Lapsilisät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Räyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
taas vastaan sammalla alillakuin enenkin.
LApsilisä on tarkoitettu lasten elatukseen. kun sinulla on lapsia kulutkin nousevat, joten son oikeutettua että vanhemmat käyttävät lapsilisät, ruokaan, vuokran maksuun sähkölaskuun jne. jos perhe omistaa auton niin auton kuluihin myös sallittu käyttää,koska isomman auton tarvitsee jos on suurempi perhe.
myös harrastusmenoihin tarkoitettu osa käytettäväksi, harvempi nyt JOKA kuukausi ostaa vaatetta.
meille ainkin sanoivat lastensuojelun sossut että lapsilisä onkin tarkoitettu koko perheelle, koska kun on lapsia pitää ola isompi asunto jne.

toki meillä lapsilisäpäivänä kaikki sa vielä jotakin pientä ekstraa, mutta muuten kyllä käytetään koko perheen menoihin

" harvempi nyt JOKA kuukausi ostaa vaatetta."

:whistle: minä kuulun niihin harvoihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Lapsilisän vois ottaa kokonaan pois, jos se menee vaan säästöön. Kyllä se on tarkoitettu ihan lapsen elättämiseen, eli juuri vaippoihin, ruokaan, vaatteisiin ja harrastuksiin. Näin mä aattelen.

Niin sä aattelet, eikö jokainen saa aatella miten haluaa. Kukaan ei määrää mihin lapsilisät pitää käyttää.
Joo olen hyvätuloinen (monen vuoden opiskelun tuloksena) ja saan myös neljästä lapsesta lapsilisää jotka säästän lähes aina. Voihan ne poiskin minulta ottaa ja samalla voisi myös veroprosenttiani laskea kymmenellä prosentilla.

Eihän tässä maassa kukaan saa tulla paremmin toimeen kuin naapuri...

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Lapsilisän vois ottaa kokonaan pois, jos se menee vaan säästöön. Kyllä se on tarkoitettu ihan lapsen elättämiseen, eli juuri vaippoihin, ruokaan, vaatteisiin ja harrastuksiin. Näin mä aattelen.

Ihanan yksikertaista :D Jos olet tarpeeksi varaks, niin et voisi saada lapsilisää... No suostuisitko sinä sitten siihen, että hyvätuloisten veroprossa alennettaisi ja pienituloisten nostettaisiin, ihan niinkun tasapuolisuuden vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Ettekö laita yhtään sivuun lapsille?

joo, saavat sitten perinnöksi tämän osakkeen :heart:

Saavat meilläkin talon joskus mutta laitetaan silti lapsien tileille ihan vain 10?/nupi kuussa sen ajan kun olen hoitovapaalla, kun menen takas töihin, menee koko summa lapsien tileille. On sit ajokortti yms. rahat odottamassa. ;)

Jokainen sijoita eri tavalla. Mäkin laitan kyllä yleensä kympin-pari laspilisistä alsten tileille, mutta en missään vaiheessa rupe säästämään koko lapsilisää heille. Ma ajattelen vaikka niin, että maksan nyt tolla lapsilisällä vaikka asuntolainaa nopeammassa tahdissa, olen velaton kun lapsen on teini-ikäisiä. Silloin mulla on velaton kämppä -> edulliset asummiskustannukset -> tarpeeksi rahaa maksaa lapsille autokoulut, koulutukset yms.

Kiitti vinkistä, voisikin sitten kun on molemmat töissä, laittaa vaikka joka kk 50? lasten tileille, lopuilla n. 100?:lla lyhentää lainaa normilyhennysten lisäksi. :)

Yhteistyössä