Lapsuutesi karkki/limu/jätski muistoja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pp
Se tiimalasimaisen muotonen minttusuklaajäätelö..oisko ollu Super tai vastaava merkiltään..oli mun lemppareita. Myös kioskin irttarit: " kymmenellä pennillä noita punasia.."
 
uimahallin kahvila josta sai ostaa irtokarkkeja ja samalla tavalla saa ostaa vieläkin, limpsaa juotiin harvoin, mutta muistan ne 0.33 vihreät lasiset lemon pullot, se oli hyvää limpparia..
jätskeistä parasta taisi olla "kitara" jäätelöä, oikea nimi sille taisi olla super, vieläköhän niitä myydään??
 
vieras
mansikkaremmit ja kinuskikuulat, niitä piti aina käydä kioskilta ostaa "markalla sitä ja markalla tätä". Ja meiän kylän kioskilla oli töissä yksi mies joka laittoi irtokarkkeja todella reilulla kädellä, ei siis laskenut niitä. Ja kaikki halus aina ostaa karkit siltä.
 
naminami
MyLittlePony-karkkiaski jäänyt myös mulla mieleen ja sitten sellanen jäätelö mikä oli sellasessa auton muotoisessa muovikupissa.

Niistä mitä nykyään on vielä jäljellä mieleen tulee, kun koulutaksi vei meidät ostamaan kaupasta tarjouksesta ampparijätskiä ja jättistuutteja tuli myös lapsena usein syötyä
 
pp
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Se tiimalasimaisen muotonen minttusuklaajäätelö..oisko ollu Super tai vastaava merkiltään..oli mun lemppareita. Myös kioskin irttarit: " kymmenellä pennillä noita punasia.."
Ja niissä oli jotain strösseleitä päällä
:p
Niitäpä hyvinkin! En tiedä oisko se enään yhtä hyvää, vai kultaako aika muistot...mutta olisi kiva kokeilla! Muistan myös pellejäätelön ja ne tikkarit mitkä toimi myös pilleinä! Ei saa niitäkään enää..
 
vieras
Ei silloin tunnettu 1.5 l:n limupulloja vaan isot pullot oli litran lasisia. Ja kokiskin oli siitä niin hyvää. Yks hyvä jätski oli punainen mehujää handy.
Ja sitten sellaset ruskeet tikkarit, toinen vaaleempaa ja toinen tummempaa toffeeta.
 

Yhteistyössä