Lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Huomenna vaihtuu rv 41.
Ei oo vieläkään tuntunu mitään supistuksia tai mitään,
mut äsken huomasin et pikkuhousut ihan märät.
Tai kosteat.
Ei oo valkosta epäilen et ei voi kyllä olla valkovuotoa..
Mistä mä tiiän onko se lapsivettä?
Eikö sen pitäis tulla kerralla kaikki?
Mut missään ei tunnu ?!

Voi lirahdella pikkasen kerrallaan. Jos et tiedä, mitä se on, käy synnärillä. Ne testaa sen tikulla. :)

(mulla tuli joskus rv 23 valkkaria niin paljon ja kirkkaana, et kävin itsekin tarkistuksessa. Silloin neuvolasta sanottiin, et pitää mennä tarkistuttaa, jos tulee niin paljon, et päälihousutkin kastuu. ...ne kastui...)

vieras
No odotat että tuleeko lisää, eihän siinä muukaan auta. Tämän päivän odottelet vieläkö tulee ja odotat synnytyksen käynnistymistä. Ei se kerralla aina tule.

ei tuu välttämättä kerralla. mulla kuopusksen synnytys lähti käyntiin just sillain et aamulla heräsin ja menin vessaan pisulle. tulin vessasta pois ja menin rappuja alakertaan ja housuihin lirahti. no menin sit taas vessaan ko luulin ettei sit rakko ollukkaa tyhjentyny ja tullessani keittiöön aamupalan laittoon taas lirahti. pohdein siin sit et no mitäs pissaanko mä ny koko aika housuihini että onks paine nii kova ettei pysty pidättelee...no hiffasin mä sen sit siin aamutkkurassa toki jo että jaa lapsivettä lirahtelee. eli uskosin että lapsivettä siellä sullakin lirahtelee jotta paa kassis valmiiks ja muut jutut...kohta tulee lähtö. mä lähdin siitä aamupäivällä sitte sairaalaan vaiks ei supistuksia tms ollu eikä sitä lapsvettäkää kauheesti tullu mut vähän väliä lirahti housuihin. ota jätesäkki ja pyyhe mukaan. eka jätesäkki autonpenkille ja pyyhe päälle ni eihaittaa lirahdukset. onnea synnytykseen :hug:

maik
Mä makasin käynnistyksessä käyrillä ja ku nousin ylös ni lorahti housuihin jotain, kätilö vilkas ja sano et on lapsivettä.En tiiä oliko sitten eriväristä kun joku normaali valkovuoto. No mutta eipä sitä sit sen enempää tullu ennen ku kalvot puhkastiin. Eikä myöskään alkanut mitkään tuntuvat supistukset. Se oli kyl turhauttavaa...huoh

niin lisään vielä että sulla on viikkoja jo noin paljon jotta lähde sinne sairaalaan vaan, ei ne sua enää kotiin passita. lapsveden lirahtelunkin vuoksi ne ottaa sut varmasti sisään odottelemaan synnytyksen käynnistystä. mutkin otettiin...viikkoja oli 39. samana iltana supistukset oli sit jo niin voimakkaita et synnytyssaliin tuli läht ja vauva synty seuraavana aamuyönä kello 4, eli ei menny vuorokauttakaan synnytykseen.

nn
laita side ja jos se alkaa tässä kastumaan päivän mittaan niin eiköhän se lapsivettä ole! sulla jo niin paljon viikkojakin :) mulla alko vesien meno juuri niin, että lirahteli housuun pikkuhiljaa. se lapsivesi ei yleensä ole täysin kirkasta vaan yleensä vähän vaaleahtavan punaista... näin ainakin mulle synnäriltä sanottiin kun soitin sinne ja kysyin voiko tämä olla sitä kauan odotettua lapsivettä! ja mulla tuo vesien meno tapahtui 41+6 yöllä ja illalla oli poika sylissä! :)

tsemppiä jos synnytys on käynnistymässä! :)

Yhteistyössä