Lapsivakuutus

• Viestiketjun aloittaja Hömpsähdys harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Hömpsähdys harmaana
Olen ottamassa tyttärelleni lapsivakuutusta, mutta nyt mun pitäis täyttää terveys selvitys. Mistähän mä saisin tietää kaikki nuo koska on putket laitettu, koska on ollut edellisen kerran korvat kipeät jne. Niistä on niin kauan etten mä voi muistaa. Pitääkö mun soittaa terveyskeskukseen, ja saako nuo tiedot esim terveydenhoitajalta vai pitääkö varata ihan lääkäriin aika?

Jos joku osais auttaa.

vieras
Minä sain vastaanotosta tietokoneelta tulostetun listan, jossa oli kaikki käyntikerrat lääkärillä tai terveydenhoitajalla. Listalla näkyi myös käyntien syy sen mukaan, mitä lääkäri tai terveydenhoitaja oli kirjannut.

Kokemusta on aikuisten vakuutuksista
Veikkaisin että on vähän turha ottaa tuossa vaiheessa vakuutusta. Vakuutusyhtiöt sulkevat pois kaikki mahdolliset asiaan liittyvä sairaudet ja viat pois, joten veikkaan ettette tule tule koskaan saamaan korvauksia mistään korviin, kurkkuun, nenään tai hengitystieinfektioihin liittyvistä sairauksista. Kannattaisikohan teidän ottaa pelkkä tapaturmavakuutus lapselle?

Terveystiedot voi tilata terveyskeskuksen sairauskertomusarkistosta, asia selviää vaikka soittamalla terveyskeskuksen puhelinvaihteeseen ja kysymällä sieltä.

nyysis
Kuinka vanha lapsi on? Miksi olette ottamassa vasta nyt vakuutusta? Minä sain lapsen yli 40-vuotiaana, joten en saanut vakuutusta ennen synnytystä vaan sitä voi hakea vasta kun lapsi on täyttänyt 3 kk. Odotin 4 kk lääkärintarkastusta ja nyt ovat paperit vetämässä. Jännitän sitä, tuleeko meillekin jotain rajoituksia, kun lapsi oli syntymän jälkeen pari päivää teho-osastolla matalien verensokerien takia ja takaisin lapsivuodeosastolle siirryttäessä papereissa sanottiin että lapsi oli hieman matalatonuksinen eli veltto. Muuten vauva on ollut täysin terve ja on saanut myöhemmin maininnan normaalista kehityksestä ja lihasjäntevyydestä. Vakuutusyhtiöt ovat vaan aivan äärettömän tarkkoja, joten saa nähdä miten meillekin käy...

v
Meillä lapsi oli teholla syntymän jälkeen ja oli velttouttakin. Ei saatu vakuutusta pienenä, vaan vakuutushakemukseen tuli vastaus, että 2-vuotiaana voi hakea uudestaan. Tapaturmavakuutus saatiin.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja lollo:
mahdak saada vakuutusta jos korvakierteessä jo....
Saa varmasti mutta korvatulehduksia vakuutus ei tule korvaamaan :(
Joo, tiedän että korviin ei vakuutusta saada. Korvakierre on ollutta ja mennyttä. Tyttö jo 6v. Aikasemmin ei olla vakuutusta otettu juuri noiden korvien takia, ei oltais kumminkaan saatu.

Kiitoksia vinkeistä. Soitankin huomenna ja pyydän lippulappusia =)

nyysis
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä lapsi oli teholla syntymän jälkeen ja oli velttouttakin. Ei saatu vakuutusta pienenä, vaan vakuutushakemukseen tuli vastaus, että 2-vuotiaana voi hakea uudestaan. Tapaturmavakuutus saatiin.
O-ou:eek: Mikä teillä oli syynä teholle joutumiseen ja todettiinko tuota velttoutta vielä myöhemminkin? Saattaa olla meidän rahat säästyvät myös tässä kohtaa...

Yhteistyössä