lapsilisä

  • Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti
No en kyllä ole ikinä ajatellut, että mihin juuri nämä lapsilisinä saadut eruot tulee käytettyä... ne on meillä perheen yhteisiä rahoja ihan samalla tavalla kuin mun vanhempainrahat ja miehen palkka. Näistä rahoista sitten kulutetaan ja säästetään tilanteeseen sopivat summat erottelematta rahan alkuperää.
 
piparminttu
Mun kaikki 4 tyttöä saanut jokaikisen pennosen lapsilisistä 18v asti sitten heillä niihin käyttöoikeus,viisaasti käyttäneet , ja osa säästössä. Itse en oo lapsilisiä koskaan tarvinnut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Mun kaikki 4 tyttöä saanut jokaikisen pennosen lapsilisistä 18v asti sitten heillä niihin käyttöoikeus,viisaasti käyttäneet , ja osa säästössä. Itse en oo lapsilisiä koskaan tarvinnut.
Ei muuten mutta inflaatio syö niitä melkosesti, pitäis saada aika hyvä korko että pysyisi edes samana.
 
En laske sitä mitenkään erilliseksi tuloksi, joten en osaa sanoa mihin se menee. Sata euroa kuussa vähintään menee säästön, mutta mun säästötili ei ole mitenkään mitään tiettyä syytä varten. Toiveena olis, että voisin tarjota tulevaisuudessa tytölle (ja niille muille, ei vielä syntyneille) meidän oman kodin; sitten ku täyttävät 18 niin jonkun pienen pesämunan.
 
Ei meillä erotella lapsilisiä, säästöön kyllä menee kuukaudessa enempi kuin lapsilisät on muttei lasten omille tileille =)

Vanhemmillani on lapsille omat tilit joihin säästävät, sinne kummitkin laittavat merkkipäivinä jemmaan =)
 

Yhteistyössä