Lapsivettä?

Raskauteni on menossa jo viikolla 39+6.

Kysymykseni kuuluukin voiko lapsivesi olla kellertävää?

Pikkuhousunsuojassani on ollut nyt vähän aikaa kellertävän väristä nestettä, joka ei haise pissille, mutta haisee makealle. En nyt vertaisi sitä spermaankaan ja en osaa sanoa mille valkovuoto haisee normaalisti. Toinen vaihtoehto voi olla tuo valkovuoto.. Tikistäessä ei minusta tule mitään.

Ensimmäisessä raskaudessa lapsivesi tihkui ja oli vaaleanpunaista, hajua en todellakaan muista...

En kehtaisi lähteä ajamaan 100 km tarkistamaan onko kyseessä lapsivesi... Meidän oma terkkari on huomenna vasta auki.

Auttakaahan...
 
http://www.kaksplus.fi/odotus/raskaudenabc/?articleID=37 -linkissä on kerrottu lapsiveden koostumuksesta. Väriä ja hajua ei ole mainittu, mutta siellä lukee, että loppuraskaudessa lapsivesi on pääosin sikiön virtsaa. Eroaakohan sikiön virtsan väri aikuisen virtsasta? Saman linkin mukaan lapsivedessä on fruktoosia, joten makea haju voisi selittyä sillä, ehkä?

Tästä ei varmastikaan ollut sinulle mitään apua. Itse odottelen esikoista, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Tälläinen tietopaketti vain löytyi täältä kaksplussalta.

Entä jos soitat synnärille ja kysäiset heidän mielipidettä asiasta?
 
Nostelen, koska asia kiinnostaa minuakin kovasti!
Ootkos piimäparta saanut selvyyttä?
Mulla on n. viikon verran lorahdellu housuun jo jotain. Jossain vaiheessa mullakin muuttui hieman kellertäväksi, mutta ei kyllä pissalle haise.
Ja sitä tosiaan mulla lorahtelee ihan sillai suht paljonkin välillä.
 
Voi olla kellertävää.
Kysyin viimeksi nla-lääkäriltä, että miten lapsiveden tunnistaa jos sitä tihkuu vain vähäsen.
Lääkäri sanoi, että se on keltaista, niinkuin pissaa, mutta itse huomaa että se ei pissaa ole.
Ota siitä sitten selvää..? :snotty:
 
Mulla kans tullut housuut tai olen nyt sidettä pitänyt ja vaihtanut usen niin jotain keltaista mikä ei ole valkovuotoa eikä virtsaa... Jännän hajuista...

Mutta mistä sitä sit voi tietää mitä se on. väilillä lorahtaa vähän housuun siis joitain tippoja mut sillee et sen tuntee...
 
yhden lapsiveden tihkumisella alkaneen synnytyksen perusteella sanoisin että mene tarkistuttamaan!

itse en nimittäin uskonut että on lapsivettä. mainitsin vaan neuvolassa että jotain tihkuu, on tullut jo vuorokauden.. no, terkka pisti lähetteen synnytysvastaanottoon (tai äippäpolia se tais olla) ja kuis ollakkaan se oli lapsivettä. ei sitä voi itse tietää, mulla jopa kätilö siellä taysissa epäili et on valkovuotoa mut eipä ollut ei. sain sit käynnistysajan heti seuraavalle aamulle. muksu oli maailmassa 3 vrk:tta vesien tihkumisen alkamisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
anuuu
Minkäs hajuista ja näköistä se oli kun sitä tihku housuun ja minkä verran noin per päivä??

ei se haissut miltään, väriä en muista - aika vaaleaa kait ku muistaisin muuten. ja sitä tuli sillee et tuntui et pitää olla pikkuhousunsuoja koko ajan päällä.

ja nii joo, näin jälkiviisaana olis pitänyt itsekin tajuta et on lapsivettä kun sitä tuli aina enemmän jos liikkui jotenki tms. oli siis ollut ihan ylhäällä pieni reikä josta lapsivettä tuli ja liikkuessa tuli enemmän ku muuten.
 

Yhteistyössä