Lapsiperheen tilapäinen kotipalvelu, kukaan käyttänyt?

  • Viestiketjun aloittaja "jaana"
  • Ensimmäinen viesti
On ja on käytetty, ollaan oltu asiakkaana n 7vuotta, silloin tällöin.
Ensimmäisiä kertoja kun kävi syynä oli ennenaikaisten supistusten vuoksi määrätty lepo, helppoa alle 1vuotiaan kanssa.
Sitten väsymykseen, neuvola/lääkäri/kaupunki asioiden vuoksi. Joskus vaan sen vuoksi että äiti tarvitsee lepoa.
Ja joskus kotipalvelusta on soitettu "saako teille tulla" (kun ei ole ollut muita asiakkaita, silloin se on ollut ilmaista.

Alkuvuosina kodinhoitajan tehtäviin kuului lasten hoidon ja ruoanlaiton lisäksi pieni siivous eli saattoivat imuroida tai viikata pyykin.
Mutta viimevuosina on työ painottunut lasten hoitoon ja laittavat kyllä ruoankin ja tiskit koneeseen / pois koneesta JA JOS talossa on pieni vauva niin voivat imuroidakin.

Ollaan oltu ERITTÄIN tyytyväisiä ja kodinhoitajat on lapsille tärkeitä. (jopa sen verran, että viime keväänä kun esikoinen (ekalla) tiesi että meillä on kodinhoitaja tekeytyi koulussa sairaaksi että pääsi kotiin kodinhoitajaa tapaamaan.. (ja sai värityskuvia tältä)

Maksullistahan "hupia" tämä on, aluksi tulojen mukaan ja parisen vuotta sitten tuli kaikille sama maksu sen mukaan onko kodinhoitaja alle vai yli 5 tuntia päivässä.
 
"Vieras"
Kerran haettiin, kun olin käsileikkauksessa jab3vko täydellinen nostelukielto, lapset vähän alle 1v ja isompi himpun yli 2,5v tais isompikin olla vielä vaipoissa...
Kolmena päivänä viikossa 4h päivässä olis meidän kunnassa kotiapua saanu. Miten ne loput 2 arkipäivää ja 4-5h ennen miehen kotiintuloa??
 
Ei ole ollut tarvetta siihen, mutta tiedän, että entisessä kotikunnassani palvelua sai... siitä on tosin jo yli 10v aikaa. Nykyistä tilannetta en tiedä tuossa kunnassa, enkä omassa asuinkunnassamme. Taitaa olla kiven alla, tarjolla on apua vain vanhuksille.
 
"vieras"
Vantaalla ainakin on tarjolla ja ollaan käytetty. Meillä on ollut kodinhoitaja kun olen ollut hammaslääkärillä, lääkärissä jälkitarkastuksessa. Sit kun olin kipeä ( lääkärin todistus et en voi hoitaa lapsia) niin meillä kans kävi neljä tuntia päivässä kolmena päivänä viikossa. Muut ajat saatiin hoidettua kavereiden avulla ja mies teki muutaman päivän "etätöitä". Lapset tykkää kovasti hoitajista. Itse olen ollut palveluun tyytyväinen. Helpottaa kovasti elämää kun ei tarvitse esim. hammalääkäriin ottaa kolmea alle neljä vuotiasta mukaan. Ja me ollaan ainakin aina saatu apua kun ollaan tarvittu ja ei olla mitään lastensuojelun asiakkaita.
 
"jaana"
[QUOTE="vieras";27230392]Vantaalla ainakin on tarjolla ja ollaan käytetty. Meillä on ollut kodinhoitaja kun olen ollut hammaslääkärillä, lääkärissä jälkitarkastuksessa. Sit kun olin kipeä ( lääkärin todistus et en voi hoitaa lapsia) niin meillä kans kävi neljä tuntia päivässä kolmena päivänä viikossa. Muut ajat saatiin hoidettua kavereiden avulla ja mies teki muutaman päivän "etätöitä". Lapset tykkää kovasti hoitajista. Itse olen ollut palveluun tyytyväinen. Helpottaa kovasti elämää kun ei tarvitse esim. hammalääkäriin ottaa kolmea alle neljä vuotiasta mukaan. Ja me ollaan ainakin aina saatu apua kun ollaan tarvittu ja ei olla mitään lastensuojelun asiakkaita.[/QUOTE]

No otitko aina yhteyttä erikseen tuonne, kun sait esim hammaslääkäriajan ja pyysit hoitajia siksi aikaa vai oliko teillä jatkuva asiakkuus eli kävivät säännöllisesti?
 
"vieras"
Erikseen sovin kaikki ajat. Käyvät meillä tarvittaessa eli jos saan ajan lääkäriin niin soitan ja kysyn voivatko tulla silloin meille? Yleensä noi ajat saa etukäteen niin hyvin ehtii soittaa kotipalveluun ja varata sieltä hoitajan.
 

Yhteistyössä