Lapsikorua kellään? (Kalevala)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Natsku

Vieras
..Ja etenkin te, jotka olette istututtaneet lisää kiviä helaan. Minkä hintaista oli? Vein nimittäin oman koruni liikkeeseen, josta se lähetettäisiin Kalevala korulle, niin täti siellä arveli että maksaisi ainakin sen 65 euroa. Ehdotti myös että ostaisin vaan toisen helan, joka olisi saman hintainen. Vaan kun en halua enempää heloja vaan yhden johon keräisin ne kivet. Siinä on siis ennestään sininen ja nyt pitäisi punainen saada. Niin. Tuo hinnasto ei siinä liikkeessä ollut ajan tasalla, eli hinta ei ole varma. Maanantaina lupasivat soittaa kyllä. Mutta siis, jos joku muistaisi oman korunsa hintaa..? :)

Mulla ei o ku yks hela ja yks kivi siin mut jos tulis toinen natiainen joskus niin varmaan sit haluisin toisen helan ihan silläki ajatuksella et sit ne vois antaa "perintönä" eteenpäin sille lapselle josta se hela on hankittu. Tai vaik sit istuttaa kiviä jos joskus sit tulis lapsenlapsia

mulla lapsikoru,mutta hopeisena ja aikoinaan liikkeessä sanoivat että siihen ei voisi istuttaa kiviä.talvella siis tulossa neljäs hela koruuni,minustakin olis ollu kivempi jos olis voinu istuttaa kivet.

Kyllä niitä kiviä voi istuttaa. Kolme kiveä vo yhessä olla. Minusta useampi hela tekisi siitä korusta jotenkin massiivisen... Mulla kun se ketju ei ole se pisin vaan se keskimmäinen. Juu, ja hopeinen koru mullakin. :) Joku rodoliitti kuulema se punainen kivi. Tietysti maksaahan se kivin jonkun euron ja sitten laittaminen toki. Kai se on vaan maksettava kun kerta tuolleen sen haluaa. Heh heh!