V
vuodatusta
Vieras
Joo. Siis meillä on 3,5-vuotias poika, joka on oireillut oikeastaan koko ikänsä. Vauvasta asti tuntui vähän "oudolta", ei rauhoittunut kuin tiukassa kapalossa ja skippasi konttaamisenkin kokonaan. Nousi pystyyn aikaisin, kolhi itseään mutta harvoin itki. Aloitti päiväkodin 2-vuotiaana ja siellä rupesi, pienestä ryhmästä huolimatta, puremaan muita tilanteissa joissa ei ollut suuttunut tms. Elto seurasi touhua vuoden verran, saimme neuvolasta vihdoin lähetteen psykiatrille jonka lausunnon turvin poika pääsi integroituun erityisryhmään. Tässä vuoden aikana on epäilty mm. aistiherkkyyksiä (yli & ali), sensorisen integraation ongelmia jne. Pojalla on vieläkin puruleluja koska ihan kaikki menee suuhun, pitää vahtia ihan jatkuvasti tai muuten tekee jotain typerää, on todella raju fyysisesti eikä tunnu ymmärtävän että aikuiseenkin sattuu kun hän roikkuu kiinni niin vahvasti jne. Toimintaterapiaa on väläytelty.
No, kävimme nyt sitten perheneuvolassa, vieläpä ihan alueellisen johtajan puheilla. Hän seurailee pojan kasvua tästä eteenpäin, mikä kuulostaa hyvältä mutta siinäpä ne hyvät uutiset suunnilleen olivatkin.
Ihan sama mitä huolenaiheita toimme "pöytään", hän ohitti ne virnuilemalla ja kieltäytyi lukemasta vasua ("olen mielummin ihan elävässä vuorovaikutuksessa kanssanne"), kun viittasimme ongelmiin joista myös päiväkoti on huolissaan. Vähättelyä, vähättelyä, vähättelyä. Lapsi on vielä niin pieni jne.
Kun pääsimme tuolta, minä olin raivoissani. Yli vuosi on vatvottu käytösjuttuja, päiväkotikin kokee aiheelliseksi tutkimukset- ja sitten tämä yksi herra Isoherra evää kaiken, pelkän iän perusteella!! Silläkään ei ollut merkitystä että minun ja mieheni suvuissa kulkee mm. aspergeria, si-häiriötä jne. Että kiitos ja näkemiin vaan, tulkaa keväällä uudestaan vähäteltäviksi.
No, kävimme nyt sitten perheneuvolassa, vieläpä ihan alueellisen johtajan puheilla. Hän seurailee pojan kasvua tästä eteenpäin, mikä kuulostaa hyvältä mutta siinäpä ne hyvät uutiset suunnilleen olivatkin.
Kun pääsimme tuolta, minä olin raivoissani. Yli vuosi on vatvottu käytösjuttuja, päiväkotikin kokee aiheelliseksi tutkimukset- ja sitten tämä yksi herra Isoherra evää kaiken, pelkän iän perusteella!! Silläkään ei ollut merkitystä että minun ja mieheni suvuissa kulkee mm. aspergeria, si-häiriötä jne. Että kiitos ja näkemiin vaan, tulkaa keväällä uudestaan vähäteltäviksi.