Lapsille ikäeroa 1 v 8 kk, onko hankittava tuplarattaat vai pärjääkö ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näätä

Vieras
Kakkonen syntyy heinäkuussa, mutta esikoinen ainakin vielä nukkuu päiväunensa rattaissa ulkona. Nyt hyvät Brion Happyt, joissa erillinen vaunukoppa.

Jos olettaa, että esikoisen päiväunet saa siirrettyä sisälle ennen heinäkuuta, niin pärjääkö esim. seisomalaudalla ulkoilut vai pitääkö olla tuplarattaat?

Osaatteko suositella hyviä, mahdollisimman kapeita, mutta isoilla renkailla ja hyvällä tavarakorilla varustettuja tuplia??

No meillä on kuopus nyt sen 1v8kk eikä se kyl vielä pärjäis ilman rattaita millään. Riippuu tietty mitä aiot lasten kanssa tehdä. Mä ostaisin sun housissa tuplat. Brion Double Wavet on ainakin laadukkaat, mutt akallit tietty.

No en mä ainakaan olisi pärjännyt ilman, meillä ikäeroa saman verran. Ja ihan päivittäin oli rattaat käytössä. Riippuu tietenkin paljonko kuljette rattailla? Käyttekö kaupungilla yms, siellä mä käytin aika pitkään tuplia kun pelkäsin että esikoinen hukkuu... Ja meillä oli X-adventure Twincot, markkinoiden kapeimmat, todella hyvät olivat!!

Sinuna hankkisin kyllä. meillä ikäeroa 1 v 10 kk ja X-adventure twingot oli käytössä tosi pitkään. Koskaan ei tiedä, kuinka kauan niitä tarvitsee, riippuu vanhemmasta lapsesta. Toiset jaksaa seisoa ja kävellä pitkän matkan hyvinkin pienenä. Toiset, niinkuin meillä, nauttivat kyydistä ja laiskottelevat, kun joku työntää...Joo, noi X-adventuret oli tosi hyvä ostos. Kevyet työntää, isot pyörät kulki lumessakin hyvin. mahtuivat ovista. kuljin bussilla, yleensä sinnekin mahtuivat muitten vaunujen kanssa. (en tiedä miten peräkkäin istuttavien kanssa bussiin meno onnistuu?)Miinuksia niissä vain, että aisaa ei saa käännettyä eli kasvot menosuuntaan. Ja isompi tuli päikkäreiltä läpi ("kuomuosa" tarroilla kiinni), kun ei ollut valjaissa. (Ei käynyt kuinkaan, onneksi...) Tavaratila pieni (2,5 kg raja puolellaan.Taisin kulettaa välillä 2 kaupan kassiakin..kestivät) Mutta silti tykkäsin niistä.
Muista tuplista ei ole kokemusta.

meillä eroa 1v10kk, ja en hankkinut tuplia. Esikoinen nukkui päikkärit sisällä. Lopetti päikkärit 2v2kk iässä omasta tahdostaan. Emme käy päivittäin ruokakaupassa rattailla, emmekä muutenkaan kävele maratoneja. Jos käymme kävelyllä, niin isompi on kyllä aina kävellyt. Ja jos on kieltäytynyt kävelemästä ja halunnut syliin, niin olen riiputtanut lasta yhdellä kädellä hankalasti kainalossa hetken matkaa, ja silloin lapsi on sanonut että haluaa mieluummin kävellä:) Koskaan ei oo sanonu että haluisi rattaisiin. Ja jos olis sanonut, niin olisin sanonut että pikkuinen ei osaa kävellä, sinä osaat, niinpä kävelet:)

Meillä on ikäeroa just toi 1 v ja 8 kk. Ostin Brion tuplat, oli kapeat ja kevyet ja isot pyörät. Mut käyttämättä jäi, pari lenkkiä tehtiin ja se oli siinä. Onneks sain myytyä pois, veivät ihan turhaa tilaa.

Kyllä mä ostaisin tuplat. Jos teet pidempiä reippaita kävelylenkkejä, niin ei parivuotias pysy vauhdissa mukana, saattaa väsähtää laudalla seistessäänkin, ja seisomalaudan potkiminen kävellessä ei oo ollenkaan kivaa :snotty:

Meillä tasan 2 v ikäero muksuilla. Tuplat oli erittäin tarpeelliset pari kolme kuukautta.

lisään että: olin etukäteen päättänyt että ostan seisomalaudan jos esikoinen ei suostu kävelemään, mutta eipä ole tullut tarvetta sille:) Jos on liian villillä päällä, eikä meinaa kävellä vieressä kiltisti, niin taas kaappaan kainaloon (hankalaan asentoon lapselle) niin johan lapsi alkaa taas kävellä hetken päästä nätisti vierellä mieluummin kuin roikkua mahastaan mun käsikynkässä...

mietin juuri kun tulee 2v2kk ikäeroa toisen lapsen syntyessä ja haluaisin käydä kuitenin esikoisen ollessa kotona jossain molempien kanssa.. esikoinen on siis tarhassa kolme päivää viikossa ja kaksi kotona, joten ei viittis harrastaa liikkumattomuutta kun on kaksi.

onko suosituksia vaunuista mitkä ihan vauvalle ja yli kaksveelle sopisi ? hintalaatu suhde saisi olla paikallaan.. ?

Hanki kantoliina nuorempaa varten nii ei tarvii tuplia ;)

Jos tuplat ottaa, niin suosittelen Phil & Ted's sisarusrattaita. En missään nimessä hankkis kaksostenrattaita sisaruksille ku noi P&Tt on keksitty.

Toi riippuu niin lapsista ja teidän elämäntyylistä. Meillä tuli lapsille ikäeroa 1v8kk ja olin täysin varma että tuplia tarvitaan ja ostinkin ne. Niitä käytettiin ehkä alle 5 kertaa.
Vauva ei suostunut vaunuihin vaan meni ekat kuukaudet kantoliinassa.
Heinäkuussa syntyi siis vauva. Sitten talvella vauva siirtyi vaunuihin ja isosisko käveli tai kulki pulkassa tai seisomalaudalla.

Mutta meillä tuplat olivat täysin tarpeettomat.

sun on itse mietittävä mikä olisi paras ratkaisu juuri teille. Millainen esikoisesi on yms.

Riippuu niin lapsestakin, mutta en mä ois jaksanu aina ajoittaa kulkemisia sen mukaan, että esikoinen ei varmasti väsähdä kesken kävelyn (meillä se todellakin tarkoitti sitä, että heittäydytään maahan makaamaan ja raivoamaan ja sitä saattoi kestää vaikka puoli tuntia). Tupalat oli kovassa käytössä päivittäin, mutta suht vähän aikaa (n. puoli vuotta?). Suosittelisinkin harkitsemaan käytettyjä tästä syystä.

Meillä oli kans kanoliina lisäksi käytössä, mutta musta oli kiva kun vauva sai rauhassa pötkötellä rattaissa uniaan kun käytiin esim. leikkipuistossa. Ja aika kuuma kesällä kantaa vauvaa ja keinutella ja nostella toista leikeissä.

Meillä oli sisaristuin ja se ei toiminut eli 1v 9kk käveli kaikki matkat. Keravalla tuolloin asuttiin eikä ollut autoa. Käveltiin kaupaan, kerhoon ja neuvolaan.
Sisaristuin oli toppavaateiselle tytölle liian ahdas ja epäkäytännöllinen. Tuplia en edes pohtinut =) . Tyttönä esikoinen käveli aina mukisematta.
Meillä on myös poika joka ei 3vuotiaana jaksanut kävellä kakkosen kerholta enää kotiin joten yhden talven olen pakko kävelyttänyt pojan kerholle ja kerholla pääsi rattaisiin ja minä otin vauvan kantoliinaan ja juoksin puolijuoksua esikoisen eskarille. Paino kyllä putosi sen talven ja kevään aikana kivasti. Nyt tuo silloinen vauva (tyttö) käveli taas jo 2v4kk kiltisti kaikki matkat. Siis tytöt kävelee pojat ei. Tätä myös perhepäivähoitajana toiminut tätini on toitottanu mutta en uskonut ennen kuin itse koin.

Meillä oli sellaiset kaksostenvaunut eli peräkkäinistuttavat, ikäeroa on 1 v 9 kk. En muista kauanko niitä käytettiin, mutta jonkin aikaa kuitenkin ja ihan tarpeeseen ne tulivat.

Merkkiä on muista millään, jostain halvalla käytettynä hankittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Meillä oli kans kanoliina lisäksi käytössä, mutta musta oli kiva kun vauva sai rauhassa pötkötellä rattaissa uniaan kun käytiin esim. leikkipuistossa. Ja aika kuuma kesällä kantaa vauvaa ja keinutella ja nostella toista leikeissä.

Varsinkin pienelle vauvalle tekee hyvää nukkua liikkuvassa liinassa ;)

Meidän lapsille tulee saman verran ikäeroa, ei hankita tuplarattaita kun tuo esikoinen ei enää viihdy rattaissa pätkääkään. Nyt kun on talvi niin on kävelyllä mieluummin halunnut istua pulkassa eikä siinäkään viihdy kuin pienissä pätkissä kun haluaa kävellä. Seisomalaudan löysin kirpparilta ihan muutamalla eurolla, saapi sit vaikka siinä koittaa seistä jos ei jaksa kävellä. Mutta pitemmälle lenkille lähden kyllä sitten vauvan kanssa ihan kahdestaan. Kaupassa yms käydään autolla kun on kuitenkin hieman jo matkaa tuonne keskustaan.

Ostaisin.
Ei meillä vielä tuo 2v2kk kävele rattaiden vierellä kun tovin niin haluaa jo kyytiin. Ja muutenkin helpompi valvoa kun sekä vauva että taapero on rattaissa esim. liikenteessä ja kaupassa.

Meillä lapsille tulee ikäeroa tasan 2v ja käytetyt Carena
Double Swingit on jo katsottuna =) Liikutaan kaikkialle pääasiassa rattailla ja kun on kesävauva taas tulossa niin minua ei viehätä ajatus kuumasta pikkuvauvasta kantoliinassa hiostamassa pakkautuneita tissejäni :|
Vauvallekkin mukavempi kun saa nukkua viileässä kopassa ja sylitellään sit muuten

Yhteistyössä