Laskeeko vaatteiden nimikointi niiden arvoa kirpparilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kohtasin taas uuden ongelman koskien päivähoitoa: nimittäin kaikkien vaatteiden nimikoinnin... Ja laskeeko se nimikointi vaatteiden jälleenmyyntihintaa kirpparilla?? Kannattaako nimi kirjoittaa ihan Lindexin tekstiilitussilla tai kuulakärkikynällä pesulappuun vai tussilla apteekin Leukoplastiin?? Siitäkin kuulemma jää sitä liimaa vaatteeseen eli onko se jälleenmyynnin kannasta yhtä huono kuin nimi kirjoitettuna suoraan tuotteeseen?

Osta sellaisia vaatteita, missä on nimikointilenkki ommeltuna valmiiksi. Kirjoitat siihen toiseen puoleen nimen. Sitten kun on myynnin aika, niin leikkaat sen lenkin keskeltä poikki ja sen nimipään sitten irti sauman vierestä. Jää puhdas nimilenkki uudelle käyttäjälle ja saat omasi merkattua nätisti. Hyvin monissa vaatteissa on nykyään tuo niminauha/lenkki valmiina, ettei tarvitse pesulappua sotkea.

Minua ei ainakaan kiinnostaisi, että lukeeko kirpparivaatteessa ennestään jonkun toisen lapsen nimi vai ei. En usko, että vaikuttaa arvoon. Ei ne vaatteet kuitenkaan ikuisia ole. Ne ei tosiaan ole mitään arvokkaita keräilykohteita... ja kaikenlaisesta keräilytilpehööristäkin voidaan olla montaa mieltä...

Kuka edes ajattelee vaatteiden olevan mikään sijoituskohde?! Vaatteet ovat kuluvaa kulutustavaraa, joiden arvo on mikä on käytettynä, vaikka miten merkkivaate olisi. Mieluummin kannattaisi sijoittaa johonkin muuhun. Käytetty vaate on käytetty vaate, nimilapulla tai ilman.

Oon käyttäny puisia laattoja joihin oon kirjottanu hinnan. Laattoja saa puuverstaista ympäri maan. BTW mä tykkään räplätä mun napaa. mut tiistaina vein kirppikselle vaatteita ja muuta krääsää. sitten yhen vaatteen kohalla mietin muutaman euron välillä ja rupesin räpeltämään permanentti tussilla omaa napaani. no nyt on musta napa ja sormet sitä mukaa... :D

Mun neuvoni on, että älä laita lapselle päiväkotiin sellaisia vaatteita joilla pitää olla jotain jälleenmyyntiarvoa. Päiväkotiin vain ne "huonoimmat ja halvimmat", käyttöön ja kulutukseen tarkoitetut vaatteet ja ne muut snobeilu- ja esittelyvaatteet sitten muihin menoihin. Päiväkodissa vaatteita menee yllättävän paljon pilalle, lisäksi niitä voi hävitä vaikka olisi kuinka nimetty ja merkattu. Päiväkotiin siis vaatteet, jotka ei aiheuta itkua ja konkurssia jos menevät pilalle tai häviävät. Ja nimetkää kaikki, ihan sama millä, kunhan niissä on se nimi :)

Yhteistyössä