Lapsiperheelle tilava ja taloudellinen auto???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nutu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nutu

Vieras
Tällä hetkellä ajelemme farmari Fordilla, mutta mahtavan bensan kulutuksen vuoksi auto tulisi vaihtaa taloudellisempaan. Työmatkojen vuoksi autolla ajetaan viikottain 500-600km, joten kalliksi käy! Takapenkille pitäisi mahtua kaksi turvaistuinta, molemmat selkä menosuuntaan.
Ja lisäksi auton tulisi olla suht edullinen, ehkä noin 2500e on hinnan yläraja...
Ideoita kenelläkään???

meillä oli viimeksi nissan sunny ja oltiin siihen tyytyväisiä siksi,että muista nissaneista poiketen on kestävä vanhaksi autoksi ja ei tarvinnut paljon kalliita korjauksia. Ei farmari, ihan tavalline viisiovinen, mutta tilaa takapenkillä kahdelle istuimelle on. Kulutti tosi vähän kun on pieni moottori.

Ahaa, kiitti vinkistä!
Tosi hankala etsiä autoa, kun ei yhtään tiedä mitä kannattaisi harkita juuri istuinten vuoksi. Kun eivät meinaa minnekkään pieniin autoihin mahtua. Vähän vanhempi auto olisi siksi parempi että sitä voi korjata itsekkin. Uudet kun täytyy aina viedä kalliiseen huoltoon kun ne on rakennettu niin ettei niitä parane mennä itse sorkkimaan ilman tietokoneita ja uusimpia vehkeitä!

Maira: No se hinta siinä tuleekin dieseleitten kanssa vastaan =( Olen yrittänyt kovasti sellasia netistä vilkuilla, mutta 4000e alkas olla alaraja jotta sellaisen kunnollisen saisi... Kenties pankkiin ja lainaa hakemaan =/

itse olen volvon kannalla, suht edukkaasti saa tilavan ja turvallisen käytettynä. Takakonttiin menee tavarat heittämällä oli sitte tavalline tai farkku. V70 on unelma..... vanhemmatkin mallit erittäin tilavia, itsellä oli vm 99 mutta kahden lapsen ja valtavan koiran plus matkatavarat imaisi mennen tullen. Kulutus oli aikamoista koska silloinen mieheni ei kaasujalkaa säästellyt.... mutta normiajossa jees. Haaveissa uudempi malli nykyisellä perheellä ja tilanne se, että kolmas lapsi on tulossa, tohon farkkuun siis mahduttais hienosti :) lykkyä metsästykseen!!!

Meillä oli diiselinä Seat Cordoba Vario farkku, 1,9l moottorilla. Oli ihan unelma-auto kaksilapsilelle perheelle :) Kaksi penkki mahtui hyvin taakse (meillä lasten ikäero 1v7kk), takakontti oli reilu ja kulutus 4,5- 5,2l/100km. Oli loistava kun itsellänikin tuli ajoa työmatkojen takia n. 2000km/kk. Ja tämä auto oli meillä käytössä 6vuotta, ilman isompia vikoja.

Nyt joutuin kolmannen lapsen myötä vaihtamaan, kun Seatiin ei sitten enään kolmea istuinta takapenkille mahtunut.

Flower again: Kaverilla on volvo ja kyllä se tukevalta ja tilavalta tuntuu. Mut ei varmaan meille passaa kun etsitään vähän kuluttavaa. Ovat kai aika bensa-rosvoja =)
Mamizzo: Se meidän Ford on Mondeo farmari ja oikein kiva ja tilava. Ainut vaan et bensaa menee noin 9l / 100km, joten työmatkojen vuoksi joudutaan tuosta luopumaan =(
Kaisa: Paljonkohan ne tila-autot viel polttoainetta?
Diesel olis järkevin ratkaisu, muta rahat loppuu kesken jos ei lainaa ota..

öh: Kyllä tuo meidän vanha foordi näyttää kuluutavan sen 8-9l/100km... Muuten en kyl vaihtas!
mie: Vitsi miten vähän toi kuluttaa! Noin puolet tosta meidän nykyisestä ja on diesel!!! Kiitti, jotain tollasta mä voisin ajatella.

Yhteistyössä