lapsivesi vai valkovuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuodoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuodoista

Vieras
hei

onko normaalia, että tässä vaiheessa lorahtelee täysin huomaamatta vetistä vuotoa alushousuihin. Vuoto on väritöntä ja melko hajutontakin.

Sydänäänet kuuluvat, mutta tällä viikolla niiden etsiminen on kestänyt kauemmin kuin aiemmin.

ei kai vuoto ole lapsivettä, ja veden vähenemisen vuoksi sydänääniä ei saa kuuluviin niin helposti?

pelottaa

Millä viikolla siis olet?

Minulla on molemmissa kahdessa raskaudessa lörähdellyt todella vetistä valkovuotoa. Kerran viime raskaudessa ekalla kolmanneksella tai toisen kolmanneksen alussa housut kastuivat tosi märiksi kauppareissulla. Tänäänkin taas aamulla lörähti valkovuotoa ihan kunnolla (polviin asti valui), kun nostin parivuotiasta esikoistani. Olen nyt rv:lla 37.

Jos mietityttää, soita neuvolaan tai sairaalan synnytysvastaanottoon. Voivat varmasti jollakin tavalla tarkastaa onko kyse lapsivedestä. Tsemppiä! Minä säikähdän edelleen joka kerta noita lörähdyksiä.

Itse mietin ihan samaa, viikkoja minulla on vasta noin 12, mutta tosiaan valahtelee oikein kunnolla jotain vuotoa. Minulta ei kanssa millään saatu sydänääniä kuulumaan ja terkkari oikein ihmetteli, kun sanoi minun olevan niin hoikka et olisi luullut helposti kuuluvan. Ultrassa syke kyllä näkyi, mutta niin näkyi joku "tyhjä" kohtakin kohdussa ja en ymmärtänyt mitä lääkäri selitti, luulen että itsekkin mietti että toivottavasti ei keskenmeo ole tulossa. Onko muilla kokemuksia? toki minun vuoto on välillä vähän sellaista rusehtavaa

Yhteistyössä