Lapsi tulee, ystävät häviää

• Viestiketjun aloittaja PikkuMyy88
  • Ensimmäinen viesti
PikkuMyy88
Sanokaas joku viisas, mikä siinä on, että kun saadaan lapsi, osa ystävistä lopettaa kokonaan yhteyden pidon?

Miksei sitä voisi olla samalla lailla ystävä kuin ennenki?
Kohtahan siyä saa huomata ettei ole ystäviä ollenkaan kun kaikki katoaa jonnekkin :(

PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Niin se on. Vanhat katoaa ja uusia tulee tilalle. Lapsentahtisuus rajoittaa sen verran menoja ja tekemisiä, että kaikki ei sitä siedä. Aika typerää, koska se on vaan väliaikainen tila.
Mutta eihän kaikki niitä uusia ystäviä saa :/ Joillakin paikkakunnilla vaan ei ole mitään mistä uusia ystäviä voisi lähteä etsimään :/

noh
Minulla on käynyt niin, että kun ystävät meni naimisiin ja sai lapsia, ei niitä kiinnosta enää olla tekemisissä sinkun kanssa. Ja ei, en ole mikään hirveä bilehile, jonka kanssa voi hengailla vain baarissa.

PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla vaan ole hävinnyt, päin vastoin, lasten myötä on tullut ystäviä lisää ja vanhat, lapsettomatkin ystävät on pysyneet.
Kiva että joillakin nuinkin päin :heart: Mitä kautta olet saanut uusia ystäviä? =)

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy88:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Niin se on. Vanhat katoaa ja uusia tulee tilalle. Lapsentahtisuus rajoittaa sen verran menoja ja tekemisiä, että kaikki ei sitä siedä. Aika typerää, koska se on vaan väliaikainen tila.
Mutta eihän kaikki niitä uusia ystäviä saa :/ Joillakin paikkakunnilla vaan ei ole mitään mistä uusia ystäviä voisi lähteä etsimään :/
Jos niitä uusia kavereita täältä etäänperältä löytyy, niin varmasti löytyy sieltäkin mistä sinä olet. Ei kaikista tietenkään y s t ä v i ä tule, mutta semmosia kivoja kavereita kuitenkin. Kannattaa bongailla netistä samalta suunnalta olevia ja lähestyä yvllä - ja käydä kaikenmaailman kerhoisssa ja hiekkalaatikoilla, mitä suinkin löytyy. Täytyy olla itse aktiivinen.

Ananas
Ei mulla vaan ole hävinnyt, päin vastoin, lasten myötä on tullut ystäviä lisää ja vanhat, lapsettomatkin ystävät on pysyneet.
Kiva että joillakin nuinkin päin :heart: Mitä kautta olet saanut uusia ystäviä? =)
Itse olen tutustunut kavereideni kautta, täältäkin saanut pari.

vieras
Perhekerhosta ja puistosta. Samanikäisiä lapsia meillä. Rohkeesti vaan kahville pyytämään, siitä se lähtee :)

tyttöjen äiti
Mulla ei ole ykskään ystävä hävinnyt lapsien myötä, mutta lisää on tullut. Mun ystävät on olleet sitä tosiystäväsorttia! Ystäväsi ovat ehkä vähän kypsymättömiä....

Sanokaas joku viisas, mikä siinä on, että kun saadaan lapsi, osa ystävistä lopettaa kokonaan yhteyden pidon?

Miksei sitä voisi olla samalla lailla ystävä kuin ennenki?
Kohtahan siyä saa huomata ettei ole ystäviä ollenkaan kun kaikki katoaa jonnekkin :(
Näin on käynyt minullakin :( Mutta sillon tällön kun aikataulut sopii yhteen niin nähdään edelleen mutta sitä sellasta tosi ystävää ei tällä hetkellä ole. Tai on, mutta hänen kanssaan ei nähdä koskaan. Pidetään yhteyttä netin ja tekstiviestien välityksellä. =) Hän on tukena asiassa kuin asiassa =)
Mutta on kyllä tullut uusiakin kavereita lapsien myötä. Tai lähinnä niin että kun vanha luokkakaveri, jonka kanssa ei kauheasti pidetty yhteyttä, sai myös lapsen niin ollaan nyt läheisiä taas =)

Taa
Kyllä suurin osa on pysyny. Harvemmin nähdään ku ennen ja eri asioita tehdään. oon sitä mieltä, että paljon se on itestäkin kiinni, kuinka ne ystävät pysyy. Joskus tuore mamma kun unohtaa, että on hyvä pitää kavereihin yhteyttä eikä olettaa että kyllä ne soittavat.

Huomasin saman kun esikoinen syntyi :/ On ne kyllä yllättäen jostain ryömineet takaisin nyt kun lapset vähän vanhempia... Mistä lie johtuu.

Oon kyllä huomannut ilmiön toisinkin päin. Tuntuu että kun perheeseen tulee vauva niin kiinnostus ystäviä kohtaan vähenee huomattavasti ja välit viilenee.

"Sama"
Niin, en sitten tiedä että vaikuttaako ikä siihen että kaverit kaikkoaa lasten myötä. Itselleni ainakin kävi niin. Oli 20v. kun esikoinen syntyi ja nyt 22v. odotan toista. Yhtään ystävää, tai edes kaveria ei ole.
ap taitaa olla -88 syntynyt? Ehkä nuoret vanhemmat useimmin menettävät kaverinsa lasten myötä, tiedä häntä.
Mistä päin ap on?

"joooo"
Olen huomannu saman. Mun eräs ystävä tokas kerran että mä vetoan aina mun lapseen ettei mun tarvis lähteä mihinkään ( tarkottaa siis baareja yms. ). On se pikkasen hankala lähteä baariin jos ei lapselle ole hoitajaa.

Yhteistyössä