Laskeekohan km riski missä vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laskee kai vähän koko ajan, mutta tuo syke ei ole ratkaisevin käsittääkseni, vaan ratkaisevinta on, että sisäelimet ovat muodostuneet, eli viikon 10 jälkeen riski pienenee.

Mietin tässä että laskeekohan keskenmenon riski silloin kun sikiöllä näkyy syke ultrassa? Itselläni nyt viikkoja 9+0 ja syke näkyi pari viikkoa sitten.

Mulla oli raskauden alusta asti veristä vuotoa ja ramppasin lähes joka viikko ultrassa.
Mulle sanottiin muistaakseni rv10, että jos viikoilla 9+ nähty sikiö ja syke, on keskenmenon riski enää n 1,5%.

Mä en ollut tiennyt että riski pienenee jos syke näkyy. Ite hermoilin jonnekin rv 13 asti ja nyt voinut olla jo rauhallisemmin kun 18. viikko menossa. Tosin voihan kaikkea sattua ihan loppuun asti.. Ja synnytyksessäkin. Ja lapsen elämän aikana. No joo :D

Mäkin oon kuullut monesti, että rv 12 jälkeen on hyvin pieni mahdollisuus keskenmenoon.
Mun viimeisin raskaus keskeytyi yllättäen rv 19+4, vaikka olin jo siihen mennessä 3 kertaa ultrassa nähnyt vauvalla kaikki olevan hyvin.
Yksi raskaus mulla on keskeytynyt rv 10+2 ja kolme tervettä lastakin onneksi on syntynyt.

Yhteistyössä