lapsi tuli kaverit meni

• Viestiketjun aloittaja riitta
  • Ensimmäinen viesti
riitta
vanhanaikanen tarina. sain 20v esikoiseni. kaverini oli tuohon aikaan kovia ottaa alkoholia ja ym. lapsen synnyttyä huomasin ettei kaverini pidä minuun mitään yhteyttä.. itseänikin voin syyttää ei vaan huvittanut lähteä yötä myöten rilluttaa kun vauva kotona piti yöt hereillä. toinen lapsi tuli nopeasti perään, nyt neljän vuoden kotona olon jälkeen tunnen olevani yksin. olen yrittänyt välistä lähteä heidän kanssa ulos mutta tuntuu että olen ulkona jutuista ja vastuu painaa. onneksi on mies mikä ei kyllä ystävää aina korvaa vaikka sellainen onkin. toki "kavereita" tosin minua 10v vanhempia, suvun kautta tulleita, mikä välillä tuntuu suhtautumisessa olen aina se nuorin jolla on koko elämä edessä. en mollaa kolmekymppisiä tuntuu vaan niin eri jutut olevan, puistossa olen nuori äiti.
tiedän että minun ikäisiä -83 äitejä on paljon mutta missä?

Tuttu tarina mutta niin siinä vaan käy. Jos ajattelet asiaa toisinpäin että itse olisit sinkku ja menovaiheeessa ja joku pukkaisi yhtäkkiä vauvan niin tuskin sua kiinnostaisi siä kaverilla aina olla ja istua ja kuunnella vauvajuttuja mistä sulla ei ole hajuakaan ja kuinka monta kertaa vauva kakkas tai kuinka söötti se oli se teki jotain tms... mulla jäi kans kaverit vaikka mulla oli 6 tuttua samaan aikaan raskaana. 2 on pysynytläheisenä, molemmilla saman ikäiset lapset ja pari vanhempaa. mutta ei näistä baari-ihmisistä enään kuulu. Kai ne sieltä palautuu kun tulee itse raskaaksi tms ja haluaa rauhottua ja kaipaa vertaistukea.

Voisin allekirjottaa sun tarinas. Varsinkin tuon "olen yrittänyt välistä lähteä heidän kanssa ulos mutta tuntuu että olen ulkona jutuista". Mua melkein hävettää se, kuinka mua hävetti liikkua yhen oman ikäsen seurassa ku se oli humalassa :whistle: :ashamed: Yritettiin muka olla niin ennenkin kaverit ja että olis muka ihan kivaa jne. Ei se vaan toimi niin. Parempi ku lähettää vaan sähköpostia ja näkee sillon ku näkee. On vaan niin erilaista...

Niin ja yv saa heittää myös :wave:

Yhteistyössä