Lapsi todella kipeä ja kaksi yötä valvottu...avautumista ja pohdintaa töihin menosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti-ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";30677782]Teet niin tai näin, aina on huono. Et voi mennä töihin sairastuttaa muita kun lapsi kipeä. Jos oot töistä pois, syyllistetään siitä. Mutta tässäkin tapauksessa ap itse tietää parhaiten työtilanteen ja työnantajan suhtautumisen, kannattaa siis luottaa omaan arvioon. Moni ehkä katsoo tilannetta omalta kantilta ja sitten syyllistetään turhaa. Mä en voisi jäädä kotiin, jos mies kotona, eikä olisi tarvettakaan. Ap:n tilanne oli näköjään toinen. Kannattaa selventää heti oma tilanne jos haluaa kysyä neuvoa, koska jokaisen työ on niin erilainen.[/QUOTE]

Näin. Jos itselläni olisi mahdollista ottaa palkatonta, olisin itsekin vastaavassa tilanteessa kotona. Ei kai kukaan vastaajista luullut, että ap:n työnantaja maksaa palkkaa tuossa tilanteessa?

Pakko kyllä oikeasti ihmetellä, miten nuo äiti-isä-suhteet näköjään useissa perheissä ovat vielä vanhanaikaisia. Luulisi, että kun isä on enemmän kotona kuin äiti, niin olisi ollut aikaa rakentaa hyvää suhdetta lapseen, niin että lapsi kokisi isän vähintään yhtä hyväksi kuin äidin. Mutta ilmeisesti ei.

Meillä onneksi hoitovastuu ja lasten kanssa oleminen on mennyt alusta saakka sen verran tasan, että lapset osaavat tiukassa paikassa turvautua myös isäänsä.

Meillä mä oisin mennyt töihin ja mies jäänyt kotiin. En myöskään ois valvonut kahta yötä putkeen, jos perheen toinen aikuinen on "vain" kotona. Toisaalta, ymmärrän että omaa lasta haluaa itse hoitaa, kun toinen on noin kipeä - vaikka se isäkin varmasti osaa ihan yhtä lailla. Meilläkin lapset on sairaana tahtoneet äidin.

Meillä ollaan myös tasaveroisia huoltajia sekä minä että mies. Mies siis jäisi tuossa tilanteessa kotiin, koska mun poissaoloni tarkoittaa lukuisia tapaamisaikojen siirtoja ja päivästä riippuen töitten kaatumista muitten niskaan. Yleisestikin se jää kotiin jolla asia on helpommin järjestettävissä. Nytkin meillä on lapsi kipeänä, joten ilman muuta olen kotona koska mulla on vapaapäivä ja mies on töissä. Ei kävisi mielessäkään että hän lähtisi perumaan palavereja ym vaikka lapsi haluaisikin isin.

Palstalaisten mielestä on toki parempi, että influenssaisen lapsen äiti singahtaa vielä toiselle puolelle Suomea tartuttamaan taudin muihinkin. :whistle:

Kuinka moni influenssalaisen lapsen isä lähteekään aamulla töihin...tartuttaan muita??

Toisin sanoen, mikä hiton logiikka tässä vastauksessa on? Taasko se että äiti on jotenkin erilainen ihminen kuin isä. Eriasemassa ja sillei?

Surullista luettavaa. Lasten kannalta. Korvaamattomat äidit pitäs lailla kieltää. Tulevaisuudessa lapset vaan pariskunnille joissa molemmat kantaa vastuuta ja pystyy tarjoamaan lapselle turvaa.

[QUOTE="kuha";30678097]Kuinka moni influenssalaisen lapsen isä lähteekään aamulla töihin...tartuttaan muita??

Toisin sanoen, mikä hiton logiikka tässä vastauksessa on? Taasko se että äiti on jotenkin erilainen ihminen kuin isä. Eriasemassa ja sillei?[/QUOTE]

Eli jos perheessä on lapsi influenssassa niin molempien vanhempien pitää olla kotona vaikka olisivat itse terveinä?

Minusta on loistavaa, että pystyin pitämään YLITYÖVAPAAN tässä näin ja olemaan tukena. Mies todellakin on paljon lapsen kanssa, minä olen pari kertaa kuussa myös työreissuilla yötä (herranjumala, huono äiti, kun jätän lapsen niin usein ilman äidin syliä ;)!!!) ja siis sain palkan myös tältä päivältä ;). Olen tehnyt nämä tunnit työnantajalleni monta monta kertaa jo ennakkoon. Pidän näitä vapaita aina silloin tällöin, joskus mennään lapsen kanssa vaikka uimaan tms. Mutta ymmärrän, että jotkut on kateellisia tällaisesta mahdollisuudesta ja upeasta työnantajasta, joka tämän mahdollistaa...

[QUOTE="jonna";30677592]Tuossa tilanteessa meillä mies veisi lapsen lääkärii, koska mun työnantaja ei heltyis. Muista kiittää pomoasi jotenkin, hän joustaa ihan omaa hyvää hyvyyttään.
Mutta olisi meillä myös mies valvonut ja hoitanut lasta jo viikonloppuna. Ei auta valittaa että väsyttää tai on vaaraksi liikenteelle jos on itse valvonut, isäkin olisi voinut valvoa. Jossei vapaaehtoisesti nii sit käskemällä. Osaamattomuuskaan ei ole syy, koska hoitamisen kyllä oppii, jokainen mies osaa googlettaa samat asiat ku äitikin.[/QUOTE]

Nimenomaan, samat asiat isä osaa tehdä kuin äitikin, ja jos ei osaa, on aika opetella! Miten mies pärjäis sairaan lapsen kans jos joutuisit vaikka itse sairaalaan. Toki kun univelkaa, parempi jäädä kotiin päiväksi pariksi ja levätä.

Meillä myös isä osaa hoitaa sairasta lasta ja on tarvittaessa vienyt lääkäriin, lapsi ei valikoi vanhempiaan vaan jää mieluusti kotiin kumman ksnssa tahansa. Lapsi on hoidettu yhdessä niin terveenä kuin sairaana.

Joo olen tosi kade sulle ap. Mulla kun työssäkäyvä mies usein valvoo kipeiden lasten takia öitä, käyttää lääkärissä, jne. ettei koko hoitovastuu jää minulle ja kumpikin saa nukkuakin välillä...

[QUOTE="Äiti-ihminen";30678373]Minusta on loistavaa, että pystyin pitämään YLITYÖVAPAAN tässä näin ja olemaan tukena. Mies todellakin on paljon lapsen kanssa, minä olen pari kertaa kuussa myös työreissuilla yötä (herranjumala, huono äiti, kun jätän lapsen niin usein ilman äidin syliä ;)!!!) ja siis sain palkan myös tältä päivältä ;). Olen tehnyt nämä tunnit työnantajalleni monta monta kertaa jo ennakkoon. Pidän näitä vapaita aina silloin tällöin, joskus mennään lapsen kanssa vaikka uimaan tms. Mutta ymmärrän, että jotkut on kateellisia tällaisesta mahdollisuudesta ja upeasta työnantajasta, joka tämän mahdollistaa...[/QUOTE]

Pitäisikö sinunkin kaivaa ne stringit pois sieltä jostain, vai miten se sinun oma neuvosi nyt menikään? Olisit voinut avauksessasi kertoa, että aiot pitääy lityövapaan. Avauksestasi sai, ehkä tarkoituksellisesti, sen kuvan, että aiot pitää lapsen sairastumisesta johtuvan hoitovapaan. Tätä moni ihan asiallisesti ihmetteli, että jos mies on jo kotona, et voi olla töistä pois ainakaan sairaan lapsen hoitamisen varjolla.

Asiahan muuttuu ihan toiseksi, jos otat vapaapäivän. Sitä kai ei tarvitse ees palstalta erikseen kysellä? Jos halusit vertaistukea siihen, että onko tyttö muidenkin mielestä kovin kipeä, niin sitäkään on vaikea palstalta käsin sanoa. Tai sitä, oletko liian väsynyt ajamaan.

Älä suutu silloin, kun et itse anna riittävää infoa. Harmi, että tyttö on niin kipeä, ja hieno että kykenit olemaan vapaalla ja mukana hoitamassa. Moni varmaan tekisi niin, jos olisi mahdollisuus.

[QUOTE="Äiti-ihminen";30678373]Minusta on loistavaa, että pystyin pitämään YLITYÖVAPAAN tässä näin ja olemaan tukena. Mies todellakin on paljon lapsen kanssa, minä olen pari kertaa kuussa myös työreissuilla yötä (herranjumala, huono äiti, kun jätän lapsen niin usein ilman äidin syliä ;)!!!) ja siis sain palkan myös tältä päivältä ;). Olen tehnyt nämä tunnit työnantajalleni monta monta kertaa jo ennakkoon. Pidän näitä vapaita aina silloin tällöin, joskus mennään lapsen kanssa vaikka uimaan tms. Mutta ymmärrän, että jotkut on kateellisia tällaisesta mahdollisuudesta ja upeasta työnantajasta, joka tämän mahdollistaa...[/QUOTE]

Ensinnäkään et puhunut mitään ylityövapaasta ensimmäisessä viestissäsi. Hyvä että voit pitää noin lyhyellä varoitusajalla ylityövapaita! Siitä olen vähän kade, koska mun pitää järjestää itse omat ylityövapaani kalenteriin jopa useamman viikon edeltä.

Toiseksi mietit että kun tyttö haluaa äidin. Ja että haluat itse olla viemässä lasta lääkäriin. Valitettavasti onnistuit antamaan miehestäsi kohtalaisen onnettoman kuvan (sun pitää vahtia lapsen lääkäriin vieminenkin) tai että muuten pidät itseäsi jotenkin ylivertaisena. Tämä on se kuva jonka annoit, joten turha jälkeenpäin kitistä.

[QUOTE="kuha";30678097]Kuinka moni influenssalaisen lapsen isä lähteekään aamulla töihin...tartuttaan muita??

Toisin sanoen, mikä hiton logiikka tässä vastauksessa on? Taasko se että äiti on jotenkin erilainen ihminen kuin isä. Eriasemassa ja sillei?[/QUOTE]

Palstalogiikan mukaan ei saa kukaan mennä töihin tai koululaisten kouluun vaikka olisivatkin terveitä:) Ja kaikki ottavat ilman muuta aina palkatonta töistä.Tosin palstalogiikan mukaan aina mistä vaan pitää saada palkallista vapaata...

[QUOTE="Äiti-ihminen";30677651]Voi hoosianna...mies on siis pakkolomalla raksahommista ja minä myyntitykkinä...tämän päivän asiakkaat ois ollu 180 km:n päässä...ja siksi minä valvon lapsen kanssa , kun herään luontaisesti, kun lapsi unissaan valittaa. Mies nukkuu sikemämmin. Ihme kätisijä nro 14. Kaiva ne stringit pois sieltä nielusta tai nutturan keskeltä :D.

Mutta joo, lääkärissä käyty ja influenssaa on kuulemma selkeästi. Ei otettu mitään testiä, sitä ei kuulemma oteta, kun oireisto on niin selvä. Testi sitten, kun on riskiryhmäpotilas, näin voidaan antaa sitten se influenssaan helpottava lääkekuuri tarvittaessa.[/QUOTE]

Ensin kysyt neuvoja täältä ja sitten raivoat ja käyttäydyt typerästi kun saat vastauksia. Jotenkin annoit tosiaan sen kuvan miehestäsi, että hän kun nyt on työtön niin ... vähän on toistaitoinen. Ai ettei muka aikuinen mies opi heräämään, jos vaimolla olisi tärkeitä töitä tiedossa. Huhhuh.

Itse kyllä annoit ihan väärän kuvan asiasta. Kukapa tässä nyt kateellinen olisi, wt vain viitsinyt vaivautua kertomaan aika olennaisia asioita. Kuten joku sanoi, annoit miehestäsi kuvan ettei pärjää ja miksi et voinu heti sanoa että pidät ylityövapaita. Toi kateuskortti oli aika säälittävä, eikä antanut enää sinustakaan hyvää kuvaa :) Jos haluaa neuvoa ja vertaistukea, kannattaa kertoa olennaiset asiat ettei tule väärinkäsityksiä. Sanoin jo aiemminkin, että moni katsoo tilannetta ehkä omalta kantilta kun et tietoja antanut kunnolla.

En kyllä joo selvittänyt kaikkia kiemuroita. En kokenut tarpeelliseksi enkä koe kyllä nytkään, kysyin, onko tämmöistä tautia ollut liikkeellä ja miten muilla on hoidettu nuo lapsen hoitohommat. Se oli näköjään ihan toisarvoista, kun haluttiin haukkua mun mies ja minut :D

Oikeesti, mä nauran täällä ihan kippurass :D Ootte te huvittavia :D.

No nyt kun mun ja miehen työsuhteet ja miehen kykeneväisyys isänä oloon on selvitetty, niin kysynpä vielä uuden kysymyksen: Onko muilla kestänyt kuinka pitkään tää influenssa?

Aina se vaan taitaa olla sama ihminen joka nauraa maha kippurassa saamalleen palautteelle.

Ja kukaanhan ei ole kyseenalaistanut isän kykyä olla isä, vaan nimenomaan sanottu sinulle, että kyllä se yleensä isiltäkin onnistuis, ei tarttis jäädä töistä pois kun isä on kotona. Eli josset nyt vieläkään ymmärtänyt, niin sinut tässä kyseenalaistettiin kaikessa tärkeydessäs.

No huh. Tuollaisissa tilanteissa meillä yleensä valvoo sekä äiti että isä, vaikka kumpikin ovat ihan kykeneviä yksinäänkin hoitamaan. Silti aina jomman kumman pitää mennä töihin päiväksi, tuskin meillä olisi työpaikkaa, jos joka taudin yhteydessä olisi molemmat pois töistä. Joskus voi vähän väsyttääkin, mutta univelat nukutaan pois, kun taas tervehdytään.

Tietysti jos on mahdollista noin nopealla aikataululla perua tapaamisia ja ottaa joustovapaata, niin tehkää ihmeessä niin.

Itse asiassa kyllä kerroit lapsen sairastamisesta. Ja sitten kyselit töihin menosta ja miten muilla hoidetaan työjutut. Joten naura ihan rauhassa vain. Meidän lapsella ei ole tuota tautia ollu. Mutta olen kyllä kuullut, että viikonkin kestää ja kaverin lapsi sai jälkitautina vielä keuhkoputkentulehduksen.

Yhteistyössä