä. Mutta ei siitä helppoudesta oikein osannut nauttia kun koko ajan mietti ettei kaikki voi olla hyvin kun voi niin hyvin. Päivä kerrallaan ❤
 
Keskenmeno pelottaa oli oireita tai ei. Itse sen monesti kokeneena ei puolet ollut ennustettavissa mistään, ja tuli täytenä yllärinä, se kai siinä pelottavaa onkin. Pakko kuitenkin yrittää vain luottaa siihen että suurin osa raskauksista päättyy hyvin :)
Jaksan uskoa siihen vaikka meidän taival on ollut yhtä surua täynnä.
Jatkuvassa pelossa eläminenkään ei ole hyvästä. Toki jos pelot ottaa liikaa valtaa on hyvä keskustella jonkun kanssa.
Itse kyllä koen nämä ryhmät korvaamattomiksi ja olen saanut täältä paljon tukea. Pelkästään jo tänne avautuminen helpottaa. Raskaus itsessään tuo suuria tunteita sekä mielialanvaihteluita. Ja tosissaan huoli jälkikasvusta ei poistu ikinä, se alkaa niistä kahdesta viivasta ja kestää läpi elämän, niin suuresta rakkaudesta kun on kyse❤
 
Hitsi täällä olikin jo paljon viestejä, mahtavaa! Täällä mennään rv 24+0 tänään, paljon nopeammin mennyt tämä toinen raskaus. Vointi on hyvä ja liikkeitä on alkanut tuntumaan selkeämmin. Rakenneultrassa istukka oli etuseinässä, se on kyllä selvästi vähentänyt liikkeiden tuntemista.

Kauaa en kerennyt yrittäjien ryhmässä olla, kun raskauduinkin heti, mutta paljon oon siellä seurannut keskustelua edelleen. Ja siis miten yllättäen nyt tajusin, että @minttuni säkin oot jo näin pitkällä, wau!

@Alinna86 toivon niin kovasti, että teillä vihdoinkin olisi se the vauva! Ihan tarpeeksi paljon vaikeuksia on jo ollut teillä.
 
Milloin olette muuten kertoneet raskaudesta muille? Meillä on tällä hetkellä ajatuksena, että jos ja kun varhaisultrasta toivon mukaan syke löytyy (ultra reilun 2 viikon päästä), niin kerrotaan molempien perheille ja muutamille läheisimmille kavereille. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen voisi uskaltaa kertoa laajemminkin, silloin alkaa olla ensimmäinen kolmannes joka tapauksessa ohi (jos kaikki menee hyvin).

Nt-ultran jälkeen pohdin myös, että voisin kertoa jo esihenkilölleni. Hänen kanssaan on aiemminkin ollut puhetta perhehaaveista ja meidän tiimissä ollaan aiemminkin oltu äitiysvapaalla, joten tiedän, että reaktio tulee olemaan puhtaasti iloinen. Ja haluaisin varmistaa, että on kunnolla aikaa miettiä sijaisjärjestelyjä, koska käytännössä mulle pitäisi varmaan etsiä sijainen talon ulkopuolelta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Milloin olette muuten kertoneet raskaudesta muille? Meillä on tällä hetkellä ajatuksena, että jos ja kun varhaisultrasta toivon mukaan syke löytyy (ultra reilun 2 viikon päästä), niin kerrotaan molempien perheille ja muutamille läheisimmille kavereille. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen voisi uskaltaa kertoa laajemminkin, silloin alkaa olla ensimmäinen kolmannes joka tapauksessa ohi (jos kaikki menee hyvin).

Nt-ultran jälkeen pohdin myös, että voisin kertoa jo esihenkilölleni. Hänen kanssaan on aiemminkin ollut puhetta perhehaaveista ja meidän tiimissä ollaan aiemminkin oltu äitiysvapaalla, joten tiedän, että reaktio tulee olemaan puhtaasti iloinen. Ja haluaisin varmistaa, että on kunnolla aikaa miettiä sijaisjärjestelyjä, koska käytännössä mulle pitäisi varmaan etsiä sijainen talon ulkopuolelta.
Meidän yrityksestä tiesi jo moni ystävä ja molempien perheet, joten heille kerrottiin heti kun plussa tuli testiin. Esikoiselle (14v) kerroin myös tuolloin. Nt-ultran jälkeen kerrottiin kahdelle muulle lapselle. Rv18 käytiin yksityisellä ultrassa ja sen jälkeen paljastettiin kaikille muillekin ja kerroin myös töissä. ❤
 
Milloin olette muuten kertoneet raskaudesta muille? Meillä on tällä hetkellä ajatuksena, että jos ja kun varhaisultrasta toivon mukaan syke löytyy (ultra reilun 2 viikon päästä), niin kerrotaan molempien perheille ja muutamille läheisimmille kavereille. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen voisi uskaltaa kertoa laajemminkin, silloin alkaa olla ensimmäinen kolmannes joka tapauksessa ohi (jos kaikki menee hyvin).

Nt-ultran jälkeen pohdin myös, että voisin kertoa jo esihenkilölleni. Hänen kanssaan on aiemminkin ollut puhetta perhehaaveista ja meidän tiimissä ollaan aiemminkin oltu äitiysvapaalla, joten tiedän, että reaktio tulee olemaan puhtaasti iloinen. Ja haluaisin varmistaa, että on kunnolla aikaa miettiä sijaisjärjestelyjä, koska käytännössä mulle pitäisi varmaan etsiä sijainen talon ulkopuolelta.
Meidän lisäksi tietää yksi. Plus omat teinit arvasi siinä vaiheessa kun aloin oksentamaan. Oltaisiin mieluusti heillekin kerrottu vasta nt ultran jälkeen mut toisaalta nyt kivempi kun ei tarvii huonoa oloa peitellä kotona.
Yrityksestä tietää kyllä moni kun sitä reilut 2v takana ja keskenmenneistä kerrottiin varhaisultran jälkeen viimeksi. Nyt odotellaan se nt ennenkun sukulaiset saa tiedon.
 
Minäkin voisin täällä huhuilla, kun luen taustalla kuitenkin, vaikka toukokuiset tosiaan on aika aktiivinen ryhmä ainakin toistaiseksi. Oman arvion mukaan mennään nyt rv 6+3 ja LA olisi siis toukokuun 8. päivä - tosin voi vaihtua parin viikon päästä kun pääsen viimein varhaisultraan.

Tuosta kertomisesta, meillä tietää mun paras kaveri ja äiti, sekä miehen veli. Noista ei ollut tarkoitus paljastaa äitille, mutta tuli eteen pakko, koska se alkoi suunnitella häämekon ostoa ja en kepuuttanut joulua enkä huhtikuuta :D
Pomolle pitää kertoa tuon varhaisultran jälkeen, koska asun ulkomailla ja täällä pitää hakea päivähoitopaikkoja jo rv12-16 jos meinaa lapselle hoitopaikan saada. Muuten kerrotaan varmaankin vasta nt-ultran jälkeen läheisille ja julkistetaan laajemmin rakenneultran jälkeen :)
 
Mulla on ollut haaveena käydä odotusajan kuvauksessa jos sinne saakka vaan päästään, miten muut?
Olen päättänyt ottaa kaiken ilon irti tästä raskaudesta ja haluan sen myös ikuistaa ihanilla kuvilla :love:
Tosin tänä aamuna oli ilo taas kaukana kun aamu alkoi samantien oksentamisella mutta hetki siitä kuuntelin yhtä biisiä joka sai mut itkee tihrustaa kun siinä laulettiin jotain etten luovuttanut ja nyt oot siinä:cry:❤
Must tuli ihan hirvee itkupilli heti kun tää rv 10 lähti käyntiin :LOL:
 
Mulla on ollut haaveena käydä odotusajan kuvauksessa jos sinne saakka vaan päästään, miten muut?
Olen päättänyt ottaa kaiken ilon irti tästä raskaudesta ja haluan sen myös ikuistaa ihanilla kuvilla :love:
Tosin tänä aamuna oli ilo taas kaukana kun aamu alkoi samantien oksentamisella mutta hetki siitä kuuntelin yhtä biisiä joka sai mut itkee tihrustaa kun siinä laulettiin jotain etten luovuttanut ja nyt oot siinä:cry:❤
Must tuli ihan hirvee itkupilli heti kun tää rv 10 lähti käyntiin :LOL:
Minä itkin silmät päästä monta päivää juuri ennen plussaa. En arvannut, että raskaus alkanut. Mutta muuten olen ollut yllättävän rauhallinen. Yleensä itken hirveästi :D no kyllä jotkin asiat liikuttavat. Nyt kun mietin. Ehkä sittenkin itken aika paljon.. xD Me otamme itse kuvia, jos osataan. Aika paljon olen kuvannut hoidon eri vaiheita ja esim mahan kasvua, mutta olisi kiva saada vaikka jossain ulkona otettua kivoja kuvia (joo varmaan kovalla pakkasella toppavaatteisiin kääriytyneenä olen toista mieltä :D).
 
Minä itkin silmät päästä monta päivää juuri ennen plussaa. En arvannut, että raskaus alkanut. Mutta muuten olen ollut yllättävän rauhallinen. Yleensä itken hirveästi no kyllä jotkin asiat liikuttavat. Nyt kun mietin. Ehkä sittenkin itken aika paljon.. xD Me otamme itse kuvia, jos osataan. Aika paljon olen kuvannut hoidon eri vaiheita ja esim mahan kasvua, mutta olisi kiva saada vaikka jossain ulkona otettua kivoja kuvia (joo varmaan kovalla pakkasella toppavaatteisiin kääriytyneenä olen toista mieltä ).
Kääk muuten! Mun mielikuvissa olen maha pystyssä jossain niityllä kukkien seassa kuvattuna mut tosiaan talvellahan mä odotan:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Käärmeinen
Meillä tietää mun hyvä ystävä ja mun äiti.... Enkä tiedä koska uskaltaa kertoa muille :D

Vielä 2 päivää ekaan viralliseen ultraan... Jännittää.

Aikamoinen paini tulee olemaan tän selän kanssa kyllä kun ajoittain on jo nyt tosi kipeä.
 
Meillä tietää mun hyvä ystävä ja mun äiti.... Enkä tiedä koska uskaltaa kertoa muille :D

Vielä 2 päivää ekaan viralliseen ultraan... Jännittää.

Aikamoinen paini tulee olemaan tän selän kanssa kyllä kun ajoittain on jo nyt tosi kipeä.
Tsemppiä ultraan :) ja selän kanssa! Neuvolasta suosittelivat tukivyötä, vanhoja selkävaivoja mulla.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kääk muuten! Mun mielikuvissa olen maha pystyssä jossain niityllä kukkien seassa kuvattuna mut tosiaan talvellahan mä odotan
Haha, no mutta mikäs siinä lumihangessa sensuellisti mahan kanssa maatessa :D Tai vaihtoehtoisesti loskassa...

Mä oon kans vähän pohtinut, pitäiskö raaskia. Meillä oli kesäkuussa häät ja meidän hääkuvaaja oli aivan ihana ja tekee häiden lisäksi myös perhekuvausta ja boudoir-kuvia. Itse asiassa hänet saisi myös taltioimaan synnytyksen jos haluaisi, mutta sen taidan skipata :D Mutta, jos päätän, että haluan ammattilaisen ottamat kuvat, niin ehdottomasti käytän samaa kuvaajaa. Joka tapauksessa pyydetään hänet kyllä kuvaamaan sitten joskus kun toivon mukaan saadaan pienokainen maailmaan.
 

Yhteistyössä