Lapsiveden liiallisuus

Moi,

olen raskaan vkolla 32+3 ja perjantaina ultrassa mulle sanottiin, että lapsivettä on liikaa. Ultraaja sanoi, että voi johtua joko sokereista tai infektiosta, verikokeet otetaan nyt keskiviikkona, mutta kontrolliultra tehdään vasta 3 viikon päästä.
Hän myös mainitsi, että on ihan hiukan yli normaalin rajan, eikä sinänsä syytä huoleen.

Nyt mua ihmetyttää, että jos kerran riski infektioon on, miksi ultra tehdään vasta noinkin pitkän ajan päästä?

Kuinka yleistä lapsiveden liiallisuus on? Onko aihetta huolestua? Ultraaja ei myöskään kunnolla selittänyt miksi sitä on liikaa?

Kannattaisiko käydä kysymässä vielä toinen mielipide eri lääkäriltä?
 
Hei "pimmu"!

Kiitos kysymyksestäsi.

En usko, että sinun on syytä huolestua asiasta, vaikuttaa että asiaan on kuitenkin kiinnitetty asianmukainen huomio. Jos kysymys on jostain infektiosta, tämä näkyy kyllä verikokeissa. Lapsiveden liiallisuus voi toki olla merkki jostakin sikiön sairaudesta tai sinun sairaudesta (esim. diabetes), mutta kannattaa muistaa että suurin osa syistä jää selvittämättä ja lapsi on kuitenkin täysin terve. Yksilöllinen vaihtelukin lapsiveden määrässä on tavanomaista.
Onnea loppuodotukselle!
 

Yhteistyössä