lapsi tippui pinnasängystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meidän tyttö (1v2kk) oli päiväunilla pinnasängyssään ja yhtäkkiä kuului kops ja sit hirvee huuto. Menin katsomaan niin hän makasi lattialla ja itki. Ilmeisesti oli kiivennyt sängyn reunalle ja horjahtanut sieltä alas.
Pelottaa vaan nukuttaa häntä enää pinnasängyssä kun sieltä reunalta on aika korkea pudotus kuitenkin alas, mutta en tiedä uskallanko siirtää vielä lastensänkyynkään, kun tyttö pyörii nukkuessaan niin paljon, et tippuis varmasti...

Meillä saman ikäinen poika, mutta onneksi ei vielä ole niin taitava kiipeilijä että pystyisi kiipeämään pinnäsängystä pois.
Mutta saahan noihin lastensänkyihinkin sellaisia laitoja. Ja sitte jos vielä laittais jotai pehmeetä siihen sängyn viereen jos sattuu kierähtämään sieltä pois. Onhan siitä lastensängystä kuitenki pienempi pudotus kuin pinnasängystä...

Huh-huh, kuulostaapa hurjalta! Onneksi ei sattunu pahemmin, mutta seuraile kuitenkin tytön vointia ja vie lääkäriin jos vaikuttaa sekavalta.

Saisiko pinniksen pohjaa laskettua vielä alemmaksi? Meillä poika (1v7kk) ei ole koskaan päässy kiipeämään ylös pinniksestä, vaikka kaikkialle muualle kiipeääkin. Tai jos teillä sattuu olemaan matkasänky, niin ala käyttää sitä, koska niissähän on yleensä pohja matalammalla kuin tavallisessa pinniksessä.

Kannattaa varmaan alkaa katsella seuraavaa sänkyä ja sellaista jossa on kunnolliset laidat. Aika moniin lastensänkyihin saa irrotettavan lisälaidan, mutta kaikissa laitaa ei ole ollenkaan ja aluksi voi laittaa irtopatjan sänkyn viereen, jos tyttö tulee sieltä alas nukkuessaan.

Toivottavasti keksit ratkaisun ennen iltaa. Tsemppiä! :hug:

Eikö kuitenkin kannattais siirtää tyttö matalaan sänkyyn. Pudotus ei ainakaan ole niin korkea. Kerran oli kysely kuinka monen lapsi on tippunut jatkettavasta niin ei tainnu tulla yhtään vastausta, että olis tippunu. Niissä on kuitenkin vähän sitä reunaa, joka stoppaa ja voihan siihen laittaa patjan lattialle niin ei ole kova tömpsähdys. Me siirrettiin samana päivänä jatkettavaan kun osoitti merkkejä, että tulee laidan yli ja hyvin on menny eikä ole tippunut.

Moi!

Mein pinniksis oli kaks irrotettavaa pinnaa, jotka poistettiin, kun toinen tuli ekan kerran reunan yli. Aukosta kun pääsi vapaasti kulkemaan, ei tarvinut kiipeillä reunan yli. Eli yks vaihtoehto on ottaa saha käteen :laugh: - Tai onnistuisko pinnojen irrottaminen muilla keinoin ;) :D

jep tuttu tarina..meillä kävi samalla tavalla ku poitsu oli vuoden ikänen.oli päikkäreillä ja yhtäkksiä kuulu kamala tömäys ja huuto..tiesin heti mitä oli tapahtunut ja voin sanoa et meinasin oksentaa matkalla lastenhuoneeseen kun ei tienny mitä jälkeä oli tapahtunut..mut ei onneksi käynny pahemmin.poika oksensi parin tunnin päästä tapahtuneesta mutta kun soitin ensineuvoon sanoivat et ei hätää ole koska poika muuten virkeä ja normaali.kova tärähdys kuulemma helposti aiheuttaa oksentelua.seuraavana yönä mun piti kerran herättää poika ja kattoa et herää helposti ja reagoi.laskettiin pohja ihan alas ja sängyn ympärillä nyt taljoja ja tyynyjä.

Mä en nyt oikeen ymmärrä millaisia sänkyjä teil oikeen on. Meillä esikko reilut 2v. Nukkuu edelleen pinniksessä eikä ole kyllä kertaakaan sieltä pois kiivenny. Muualle kyllä kiipee ja hyvin se häneltä onnistuukin. Niin ja tuo sänky on viel jostain 40-lopulta, joten luulis uudempien olevan parempia.

Ulkopuolisena sanon että oon kuullut ennenkin että lapsi kiipeää ja tippuu pinnasängystä. Kato pojat varsinkin, ne tarttuu siihen reunaan ja vetää itsensä yli. vähän kuin punnertaisivat....
Meillä tenava 1 v tekee samaa pirtinpenkin kanssa.
joten valvon aina vierellä että nukahtaa enkä uskalla jättää huutamaan sänkyyn. Kun ilmoittaa olevansa hereillä ja seisoo menen hakemaan....

Lapset on tosiaan erillaisia.Meillä on sama sänky kuin kahden ensimmäisen kohdalla, kummankaan kans, tyttären tai pojan, ei ikinä tarvinnut edes pelätä että tulisivat yli mutta nyt tämä kolmas (1v1kk) on jo monesti ollut junnaamassa itseään yli. Osaa kasata peittoa myttyyn jalan alle ja siitä sitten mahan varaan ja kippaus yli :/ , onneksi olen itse aina sattunut osumaan ajoissa paikalle ettei vahinkoa ole tapahtunut. Mutta on siis todella erillainen kuin vanhemmat sisaruksensa, ikiliikkuja ja sitkeä kiipijä joka yrittäis varmaan vaikka seinille kiivetä jos ois vähänkin mahista :laugh: . Meillä siirrytään nyt isoveljen jatkettavaan ja pinnis jää odottamaan elokuussa syntyvää pikkuveikkaa tai siskoa =) ,

meilläkin on aivan uusinta mallia oleva pinnasänky et ei se siitä ole kiinni..poika vaan taitaa olla tarzanin sukua kun sieltä tuli kuin tulikin yli.luulen et on just peiton saanu hyvin myttyyn jalan alle ja sit menoks..ennen kuin tippui ei ollu edes noussu seisomaan sängyssä mut sit kerralla alkokin tapahtumaan.et ei sitä koskaan tiedä.onneksi oli onni matkas ja selvittiin vaan pienellä aivotärähdyksellä.pojat on poikia! =)

No yhdellä tutulla kuoli lapsi(niskat nurin) tuossa hetki sitten kun tippui pinniksestä. Eli itse en ainakaan enää uskaltaisi nukuttaa lasta pinnasängyssä, jos on onnistunut sieltä kerran tipahtamaan.. On se vaan niin korkea pudotus kuitenkin vrt. lastensänkyyn... :/

Joku vertasi tuossa sohvilta tipahteluihin ym. tuota, mutta ite ainakin ajattelisin niin, että teen sen minkä voin välttääkseni nuo (etenkin korkealta) tippumiset. Onneksi sohvat on kuitenkin hiukan matalemmat, kun niistä tosiaan tulee aika useinkin muksahduksia...

meillä kanssa poika oppi kiipemään pois sängystä 1v 2kk ikäsenä, saman tien hommattiin jatkettavasänky. Vähän jännitti että miten pysyy siellä koska on niin kova pyörimään ja hyörimään nukkuessa mutta kertaakaan ei ole viel 4kk aikana sieltä tipahtanu alas.

meillä tyttö 1v2kk ei ole vielä esittänyt minkäänlaisia merkkejä kiipeilystä sängystä ulos, mutta naapurissa samanikäinen poika roikkui jo komiasti laidalla.

siellä irroitettiin myös 2 pinnaa ja opetettiin näyttämällä kulkemaan pinnanraosta pylly edellä itse. meillä on sama edessä jossain vaiheessa. pinnat on jo sahattu irti mutta ruuveilla kiinni vielä paikoillaan. näin voi tehdä kuka vaan. :wave:

Meillä kans kova kiipeilijä, mutta sängyssä ollaan aina unipussissa, joten ei ole hätää. Pelotti kyllä ennen kun ostin pussia, että koska kolisee...

Yhteistyössä