LAPSIVETTÄ?

• Viestiketjun aloittaja ensikertalainen asialla
  • Ensimmäinen viesti
ensikertalainen asialla
Kävin tuossa äsken pissalla ja ennenkuin ehdin "tiristää" pissiä niin alkoi valua pienenä norona jotain nestettä pönttöön. En osaa sanoa kummasta reiästä sitä tuli :/
En sitten pissinytkään ja kuivasin paikat paperilla, lopuksi yritin nuuhkia paperia muttei se haissut millekään. Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä ettei tiedä tuliko pissi vai jotain muuta ja tuokin paperin haistelu kuulostaa tyhmältä, mutta en tosiaan tiedä! Voisiko joku ystävällinen vastata, kertoa voiko näin käydä ettei tosiaan tiedä kumpaa se oli. Onko lapsivesi aina vaaleanpunaista ja tuoksuu spermalle, makealle?

Ei varmaan kukaan osaa sanoa mitä se oli, mutta mulle sanottiin (itse siis vuodan myös) että jos se on lapsivettä niin sitä tulee kyllä lisää ja runsaasti. Laita side housuihin ja jää odottelemaan.

Onko sulla mitkä viikot, eli ootko jo "loppusuoralla"?

Mä taas kirjotan tätä, mitä mulle neuvottiin. Mulla siis rv 39+0 tuli epämääräistä vuotoo, enkä ollu varma. Soitin synnärille ja käskivät laittaa siteen ja sen päälle vessapaperin. Ja jos menee paperista suoraan läpi, niin ois vettä. Jos taas jää jotain "kiinni" paperiin, on tod. näk. valkovuotoo. Jos on vettä tai jos oot yhtään epävarma, niin soita synnytysvastaanottoon/-päivystykseen. Parempi tarkistaa turhaan kuin että olisikin vettä, koska silloin kalvoissa reikä ja tulehdusvaara olemassa.

vieras
Mulla ainakin lapsivesi oli ihan kirkasta eikä vaaleenpunasta ja sitä tuli kyllä sen verran paljon ettei tarvinnu miettiä, tosin heräsin siihen kun "poksahti" ja sit olikin sänky aivan märkä. Olen myös kuullut niitä et tihkuu pikkuhiljaa mut kannattaa varmaan käyä tarkistuttaa tilanne jos vähänkään epäilyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos se oli lapsivettä, huomaat sen kyllä.

Se saattoi olla myös valkovuotoa tai pissaa.
Mulla oli tihkunut lapsivettä ihan huomaamatta. Ottivat ihan "huvin vuoksi" sen lapsivesinäytteen siitä valkovuodosta ( jota kuvittelin sen olevan ) ja testi oli positiivinen. Seuraavana päivänä sitten puhkaisivat kalvot kokonaan infektioriskin vuoksi.

Jepulis
Jos reikä tulee kovin alas, voi vettä tulla "hulahtamalla", mutta jos se reikä on ylempänä, tulee sitä usein pieninä määrinä.

MinsQ antoi ihan hyvät käytännön neuvot, tee sen mukaan.

Mä ainakin heräsin kun mulla alkoi vedet valua, ensin tuli sellainen lorahdus, sitten alkoi tiputtelemaan hetken päästä sitten valahti kaikki loput kerralla, tämä kaikki siis noi vartin sisään.. :whistle:

Eli ap ei voi muutakuin odotella alkaakos sitä tulemaan lisää, kyllä sen sitten huomaa.. ;)

teeppä tosiaan niin että laitat siteen ja siteen päälle paperia. jos se kastuu niin soittele polille. jos ei niin todennäköisesti on valkovuotoa. se on tosi vetistä loppuvaiheessa. vaikka esikoisesta synnytys alkoikin vesien tihkumisella menin lankaan kuopusta odottaessa. oli niin varma että vettä tulee..

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Mä ainakin heräsin kun mulla alkoi vedet valua, ensin tuli sellainen lorahdus, sitten alkoi tiputtelemaan hetken päästä sitten valahti kaikki loput kerralla, tämä kaikki siis noi vartin sisään.. :whistle:

Eli ap ei voi muutakuin odotella alkaakos sitä tulemaan lisää, kyllä sen sitten huomaa.. ;)

Voi se myös tihkua vaikka pari päivää, ei kaikilla tule loput kuin vasta synnytyksessä

Yhteistyössä