Lapsiystävällisiä paikkakuntia, onko niitä?

  • Viestiketjun aloittaja muutto mielessä
  • Ensimmäinen viesti
muutto mielessä
Tämänhetkinen kotipaikkakunta ei ole lapsiystävällisimmästä päästä, ei yhtäkään julkista leikkipuistoa, ainoa päiväkoti täpötäynnä, ei kuntalisää kotihoidontukeen jne.
Meillä on ollut mielessä jo kauan että muutetaan pois, mutta minne? Millaista on esim. Kouvolan seutu?
Pääkaupunkiseutu ja Lappi on poissuljettuja työkuvioiden takia.
 
"QaZ"
Alkuperäinen kirjoittaja muutto mielessä;22017477:
Tämänhetkinen kotipaikkakunta ei ole lapsiystävällisimmästä päästä, ei yhtäkään julkista leikkipuistoa, ainoa päiväkoti täpötäynnä, ei kuntalisää kotihoidontukeen jne.
Meillä on ollut mielessä jo kauan että muutetaan pois, mutta minne? Millaista on esim. Kouvolan seutu?
Pääkaupunkiseutu ja Lappi on poissuljettuja työkuvioiden takia.
Saksa, Itävalta, Sveitsi, Ruotisi, Norja tai Tanska...
 
Ei turkuun!
Ei ainakaan Turku, ei mitään lisiä ja päiväkodit tiukilla. Puistoja kyllä riittää ja muutakin ihan ilmaista tekemistä mutta tuntuu että päättäjä herrat haluaa lapsiperheet täältä veke :(
 
Ei Turkuun!
Pakko olla, tänne mää tulin paljain varpain ja lähden paljain varpain lappu varpaassa :D Olen mä sentään vieraillu vierus kunnissa mutta tänne vaan palaan aina pärisemään.
 
Pakko olla, tänne mää tulin paljain varpain ja lähden paljain varpain lappu varpaassa :D Olen mä sentään vieraillu vierus kunnissa mutta tänne vaan palaan aina pärisemään.
Noin se pitää ollakki!Emmä mistän tykkä,mut emmä pois tält lähre! 8) Ja ite ajattelin ihan samalla tavalla ennen ku tuli oman asunnon ostaminen ajankohtaseks ja Lieto vei voiton hinta-laatu-suhteella sekä palvelujen ja politiikan puolesta.
 
"jes"
Leppävirta, Kuopion vieressä!! Pääsee lääkäriin, lastenhoito hoidettu, kuntalisä.... Mutta ei ole kaupunkin vaan pienen pieni kunta, jossa ihmiset toisilleen ihmisiä..
 
Ei Turkuun!
No perskeles, täällä ollaan jo naimisissa pankin kanssa ja nyt sinetöidään se loppuiäksi siirtymällä isompaan :D Emmä täältä edes pääsis pois vaikka haluisin...
 
"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja muutto mielessä;22017477:
Tämänhetkinen kotipaikkakunta ei ole lapsiystävällisimmästä päästä, ei yhtäkään julkista leikkipuistoa, ainoa päiväkoti täpötäynnä, ei kuntalisää kotihoidontukeen jne.
Meillä on ollut mielessä jo kauan että muutetaan pois, mutta minne? Millaista on esim. Kouvolan seutu?
Pääkaupunkiseutu ja Lappi on poissuljettuja työkuvioiden takia.
No Kouvolassa nyt ainakin on leikkipuistoja aika paljonkin ja kuntalisää saa jos toinen on kotona lapsia hoitamassa ja toinen töissä, kuntalisän suuruus 150€. Päiväkoteja on aika monta, 1 vuoropäiväkotikin, ihan siis tässä vanhassa Kouvolassa.
Sitä en tiedä sitten miten lapsiystävällinen on muiden mielestä, mutta minä kyllä viihdyn täällä :)
 
pnd
[QUOTE="shihtzu";22018501]No Kouvolassa nyt ainakin on leikkipuistoja aika paljonkin ja kuntalisää saa jos toinen on kotona lapsia hoitamassa ja toinen töissä, kuntalisän suuruus 150€. Päiväkoteja on aika monta, 1 vuoropäiväkotikin, ihan siis tässä vanhassa Kouvolassa.
Sitä en tiedä sitten miten lapsiystävällinen on muiden mielestä, mutta minä kyllä viihdyn täällä :)[/QUOTE]

Parasta Kouvolassa on se, että kolmen vartin päässä on Lappeenranta.
 
[QUOTE="shihtzu";22018501]No Kouvolassa nyt ainakin on leikkipuistoja aika paljonkin ja kuntalisää saa jos toinen on kotona lapsia hoitamassa ja toinen töissä, kuntalisän suuruus 150€. Päiväkoteja on aika monta, 1 vuoropäiväkotikin, ihan siis tässä vanhassa Kouvolassa.
Sitä en tiedä sitten miten lapsiystävällinen on muiden mielestä, mutta minä kyllä viihdyn täällä :)[/QUOTE]

Sama juttu, "vanhassa" Kouvolassa siis asutaan ja hyvin viihdytään kaikinpuolin. :) Tämä ns.vanha Kouvola on mukavan kompakti, pyörällä ajaa hetkessä toiselle puolelle kaupunkia ja kaikki on lähellä. Päiväkoteja tosiaan on mukavasti ja kuntaliitoksen myötä myös useampi vuoropäiväkoti-ja tosiaan kuntalisää alettiin maksaa nyt elokuussa ja myös puistoja kivasti. Ja asuminen on kohtuuhintaista, jopa edullista moneen muuhun kaupunkiin verrattuna,uudehkoja tai uusia asuinalueita useampi. Ja suht nopeasti pääsee vähän isompiin ympyröihin vaikkapa Lahteen tai Helsinkiin. Monen mielestä Kouvola on varmaan ankeuden huippu, mutta hyvin viihdytään eikä olla pois muuttamassa.
 
Viimeksi muokattu:
muutto mielessä
Kouvola vaikuttaa kyllä nettisivujenkin perusteella aivan mahtavalta paikalta, varsinkin kun vertaa tähän nykyiseen kotikaupunkiin, jossa on alle 9 000 asukasta ja palveluissa satsataan lähinnä vanhuksiin ja vähemmistöihin.
Eniten yllätti tuo vuokra-asuntojen edullisuus, samaa tasoa se on täälläkin.
 

Yhteistyössä