Lapsiperheiden p*skaiset kodit...yök

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kämppä kuntoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kämppä kuntoon

Vieras
Miten on mahdollista, että niin moni elää kuin sikolätissä. Tiedän useamman perheen, joiden kodit on järkyttävässä kunnossa; vessan lattia, potta ja wc-pönttö ihan pissassa, hiuksia ja karvoja joka puolella. Lattiat täynnä ruuanjäämiä, roskaa ja likaa. Seinät ja ikkunat likaisissa sormenjäljissä. Meillä olisi sen näköistä, jos oisin n.puoli vuotta siivoamatta. Ja tunnen monta tällaista perhettä... Itse en ole himosiivooja, mutta puhdasta meillä on. (siistiä yleensä ei ole :D ) Ja lapsia monta.

Meillä ei ole tuollaista eikä muuten ole yhdelläkään kaverillakaan, joilla on lapsia :) Mitäs kaveeraat paskajaakkojen kanssa.

Meillä on aina puhdasta ja siistiä. :)

Joo ja ne samat tyypit aina sanoo että "eilen just siivosin ja taas on tällästä". Niin varmaan, hyi. Vessaan en halua mennä heillä, kahvikuppikin on yleensä ihan paskainen. Ällöttää mutta minkäs teet, hyviä tyyppejä muuten.

Siinä ei kauaa mene kun laittaa pyttyyn pesuainetta, pesee harjalla ja huuhtelee, pyyhkii mikrolla pinnat...pesee lavuaarin siihen tarkoitetulla harjalla, moppaa lattian. Muutaman minuuttia.

Mä en edes anna lasten lääppiä pintoja ruokailun jälkeen pesemättä käsiä, kovin moni ei viitsi huuhdella niitä voinäppejä ensin! Ällöä. Tai pyyhkiä taaperon kasvoja syönnin jälkeen

Mä en edes anna lasten lääppiä pintoja ruokailun jälkeen pesemättä käsiä, kovin moni ei viitsi huuhdella niitä voinäppejä ensin! Ällöä. Tai pyyhkiä taaperon kasvoja syönnin jälkeen

Meillä oli viime viikolla lapsia kylässä kymmenkunta. Lähes jokaisen jouduin ohjaamaan pöydästä vessaan käsienpesulle, kun meinasivat karata likaisilla käsillä suoraan leikkimään.

Toiset vanhemmat taas pyyhkivät lapsiensa kädet talouspaperiin ja olettavat käsien olevan tämän jälkeen puhtaat :)

Ei siihen kuole vaikka sormenjälkiä onkin. Tai pölyä ja koirankarvaa lattioilla.

Kaikkia ei kiinnosta siivoaminen, eikä varsinkaan se mitä sinä ajattelet.

Alkuperäinen kirjoittaja nätisti sanottuna;29492236:
Kaikkia ei kiinnosta siivoaminen, eikä varsinkaan se mitä sinä ajattelet.

Peesi. Mulla on ainakin muutakin, mieluisampaa hommaa kun puunata kämppä lattiasta kattoon, oli vieraita tulossa tai ei. Jos ei seura kelpaa (paskaisessa kodissa yök), ei tarvi tulla. Tai vaihtoehtoisesti voidaan nähdä vaikka kahvilassa tai mennä ravintolaan. Ei ole ongelma.

ahahahaha kyllä meillä oli siistiä kun olin pieni ja enpä ole sairastellut eikä mitään allergioita. Sama meidän muksuilla... vaikka meillä siistiä, ei heillä mitään sairauksia tai allergioita ole. Eli siivoamaan vaan! Huono tekosyy olla siivoamatta

muuten en tiedä, mutta vauvojen äideiltä saattaa lähteä paljon hiuksia. Muutenkin joiltain ihmisiltä lähtee paljon hiuksia jatkuvasti myös normaalitilanteessa ja varsinkin jos ovat tummia, niin näkyvät.

Tervetuloa siivoamaan.. Eilen siivottu, tänään ei enää siltä näytä vaikka lattiat on otettu jo muutamaanki otteeseen tälle päivää. Lapsia monta ja pienet tilat = helposti sotkusen/likasen näköstä. Ja todellakin uskon sen että vaikka kuinka edellisenä päivänä olisi siivonnut niin ei sitä enää seuraavana päivänä huomaa.

Siinä ei kauaa mene kun laittaa pyttyyn pesuainetta, pesee harjalla ja huuhtelee, pyyhkii mikrolla pinnat...pesee lavuaarin siihen tarkoitetulla harjalla, moppaa lattian. Muutaman minuuttia.

Meillä on kyllä kohtuusiistiä, mutta ei se muutamassa minuutissa tapahdu. Ehkä sitten jos olis pakko ahtautua johonkin 60 neliöön. Mutta kunnon siivous kestää tunteja, ei minuutteja!

Meillä on nykyään usein koti kuin sikolätti ja se ärsyttää minua mutta en vain ole tarpeeksi tehokas. Vauva on 9 kk ja kokoajan vahdittava kun kiipeää joka paikkaan eikä pysy pystyssä ja tunkee kaiken löytämänsä heti suuhun. Mies on paljon pois kotoa ja silloin kun on kotona haluaa rentoutua eikä olla vauvan kanssa. Päiväunia vauva kyllä nukkuu noin 30 min aamupäivästä ja illasta 2 tuntia. Mutta usein pidemmät päiväunet menevät kun käydään kaupassa (ei viihdy hereillä vaunuissa tai liinassa). Sitten kun ehdin jotain siivota on seuraavana päivänä jo samannäköistä kun mies jättää roskat, astiat, likaiset vaatteet jne. Lattioille ja sohvalle. Syö aina sohvalla eikä ikinä siivoa jos jotain tippuu tai kaatuu. Astiat jäävät luonnollisesti sohvalle ja laseista valuu viimeiset pisarat sohvalle. Hänen mielestään ei tarvitse siivota niin usein eikä suostu olemaan vauvan kanssa sitä aikaa, että ehtisin siivota. Esim. Kylppäri on viimeksi siivottu joskus joulukuun alussa ja miehen mielestä sitä ei taas tarvitse siivota.

Koitan siivota ja raivata paikkoja minkä ehdin vaikka turhauttaakin. Ketään ei kehtaa kutsua kylään koska en itsekkään haluaisi kyläillä näin sotkuisessa ja likaisessa kodissa.

Joo ja ne samat tyypit aina sanoo että "eilen just siivosin ja taas on tällästä". Niin varmaan, hyi. Vessaan en halua mennä heillä, kahvikuppikin on yleensä ihan paskainen. Ällöttää mutta minkäs teet, hyviä tyyppejä muuten.

No mä siivosin eilen mutta nyt on kuin sikolätti taas, vaikka muksut on vieneet ulkovaatteet naulakkoon, lautaset ruokapöydästä jne. Kämpän sotkeentuminen on maailmankaikkeuden lyhin mitattavissa oleva aika.

Mä oon lapsen kanssa poissa kotoa n. klo 6.45-16.30 joka päivä, muksu menee nukkumaan n. klo 20 ja siihen väliin jäävän ajaan pitäis mahduttaa päiväruoka, iltapuuro, iltatoimet, ja viettää lapsen kanssa se vähä aika minkä vuorokaudesta ehtii.
Joten siivoan mielummin viikonloppuna kun on enemmän aikaa ja nautin lapsen seurasta arki-iltaisin sen aikaa kun hän on hereillä ja on mahdollista touhuta yhdessä.

Ja kyllä siis kotitöitä teen arkisinkin, mutta suurimmat imuroinnit ja lattian/vessojenpesut saa yleensä odottaa viikonloppua. Ja siivoan yleensä vähän myös vieraita varten jo tiedän etukäteen niiden saapumisesta.

Minä taidan olla himosiivooja ja siivoamiseni määrästä päätellen voin kuvitella, että aika nopeasti lapsiperheen kodin saa hyvin, hyvin sotkuiseksi.

Minä siivoan KOKO AJAN ja silti tuntuu, että aina on joku paikka paskainen.

Itse yritän kovasti opetella sietämään sotkua ja olen siinä onnistunutkin lapsen myötä.

Olen vatmaan tollanen. Hiuksiani löytyy ties mistä, varsinkin suihkun lattiakaivon läheltä. Vessan lattialle kertyy myös karvoja ja likas joita en aina ehdi ajoissa siivoamaan. Näitä löytyy siis lähinnä vessan reunoilta ei siellä missä kävellään. Normaalisti pönttöön pissatasn ja jotkut pienet pojat voi pissata ohi eikä sitä äiti aina edea huomaa. Itselläni pieni vauva ja 3 v ja kyllä välillä saa kiireessä sen pöydänkin pyyhkiä. Varmasti löytyy sormenjälkiä seinistä ja lattialla keittiössä voi olla tahroja jos en 8le ehtinyt siivoamaan.

Ja mies ei edes osaa siivota eikä edes jaksa. Mutta musta tämä on kyllä ihan normaalia. Meillä on kyllä aina puhtaat asiat ja jos joku tulee käymään ni7n pikasiivoan. Ne hiukset jää tosin usein esim. Lattiakaivon päälle.

[QUOTE="mamma";29492325]ahahahaha kyllä meillä oli siistiä kun olin pieni ja enpä ole sairastellut eikä mitään allergioita. Sama meidän muksuilla... vaikka meillä siistiä, ei heillä mitään sairauksia tai allergioita ole. Eli siivoamaan vaan! Huono tekosyy olla siivoamatta[/QUOTE]

Se, että sinä olet elänyt siistissä kodissa ja silti välttynyt allergioilta ei muuta sitä tosiasiaa, että esim vauvavuotensa koiraperheessä eläneet ovat vähemmän allergisia, terveempiä ja heillä on pienempi riski sairastua astmaan. Toivottavasti ymmärrät, miten tutkimukset, keskiarvot, tilastot ja esim gaussin käyrä toimii. Maalla ikänsä asuneet ovat myös keskimäärin vähemmän allergisia, kuin kaupunkilaiset.

Entäpä se toinen ääripää:neuroottinen siivous?!Onko se hyväksi lapsille?

Harmikseni minä kuulun jollain tapaa tuohon neuroottiseen..lattialla on roska-Volta kaapista ja koko 85m2 läpi.Lattialla on tahra-koko huusholli läpi,ei ainoastaan tahran poistoa.Pölyä näen kaikkialla-jota toiset ei näe.Ei se ole hääviä tämäkään....

Kolme omaa lasta, joista nuorin on 1,5v. ja vanhin 8v. Ja lisäksi joka päivä 3 hoitolasta. Silti ihmettelevät miten meillä voi olla niin siistiä =) En ole himosiivooja, mutta sotkut siivoan heti. Keittiö ja vessa pitää olla aina puhtaina ihan jo työni takia. Ei se loppujen lopuksi aikaa niin hirveästi vie, jos pikkuhiljaa ain vähän siivoaa. Kauheampaa olisi alkaa siivoamaan ns. sikolättiä. Uskon, että olen nähnyt ap:n kertoman kaltaisen sikolätin monesti... valitettavasti.

Mä ainakin ymmärsi , että siinä puhuttiin wc:n siivoamisesta parissa minuutissa (pytty, lavuaari ja vessan lattia mopilla), ei siinä oikeesti sen kauempaa mene ku se pari minuuttia. Ei puhuttu kono kämpän siivoamisesta.

Ei edes mun mies sais parissa minuutissa meitin kämppää siistiksi vaikka on nopeampi käänteissään ku mä. 8)

Uusimmat

Yhteistyössä