Lapsilla eri sukunimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maijala

Vieras
Hei monilapsiset yh-mammat (tai jo pariutuneet), joiden jokainen lapsi on eri isältä. Onko lapsilla sama sukunimi kuin äidillä? Vai isien sukunimet kullakin? Vai joku muu ratkaisu?

Ystävälläni on uuden miehensä sukunimi, hänen kahdella lapsellaan on kummallakin oman isänsä sukunimi. Ennen heillä oli siis neljä nimeä postilaatikossa, nykyään enää kolme :D

Meillä on jokaisella oma sukunimi. Lapsilla isiensä sukunimi, itse en ole koskaan sukunimeäni vaihtanut. Ei ole mulle mikään kynnyskysymys. Saavathan nuo vaihtaa sukunimensä muutaman vuoden päästä aikuistuttuaan, jos se heitä häiritsee. Minua ei.

Mulla on yksi lapsi jolla isänsä sukunimi. Jos lisää lapsia tulee, niin varmaankin olisivat hekin eri sukunimellä kuin mä. En koe asiaa miksikään ongelmaksi.

[QUOTE="Anna";24043635]Meillä on postilaatikossa 6 sukunimeä.

On minun ja mieheni, minun lasteni ja miesten lasten, joilla on 4 eri sukunimeä.[/QUOTE]

Meillä on vain yksi sukunimi postilootassa: minun.

[QUOTE="mä";24043438]Kaverin kolmella lapsella on kaikilla eri sukunimet ja vielä äidillä omansa :(
Itse olisin tehnyt toisin .[/QUOTE]

Miksi surullinen hymiö tuohon kohtaan? Sä et tekisi noin, mutta eipä sun kaverin ratkaasu ole sun asia ja surkuteltava.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anna";24043635]Meillä on postilaatikossa 6 sukunimeä.

On minun ja mieheni, minun lasteni ja miesten lasten, joilla on 4 eri sukunimeä.[/QUOTE]

Saako kysyä, miksi miestesi lapsilla on 4 eri sukunimeä? Onko kaikilla eri äiti?

Yhteistyössä