lapsuuden jussit,muistoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
Ajattelin että minkälaisa muistoja teillä muilla on kun itsellä tulee mieleen vaan yks ja se ei ollut paras mahdollinen.

Lähdettiin mutsi ja faijan kanssa lentonäytökseen ja oli siinä jotain faijan kavereitakin mukana,ne veti sahtii kuin simot hilloo ja me ahdettiin sellaiseen isoon pakuun varmaankin 8 henkee.
saatiin sakot ja faija örvelsi kännissä kuin käki ja vei meijät lentokoneeseen josta on jäännyt lentopelko.Se lentäjä keikutti sitä konetta puolelta toiselle.
Faija riiteli mutsin kanssa ja tais vetää lättyynkin,en muista.

Täss yks jussi lapsuudestani joka palaa mieleen joka vuosi kun katselee noita omia tenavia joiden ei tarvii kännisiä aikuisia ympärillään katsella.

Mie muistan kun oltiin aina mummon ja papan mökillä ja pappa teki kokon aina kelluvalle lautalle ja se sitten soudettiin keskelle järveä ja siellä se paloi :) Ja palomestarin ominaisuudessa papalla oli aina lupa kokon tekoon, oli sää mikä hyvänsä =)

No ihan hyviä muistoja, pääosin.
Mökillä aina oltiin, kokkoa katseltiin ja juhannuskoivuja aseteltiin portaiden pieliin. :)
Tosin isäni oli kova ottamaan viinaksia ja sitten kun aloin sitä puolta ymmärtämään niin ei enää niin kivalta tuntunutkaan noi "perhejuhlat"..
Siksi olenkin päättänyt että mun lapseni eivät tule minua näkemään koskaan humalassa.

mulla oli aivan ihanat juhannukset lapsena. koko talo suursiivottiin. sit isä läksi mopolla kauppaan aattona ja me äidin kans mentiin hakemaan sireenin kukkia maljakkoon läheiseltä autiotalolta. juhannuskoivut kuulu tietysti asiaan. sitten illalla lähdettiin taksilla, koska äitillä ja isällä ei ollut korttia, alkoholia ei ottanut kumpikaan, leirialueelle kokolle ja sen jälkeen vielä kokoonnuttiin yöllä sukulaisille kylään ja sieltä sit yön päälle taksilla kotiin. pyhinä sit meillä vieraili sukuja ja ystäviä ja itsekin saatettiin jossain käydä, niin kaukana kuin pyörällä pääsi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Ajattelin että minkälaisa muistoja teillä muilla on kun itsellä tulee mieleen vaan yks ja se ei ollut paras mahdollinen.

Lähdettiin mutsi ja faijan kanssa lentonäytökseen ja oli siinä jotain faijan kavereitakin mukana,ne veti sahtii kuin simot hilloo ja me ahdettiin sellaiseen isoon pakuun varmaankin 8 henkee.
saatiin sakot ja faija örvelsi kännissä kuin käki ja vei meijät lentokoneeseen josta on jäännyt lentopelko.Se lentäjä keikutti sitä konetta puolelta toiselle.
Faija riiteli mutsin kanssa ja tais vetää lättyynkin,en muista.

Täss yks jussi lapsuudestani joka palaa mieleen joka vuosi kun katselee noita omia tenavia joiden ei tarvii kännisiä aikuisia ympärillään katsella.

*halaushymiö* kamalia muistoja sulla, olen pahoillani että kenenkään pitää kokea tuommoista... onneksi sä voit katkaista tuollaiset "perinteet" ja tarjota omille lapsillesi ihania juhannusmuistoja.

mä muistan lapsuuden juhannuksista mökin, järven, saunan ja rakkaat ihmiset ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
mulla oli aivan ihanat juhannukset lapsena. koko talo suursiivottiin. sit isä läksi mopolla kauppaan aattona ja me äidin kans mentiin hakemaan sireenin kukkia maljakkoon läheiseltä autiotalolta. juhannuskoivut kuulu tietysti asiaan. sitten illalla lähdettiin taksilla, koska äitillä ja isällä ei ollut korttia, alkoholia ei ottanut kumpikaan, leirialueelle kokolle ja sen jälkeen vielä kokoonnuttiin yöllä sukulaisille kylään ja sieltä sit yön päälle taksilla kotiin. pyhinä sit meillä vieraili sukuja ja ystäviä ja itsekin saatettiin jossain käydä, niin kaukana kuin pyörällä pääsi

Voi kun mullakin olis edes yks hyvä muisto juhannuksesta tai mistä tahansa juhlapyhistä aina vaan kännisiä ja tappelua.

Noi on ihania juttuja kun on hyviä muistoja.

hyviä muistoja on vaan..oltiin koko suku mummon ja ukin mökillä,saunottiin,grillattiin,isommat serkut hiihti vesisuksilla ja niitä aina kannustettiin :) aamupäivällä kun muut ei olleet vielä tulleet niin soudettiin ukin kanssa läheiseen saareen hakemaan lähteestä juomavettä ja mä keräsin sieltä ne juhannuskukat. illalla tädin mies soitti kitaraa nuotiolla ja me laulettiin. kyllä ne aikuiset viinaakin otti,mutta ikinä en muista että kukaan olis örveltäny,tapellu tai oksentanu. juhannuspäivänä meillä oli mökkiolympialaiset johon kuului petang(se pallopeli,en oo varma miten kirjotetaan),tikanheitto,pussijuoksu ja rantalentisturnaus :) oi niitä aikoja..ihan yhtäkkiä hiljeni,kaikki hajaantui eri suuntiin juhannusta viettämään ja se odotus ja juhlantuntu katosi koko juhannuksesta. johtuukohan siitä kun lapset kasvoi aikuiseksi ja löysivät ne omat juhannusrientonsa..tänäkin vuonna mummo ja ukki ovat kahdestaan mökillä,hiljaisuudessa :(

Joko me oltiin mummolassa; kiireetöntä oloa, saunomista, uima-altaassa lillumista...

Tai toisessa mummolassa; paatilla saareen ja kivaa oli kunnes miehet ehtivät kännit rytkiä...

Tai jossain muualla; eli p.erkeleellinen kiire sinne jonnekin jotta rakas isäkulta pääsisi autolla-ajovelvollisuudestaan ja saisi korkata kossupullon.

Yhteistyössä