lapsi sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvattajakolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasvattajakolmonen

Vieras
Kuopuksemme 3 v. haluaa edelleen viereeni nukkumaan...hyvä vai huono asia? Mies on sitä mieltä, että jo omaan huoneeseen, kun se kerran on...itse en kestä sitä itkua, pyyntöä, katsetta ja otan pojan viereen =(. Seksi ym. elämään tällä "tavalla" ei ole vaikutusta. Esikoinen nukkuu ihan helposti omassa huoneessaan, mutta tämä kuopus on "synnäriltä asti" ollut selllain halija/pusupoika. Huomattavasti enemmän kiinni kuin esikoinen. Kasvatus tai hoito ei todellakaan ole ollut erilaisia, vaan mielestäni luonnekysymys!

Lapsi saa olla vain niin vähän aikaa lapsi, että sallin tämän. Päivisin olen hyvinkin tiukka kasvattaja, käsittääkseni ainakin verrattaessa muihin...

Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsi ei saisi tulla viereen. Enpä ole monekaan lapsen enää teini-iässä kuulluvat vieressä nukkuvan.

Meidän tyttö, nyt 8v nukkui ensin ihan pienenä omassa huoneessaan. Sitten tuossa ikähaarukassa 2-6v nukkui oikeastaan jatkuvasti vieressä.

Mä olen sitä mieltä että jos lapsi tuntee olonsa turvalliseksi nukkumalla vanhempiensa vieressä niin kyllä mä sen tunteen lapselleni haluan suoda.

Niinä harvoina kertoina kun nykyisin haluaa tulla niin silloin myös saa viereen nukahtaa.

Mä olen tiukkis äiti enkä salli kaikkea. Nukkuminen on kuitenkin asia jossa saa tuntea olonsa turvalliseksi.

Meillä esikoinen nukkui meidän makkarissa 4 vuotiaaksi asti. Omassa sängyssään kylläkin. Sänky oli meidän pedissä kiinni, ja tyttö sai otettua yöllä vaikka kädestä kiinni jos halusi.

Ja olisi saanut pidempäänkin olla, itse halusi vaihtaa omaan huoneeseen nukkumaan.

Mun mielestä näissä jutuissa kannattaisi kuunnella sitä lasta. Ei ne siellä vanhempien sängyssä/makkarissa loppu elämäänsä nuku :D

Meidän kuopus nukkui ekan kerran omassa sängyssä just ennen eskarin alkua :D

Nyt tokaluokkalainen nukkuu jo omassa sängyssä. Kerran kuussa tulee viereen kun näkee jotain unta.

Mä en pidä siitä et lapsu nukkuu vieressä, en saa ite nukuttua kun millon on käsi selän alla, jalka päällä jne ja vaikka tänäänki itkun kanssa vein lapsen omaan sänkyynsä niin parempi niin.. Jos mä en saa nukuttua niin ei sekäö hyväks oo kenellekkään kun olen niin äreä jne..

Anna pienen tulla vain viereesi nukkumaan :).

Kuten sanoitkin, hän on pieni vain hetkisen. Ohimenevä vaihe tämäkin siis. Pääasia, että kaikki saavat rauhalliset ja levolliset unet.

En siedä että tyttö tulee viereen. Komennan sen tiukalla äänensävyllä aina omaan huoneeseen. Puolivuotiaana siirrettiin omaan huoneeseen. Kyllä vanhemmilla pitää saada olla oikeus nukkua kahdestaan. Jos meillä muu ei auta, laitamme oman huoneemme oven yöksi lukkoon.

Ei mitään väliä nukkuuko lapsi vieressä vai missä, kunhan kaikki saa jotenkin parhaalla tavalla nukutuksi. Toi omaan huoneeseen mahdollisimman pian- menetelmä on nykyaikaista länsimaista hapatusta, ei välttämättä millään tavalla paras mahdollinen. Tietty jos ongelmitta nukkuu omassa huoneessaan niin mikäs siinä. Meillä nukkui omassa huoneessaan hyvin ikävuodet 1-2, sitten alkoi se huoneesta pois ramppaaminen ja ei auttanut sinnikäs takaisin vieminen ja yötolkulla valvominen. Viereen pääsi, kunnes 4-vuotiaana taas alkoi nukkumaan omassa huoneessaan. Jokainen lapsi on yksilö ja pääasia et kaikki saa nukutuksi, se on ainoa asia, mistä on jotain haittaa jos ei saa, siitä missä nukkuu ei ole merkittävää haittaa. Vaikka omaan sänkyyn samaan huoneeseen jos samassa sängyssä tuntuu hankalalta.

Minäkään en halu lapsia samaan sänkyyn, se on "pyhitetty" meille vanhemmille. Vauva tulee nukkumaan omassa sängyssään syntymästään lähtien ja omaan huoneeseen siirtyy mahd pian. En pystyisi nukkumaan jos vieressä on pieni, mies osaa sentään väistää eikä hänä satu jos rullaan vahingossa päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja En siedä;29293899:
En siedä että tyttö tulee viereen. Komennan sen tiukalla äänensävyllä aina omaan huoneeseen. Puolivuotiaana siirrettiin omaan huoneeseen. Kyllä vanhemmilla pitää saada olla oikeus nukkua kahdestaan. Jos meillä muu ei auta, laitamme oman huoneemme oven yöksi lukkoon.

Toivottavasti tämä on provo. Kummalle mahtaa olla läheisyys tärkeämpää, vanhemmistaan riippuvaiselle pikkulapselle vai aikuiselle ihmisille. Eikä onneksi tarvitse edes valita, koko perhe voi nukkua vierekkein.

No meillä kyllä jonkin verran seksielämää häiritsi, kun lapsi nukkui kaiket yöt vieressä joten positiivisin keinoin, rohkaisemalla ja kannustamalla, hänet opetettiin 3-vuotiaana nukahtamaan omaan sänkyynsä. Mutta saa tulla viereen jos yöllä herää ja useimmiten tuleekin. Se on vaan mukavaa minustakin, eikä edes häiritse seksielämää mitenkään, koska se puoli hoidetaan kuitenkin illalla/alkuyöstä ja lapsi tulee viereen aikaisintaan aamuyön puolella. Joskus lapsi nukkuu koko yönkin vieressä, esim. kun mies on työmatkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja En siedä;29293899:

Teillä on oikeus nukkua kahdestaan. Wtf?! Komennan SEN, näinkö puhut lapsestasi?

Eiköhän se olisi paremminkin niin, että lapsella on oikeus tuntea olevansa turvassa ja saada läheisyyttä silloin, kun hän sitä tarvitsee.

Kyll mää välillä ihmettelen, että miksi ihmeessä niitä lapsia hankitaan, jos ei hetkeksi voi joustaa omista tottumuksistaan.

Komennan omaan huoneeseen ja vieläpä tiukalla äänensävyllä. Kyllä 3 vuotiaan pitää osata vierottautua liiallisesta läheisyydestä. Ja jos muu ei tepsi, meidän vanhempien ovi laitetaan lukkoon.

Tietysti saa tulla viereen. Lapset saavat tulla aina viereen ja nukkua niin paljon vanhempien kanssa, kun haluavat. Meilläkin oli oli välillä koko peti täynnä ipanoita ja joku nukkui jalkopäässäkin :)

Kyllä kuule sekin aika tulee kun ne ei enää tule viereen. Ei meilläkään enää, kuopuskin on jo 13v ja kolme vanhinta lasta ovat jo aikuisia. Tosin, nykyään lapsenlapset nukkua tuhnuttavat vieressä ja mikäs sen ihanampaa.

Minun mielestä lapsen pitää ehdottomasti saada nukkua vanhemman kanssa, jos lapsi sitä haluaa. Ei välttämättä samassa sängyssä, mutta esimerkiksi niin, että lapsen ja vanhemman sängyt ovat vierekkäin kiinni toisissaan, jolloin kummallakin on oma tila, mut lapsi saa kuitenkin olla ihanasti vanhemman vieressä. Mielestäni on ihan kamala ajatus, että lapsi pyytää päästä vanhemman viereen, mutta vanhempi "hylkää" hänet käskemällä pois omaan huoneeseen. Jos lapsi nukkuu mielellään omassa huoneessa, niin silloin se on tietenkin hyvä niin.

Yhteistyössä