laskettu aika enskuun alussa/keskivaiheessa ja menee 2 viikoksi norjaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vappunaamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vappunaamari

Jäsen
16.07.2009
157
0
16
mun yks tuttu on raskaana ja menee kaheksi viikoksi norjaan...? :o mietin vaan että onko järkevää? en muista tarkalleen milloin tuo la oli,mutta enskuun alku tai keski puolella. Ei minusta ihan järkevää jos vaikka se synnytys alkaa siellä matkalla. Eihän siinä mitään, kyllä norjassaki synnytetä osataan,mutta ei sitä tiedä mitä ikinä voi tapahtua. Omat valintansa ihmiset tekee,mutta kyllä tuo minusta aika riskialtista on :o :headwall:

Onneksi se ei kuitenkaan ole kenenkaan muun paansarky kuin tuttavasi ihan oma. Etta jos tassa pitais viela alkaa kantaa huolta siita koska joku menee jonnekin ja missa vaiheessa - hulluksihan tassa tulis,,,, ihan tarpeeksi minulla ainakin keskittya ihan vaan tahan omaan elamaan,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja vappunaamari:
joo no en minä sitä täällä oo huolehtinu ja päivitelly! :D tuli tuossa vaan mieleen ja halusin kuulla muiden mielipiteitä... :ashamed:

Sorry, tais tulla vahan kirpeasti. En normaalisti ihan noin napayta - oma elama vahan tassa pukkaa paallle 6'lla vaihteella,,, Anteeksi,,, :ashamed:

Njaa, Finnairilla saa lenaa lyhyita lentoja 38 raskausviikkoon asti. Ja jos autolla ovat menossa, niin eipa tuo poikkea siita kuin etta ajelisi E-Suomesta P-Suomeen tai vastaavaa. Ei tuossa mun mielesta mitaan RISKIALTISTA ole ajatellen vauvan mahdollista syntymaan reissun aikana. Ja jos kerran oma kunto on sen verran hyva, etta jaksaa lahtea, niin mikas siina.

enemmänkin ajattelin sitä,että kun jos he ovat vaikka meno/tulo matkalla ja sairaala ei lähetyvillä. tai muuten vaikeassa tilanteessa että eivät ihan heti pääse sairaalaan. ja jos nopea synnytys niin vaikka autossa synnyttää :D tai missä lie nyt matkustavatkaan. MUTTA siis ei siinä mitään ovat aika monet ihmiset selvinneet synnytyksistä ilman sairaalan apua. :)

enemmänkin ajattelin sitä,että kun jos he ovat vaikka meno/tulo matkalla ja sairaala ei lähetyvillä. tai muuten vaikeassa tilanteessa että eivät ihan heti pääse sairaalaan. ja jos nopea synnytys niin vaikka autossa synnyttää :D tai missä lie nyt matkustavatkaan. MUTTA siis ei siinä mitään ovat aika monet ihmiset selvinneet synnytyksistä ilman sairaalan apua. :)
Samoja ongelmia voi syntyä, vaikka menisi vain Kuusamoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Samoja ongelmia voi syntyä, vaikka menisi vain Kuusamoon.

no niin voi... :headwall:

no niin voi... :headwall:
Eli on sama, meneekö Norjaan, Kuusamoon tai vaikka Pälkäneelle. Uskoisin, että tuttusi on valinnut sellaisen reitin, että matkan varrella on synnytyssairaaloitakin.

Mikäs siinä jos oma kunto sallii ja on valmis synnyttämään vaikka matkan varrella. Itse olen näissä stressaaja ja siksi pysyttelen loppuraskaudet kotipuolessa.

Siskon viimeisen raskauden lopulla pikkuveli kuoli. He tekivät heti tästä tiedon saatuaan muutaman päivän reissun Suomeen missä veli ja vanhemmat asuivat, itse siis asuvat Tanskassa. Ciikkoja en enää muista mutta lentokoneeseen eivät enää päässeet mutta autoilua ei kielletty joten Ruotsin läpi sitten ajelivat tuon reissun. Vähän jännäksi meni loppu, meillä pysähtyivät paluumatkalla ja hetken jo mietittiin sairaalaanlähtöä siinä ja mahdollisuutta että vauva syntyisikin Ruotsissa mutta pääsivät sitten kuitenkin kotiin. Vauva syntyi vajaa kaksi viikkoa (reilu viikko?) myöhemmin, pian hautajaisten jälkeen.

Miettivät vielä hautajaisiin osallistumista mutta se olisi tarkoittanut Suomessa synnytyttämistä. Siskolle oli kuitenkin jäänyt sen verran traumoja esikoisen synnytyksestä ja kyseisestä sairaalasta ettei sinne missään tapauksessa halunnut ja muualle pääsyähän kukaan ei voinut luvata joten päätyivät synnyttämään kotimaisemissa.

Yhteistyössä