lapsiluku täynnä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna1980

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
1 796
0
36
mitä ajatuksia teissä herättää se, että ootte päättänyt että lapsiluku on täynnä...
hyviä ja huonoja puolia...

-ei enää koskaan tunne vauvan ensiliikkeitä ja taas vähän ennen syntymää niitä voimakkaita potkuja jotka tekee melki kipeetä, auts :o
-ei sitä mahtavaa tunnetta kun saa vauvan synnytysurakan jälkeen syliin
-ei vauvantuoksua!!
-ei pieniä 50 cm vaatteita
-ei sitä ihanaa tyytyväistä tuhinaa kun vauva on rinnalla

-hyviä puolia...
-ei synnytyskipua!
-ei aamupahoinvointia alkuraskaudessa yms. muut vaivat
-ei yöheräämisiä eikä sitä väsymystä
-ei kipeitä hartioita vauvan kanniskelusta

tuola tuhisee tyttö 4 kk ja isompi tyttö 2v10kk, mutta nämä lapset riittää meille

:heart:

Vauvat on ihania (4kk) mutta tuon uhmiksen kanssa lähtee välillä järki. Onhan se ajoittain haikeaa että nämä on tässä. Siks ehkä olenkin paljon enemmän kiinni tässä toisessa kuin aikanaan ensimmäisessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Samat ajatukset:
Vauvat on ihania (4kk) mutta tuon uhmiksen kanssa lähtee välillä järki. Onhan se ajoittain haikeaa että nämä on tässä. Siks ehkä olenkin paljon enemmän kiinni tässä toisessa kuin aikanaan ensimmäisessä...

sama mulla, tästä tokasta jotenkin nauttii enemmän, kun tietää olevan viimeinen vauva perheessä. meidänkin uhmis vie välillä voimat! :o

Alkuperäinen kirjoittaja neljä tytärtä:
mulla vaan tunne, että nyt haluan kokea ja tehdä muutakin kuin vaihtaa vaippaa ja puistoilla... :)

Samat ajatukset. Tuli kolmannen jalkeen olo etta perhe on koossa, juuri nain sen piti ollakin.
Nyt lahden innolla opiskelemaan :)

Mulla taas on ensimmäistä kertaa toisen muksun jälkeen tullut vauvakuume :) Johtuu varmaan siitä että tiedän ettei ole mitenkään itsestäänselvää, ehkä jopa epätodennäköistä että saamme lisää lapsia jos alamme jonkun vuoden päästä yrittämään. Jossain määrin teen surutyötä koko ajan koska on niin häviävän pieni hetki kun pienet on tosiaan pieniä, kohtahan ne muuttaa jo omilleen :D

mulla on aina ollut jotenkin tunne, että haluaISIN kolme lasta mutta yhdestäkin olen tietysti onnellinen. Mulla on myös aina ollut sellainen, että haluan 'isoilla' ikäeroilla 3-4vuotta, että jokainen saisi olla se 'pieni' oman aikansa....NO nyt minulla on 2,5v enkä tiedä haluaisinko edes toista? olen vielä nuori joten aikaa on, mutta ei sitäkään loputtomiin ole koska haluan kuitenkin elää omaa elämää vielä ennen eläkeikää.

Tuo yksi on ollut niin helppo ja kiltti lapsi, että miten jos se toinen onkin kovin vaativa, koska tuskin kahta tuollaista suodaan? mitä sitten teen? rakastaisin varmasti muttamutta...

Tulen kertomaan kokemuksia viiden vuoden kuluttua, että jäikö yhteen vai miten on käynyt! :)

Joka tapauksessa jää tuo ainoaksi tai tulee enempi niin kaikki on yhtä rakkaita ja arvokkaita, mutta kuitenkin varmasti odotan sitä omaa aikaakin! :)

En ole varmasti päättänyt, onko lapsiluku täynnä. 6 lasta on ja ehkä vielä voisikin tulla lisää, tosin ikä alkaa tulla vastaan.
Mun vauvakuumeen katkaisee varmasti vasta vaihdevuodet, josko silloinkaan. Vauvat vaan nyt ovat niin ihania ja synnytys on mielettömän hieno tapahtuma. Ja vauvan liikkeet ym. Voih. Onneksi tuolla petissä koisaa vielä aika pieni vaavi :)