Lapsiparkit saleilla + muutakin treenauksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapeee

Vieras
Täällä palstalla ootte aina niin terävinä :D joten ajattelin, jos auttaisitte mua pähkäilemään miten kannattais toimia..

Juttu: Laihdutan ja mun olis kai melkeinpä pakko alkaa käydä salilla / jumpassa. Jonkun verran oon lenkkeilly ja työmatkat meen pyörällä jne. mut jotenkin toi salilla käynti vois antaa vielä hyvän sysäyksen tähän touhuun. Mun ongelma on se, että millä ajalla mä siellä kävisin?! Mulla on 4- ja 2-vuotiaat lapset. Käyn töissä ja lapset hoidossa. Musta tuntuis jotenkin pahalta lähteä iltasin pariks tunniks treenaamaan, kun sit en kerkeis olla lasten kanssa juuri ollenkaan. Tällä salilla olis kyllä lapsiparkki, mut jaksaako nuo ipanat olla siellä esim. kaks kertaa viikossa? Viihtyykö lapset yleensä niissä?

Vai pitäskö mun mennä salille ruokatunnilla? Kerkeisin olla tehdä just jonkun puolen tunnin ohjelman... tekeekö kukaan niin? Sillon ei tarviis lapsia "vaivata".. Millä ihmeen ajalla pienten lasten vanhemmat treenaatte?

pystyisitko hankkimaan kotiin käsipainot tai muutaman kahvakuulan ja tekemään niillä kotona jotain yksinkertasta lihaskuntotreeniä? Sekin on aina parempi kuin ei mitään, ei mene aikaa siitymiseen ja lapset voi leikkiä kotona siinä samalla. Pienikin lihaskuntotreeni tukee hyvin sekä lenkkeilyä että laihtumista, ei siihen välttämättä tarvitse salikorttia :)

lapsiparkeissa koulutetut hoitajat ja virikkeitä. en tajua mikseivät viihtyisi? onhan siel leluja ja videotkin nykyään ...

mene rohkeasti kokeilemaan! sittenhän se selviää!!!

30min-45min salia tehokkaasti toimii varsin hyvin, ja voithan sä aina välillä viedä lapset parkkiin, mut en kyllä omaani siellä paljon 45min kauempaa pitäs ja jos ei ne siellä viihdy niin sit en ollenkaan. ja kotio gymstick ja kahvakuula niin johan allit huutaa hoosiannaa :)

tsemppiä!!

Mulla 1,5 vuotias lapsi ja en kyllä koe pääseväni salille. Tai ehkä joskus satunnaisesti pääsisin, mutta ei viitsi ostaa kallista kuntosalikorttia kun ei siellä ehtisi säännöllisesti käymään. En tiedä voisiko noin pientä edes jättää sinne lapsiparkkiin ja jos jättäisinkin, niin eihän se olis sitä yhdessäoloaikaa. Lapsi olis taas toisen hoidossa, niinkuin koko päivän muutenkin (käyn töissä).

Lenkkeillä olen yrittänyt, mutta siihen se oikeastaan jääkin. Rattaiden kanssa voisi tietysti yrittää juoksulenkkiä, mutta mun lapsi ei viihdy kovin pitkiä matkoja rattaissa, vaan haluaa itse kävellä.

Kotijumppa taitaa olla ainoa vaihtoehto, vaikka jotnekin tylsältä se kuulostaa. Millähän ilveellä sais motivaatiota jumpata kotona...

Kiitokset vastauksista!
Mä olen tota kotijumppaa/treeniä yrittänyt useeseen otteeseen, mut ei se jotenkin pidemmän päälle luista.. ja ei just oo oikein motivaatiota sitten, kotona helpompaa tehdä jotain muuta. Täytyis varmaan alkuun kokeilla joku kuukausi tota salilla käymistä, että miten onnistuu. (en kyllä tiedä saako tuolla salilla mitään kuukausikortteja vai pitääkö heti olla jäsen) Pähkäilin nyt sitten niin, että jos viikonloppuna kävis lasten kanssa niin, että tulevat lapsiparkkiin ja pari kertaa viikolla menisin yksin ruokatunnilla salille. Tiedä sit onko liian rankkaa niin.. kun suihkut ja muut siihen, niin meneehän siinä aikaa. Äh. Helpoin ois joku kotikuntosali :D

meidän salilla maksimi hoitoaika lapsiparkissa on 1,5h. Toi meidän 2,5v. on aina ihan onnessaan, kun pääsee sinne pallomereen :) Ihan hikisen ja punaposkisen pojan saa sieltä aina pois hakea. Ite käyn useimmiten 45 min. tunneilla tai käyn salilla, kun pienempi on vielä alle vuoden ikäinen ja sille tuntikin on jo aika pitkä aika lapsiparkissa. Suihkussa käyn aina vasta kotona.
Meidän muksut on kotihoidossa, joten en sitten tiedä raaskisinko tarhapäivän päälle kiikuttaa vielä salille kovin montaa kertaa viikossa. Ainakaan, jos on pitkät hoitopäivät. Mutta esim. kerran arkisin ja sitten viikonloppuna vois olla ihan ok.

Yhteistyössä